Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke alle som passer eller trives med kort hår. Jeg er en av dem og har passert 40. Jeg ser best ut og trives best med hår som går rett nedenfor skuldrene. 

Anonymkode: 5b4c0...992

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen over 40 som har kort hår, hvorfor må kvinner det?

Anonymkode: 4fe37...b37

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Okay. Dette er en konstruert problemstilling, ts. 

Anonymkode: 0ad00...5a3

• Liker 20
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner så og si ingen i 40-årene med kort hår. Hvorfor må man det bare fordi man er 40? 

Anonymkode: 2280d...d97

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil alltid være noen som hat mening om noe. Det beste er å ignorere det. Tror nok ikke noen bryr seg så mye om håret ditt som du tror ts 

Anonymkode: 2112a...2a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner ingen over 40 som har kort hår, hvorfor må kvinner det?

Anonymkode: 4fe37...b37

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okay. Dette er en konstruert problemstilling, ts. 

Anonymkode: 0ad00...5a3

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner så og si ingen i 40-årene med kort hår. Hvorfor må man det bare fordi man er 40? 

Anonymkode: 2280d...d97

Mange på KG mener det har jeg sett.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt noen som mener det. De aller fleste 40-åringen jeg kjenner har lengre hår

Anonymkode: e913e...c2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett noe at alle mener det, har ikke truffet på et eneste menneske som mener eller har ytret deg om det. Det jeg derimot ser både her på kg, irl, andre sosiale medier osv er at alle kvinner skal ha langt hår uavhengig av alder, hva de kler, ansiktsform etc. 

Det jeg hele tiden hører er at kort hår er kjærring, guttesveis, lesbe osv. 

Jeg kler ikke langt hår og har aldri gjort det, verken da jeg var 23 eller nå når jeg er 41, men det var mye enklere for meg å ha den frisyren jeg kler når jeg var 23 enn nå. Dessverre. 

Du må ikke ha kort hår fordi du er over 40 og jeg må ikke ha langt hør fordi jeg er over 40, men jeg vil tro at det er mye mer hets og negative kommentarer til meg enn til deg ts. Det er ikke måte på hvor flatbanker jeg får høre at jeg er pga mitt korte hår. Jeg har en mann som har sett meg med langt hår i en periode over 20 år, han er direkte og ærlig og sier at det håper han jeg aldri får igjen for det var virkelig ikke kledelig.

Anonymkode: 6db5c...4e9

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Jeg klipper håret etter ønske, ikke alder. Er over førti og for gammel til å vite på hva troll på nett har å si..

Anonymkode: 30aff...182

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du legge ved et par linker til tråder på KG hvor det blir uttrykt at eldre kvinner må ha kort hår?

Anonymkode: 68dbc...b32

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De færreste har sterke meningen om hva slags hår kvinner som har tippet 40 burde ha. 

Anonymkode: ab022...bed

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er faktisk ikke alle som passer eller trives med kort hår. Jeg er en av dem og har passert 40. Jeg ser best ut og trives best med hår som går rett nedenfor skuldrene. 

enig. Er 64 og har mid langt hår fremdeles. Mye mer lettvint enn kjærring hår som får kvinner til å se ut 10 år eldre i tillegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok. 

Anonymkode: 70127...99f

AnonymBruker
Skrevet

Kvinneguiden,altså! 

Anonymkode: c6630...fb8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett noen som sier at kvinner over 40 må ha kort hår, men har sett de som mener at om man har langt hår må man ha det løst hele tiden. Det er liksom så bortkastet hvis det er i strikk hele tiden, og da er visstnok kort hår enklere. 

Anonymkode: 0a157...e0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når jeg har sett slike kommentarer her på kg så er det i en kontekst at en er lei av at alle kvinner skal ha en viss lengde på håret fordi vi er kvinner. At alle skal ha langt hår uten at det tas hensyn til nettopp hva en selv kler. At det er blitt en helt ekstrem nærmest tvangstrøye å ha langt hår som kvinne i dagens samfunn. Det handler ikke om at kvinner ikke kan eller skal eller bør ha langt hår men at kvinner skal kunne ha en frisyre som kler hver og en av oss uten at det gjør oss til verken kjærring, lesbisk eller mann av den grunn. Ikke alle kler langt hår heller skjønner du, det betyr ikke at ingen kler langt hår og jeg har aldri sett på kg at noen mener alle skal ha kort hår heller.  

Anonymkode: 6db5c...4e9

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mange sterke meninger om hva kvinner over 40 skal gjøre med utseendet sitt. Ikke kan man gå kledd slik, ikke kan man gjøre ditt, ikke kan man gjøre datt, man kan ikke ha håret slik eller sånn osv. Det er liksom ikke måte på hvilken kontroll andre tror at de har over andre. Helst skal man vel være usynlig om man skulle fulgt alle slags "råd" og meninger både her og i media. 

Så egentlig er det bare å slutte å bry seg. Slutte å la andre ha makt over hvordan man skal være og se ut.

Anonymkode: 5e24e...62c

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler man virkelig behov for å forsvare sin hårsveis? I en alder av 40 år, så klarer man ikke la være å bry seg om helt fjerne meninger fra ytterst få, og tilsynelatende lite oppegående, folk? 

Har for øvrig aldri hørt om noen som har eller ytrer den meningen. Ingen normalt oppegående personer med normal intelligens bryr seg om eller har meninger som dette! 

Anonymkode: 05b01...a65

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan du legge ved et par linker til tråder på KG hvor det blir uttrykt at eldre kvinner må ha kort hår?

På siden.. men kvinner over 40 er altså eldre…? :)

Anonymkode: 4fb71...2c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På siden.. men kvinner over 40 er altså eldre…? :)

Anonymkode: 4fb71...2c6

Neida. Men tenkte mer generelt, altså kvinner som ikke er unge lenger.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...