Gå til innhold

Reise i september- når bestille turen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter planen så skal kjæresten min og jeg, reise til Spania i september. Jeg er ikke veldig bereist av meg, mens han har en del mer reiseerfaring enn det jeg har. Han mener vi fint kan vente til sent i august, med å bestille turen, så vi får billigst mulig reise. Vi har ingen forpliktelser, så vi kan lett reise på dagen om det dukker opp en billig reise. 

Bør jeg bare senke skuldrene og stole på at vi får en rimeligere reise, ved å vente så lenge som mulig? 😅

Anonymkode: b931e...b23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir dyrere om dere venter, særlig Spania. Er mange år siden det fungerte slik kjæresten din påstår. 

Anonymkode: fee72...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir dyrere om dere venter, særlig Spania. Er mange år siden det fungerte slik kjæresten din påstår. 

Vi reiste i fjor på en restplass som var ekstremt billig. Kjøpte ca en måned før. Flybilletter blir dyrere rett før, men ikke charter i lavsesong. 

Anonymkode: bcfac...cc5

AnonymBruker
Skrevet

Jo mer fleksibel man er på både avreisedato og destinasjon, jo større er sannsynligheten for at det kan lønne seg å vente. Hvis dere bare «skal til Spania», og det «en gang i september», er nok det å vente på restplass ganske trygt. Forutsatt at dette er charter, altså. Hvis dere derimot skal bestille fly og hotell er det helt idiotisk å vente såpass lenge med å bestille. Det samme gjelder hvis dere skal til en bestemt liten landsby og hvis dere måtte vært veldig nøyaktige på datoen, men t det høres nå ikke sånn ut. 

Anonymkode: a5b09...5b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi reiste i fjor på en restplass som var ekstremt billig. Kjøpte ca en måned før. Flybilletter blir dyrere rett før, men ikke charter i lavsesong. 

Anonymkode: bcfac...cc5

Jeg flyr kun rutefly. Så charter og restplasser kan jeg lite om. Det burde jeg nevnt i første innlegg.

Men med rutefly - kjøp nå. De har sluttet å dumpe priser rett før da de tapte på dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo mer fleksibel man er på både avreisedato og destinasjon, jo større er sannsynligheten for at det kan lønne seg å vente. Hvis dere bare «skal til Spania», og det «en gang i september», er nok det å vente på restplass ganske trygt. Forutsatt at dette er charter, altså. Hvis dere derimot skal bestille fly og hotell er det helt idiotisk å vente såpass lenge med å bestille. Det samme gjelder hvis dere skal til en bestemt liten landsby og hvis dere måtte vært veldig nøyaktige på datoen, men t det høres nå ikke sånn ut. 

Anonymkode: a5b09...5b3

Vi har et tre ukers reise-vindu i september, men vi er ikke like fleksible på destinasjon. Jeg er såpass lite bereist at jeg ikke forstår forskjellen på bestille charter vs fly og hotell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har et tre ukers reise-vindu i september, men vi er ikke like fleksible på destinasjon. Jeg er såpass lite bereist at jeg ikke forstår forskjellen på bestille charter vs fly og hotell. 

Si jeg skal bestille den ruta jeg pleier å fly til Spania. Om jeg flyr de neste tre ukene så ligger prisen på 3000-7000 en vei. Om jeg hopper en måned frem så er prisen 500-1500. Og mye mer å velge i. Rutefly til Spania vil si, Norwegian, SAS, Widerøe. Og mulig flere om du flyr med mellomlanding. 

Charter har jeg fortsatt ingen innsikt i. Det flyr jeg aldri. 

AnonymBruker
Skrevet

Bestiller første gang det er tilbud på flyreiser etter at jeg har funnet ut når jeg vil dra. Har allerede turer bestilt både for november, desember og februar. 

Anonymkode: 958df...aa7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...