Gå til innhold

Planlegging for offshore avreise.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bra initativ! De fleste kvinner som pendler gjør jo akkurat dette, litt uvant når det kommer fra andre kanten (hvis ikke dere er to damer som bor sammen da). I tillegg til det du har nevnt tenker jeg at om storhandel + klesvask er unnagjort gjør det hverdagen enklere. 

• Liker 2
Skrevet

Herregud kg ass!! 🙈 enten så blir dere sure og bittre fordi mannen ikke gjør nok, å når han først gjør det han kan for å gjøre de 2 ukene han skal bort litt enklere for mor så er det jammen galt det å 😂😂

Anonymkode: c7ede...8a5

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hææææ??? Nå har jeg vært gift med en sjømann i 25 år, og har aldri opplevd at han har gjort noe av det du lister opp. Og vi har flere barn enn dere, for å si det sånn (og hund). De første årene var han ute 6 uker om gangen. Og jeg jobbet (og jobber fremdeles) 100 % i min jobb. Klær og hus ble vasket, plenen klippet, snøen måkt og ungene fikk mat hver dag.  

Anonymkode: 37883...924

Kanskje du hadde vært litt mindre nebbete om du hadde hatt mer avlastning hjemme? 😊

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kanskje du hadde vært litt mindre nebbete om du hadde hatt mer avlastning hjemme? 😊

Har ikke hatt behov for noe særlig avlastning. Svigermor har vært barnevakt i forbindelse med foreldremøter o.l, men ellers har det gått greit uten hjelp. Vi har jo selv valgt hvor mange unger vi ville ha, så da kan jeg ikke komme etterpå og klage over at det er mye å gjøre. Jeg visste også at mannen kom til å være mye borte og at jeg kom til å få ansvaret for alt alene. Og tro meg, jeg ville aldri ha byttet ut mannen med en som var hjemme hver dag. Da hadde vi nok vært skilt for lenge siden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da jeg var hjemme med en ganske nyfødt en og mannen jobbet vekke, så fikset han litt før han dro på jobb. Handlet inn en del av de tingene vi visste det gikk litt av og som var tunge å bære f.eks. Ja, jeg kunne jo fint handle og bære selv, men greit å slippe. Vi delte på hvem som lagde middag da han var hjemme, så lagde vi litt større porsjoner og frøs ned til meg da jeg var alene. 

Det var vel egentlig det vi gjorde av «forberedelser».

Anonymkode: 54253...f28

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes det er veldig fint om du ønsker å gjøre det enklere for henne å være alene med ungene, men jeg får inntrykk av at dette handler om litt mer enn bare at du vil gjøre noe fint for henne? 

Jeg har også offshoremann, og vi rydder som regel litt ekstra sammen før han drar, så jeg står med litt mindre alene med minstemann, og han klipper som regel plenen like før han drar, og lar meg få en lang, god dusj uten avbrytelser, men bortsett fra det så tar jo jeg alt i hjemmet og med ungene når han er borte, på samme måte som han tar det når han er hjemme og jeg jobber. 

Endret av MariaIsabel
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde satt pris på alt du allerede skal. Og om dere har plass, handle inn Dopapir, Tørkerull, vaskemidler, shampo, Håndsåpe, div tørrvarer. Syns at det er så styr med lang handleliste når jeg skal hente og handle etter jobb, så hvis jeg har et lite lager og bare trenger ferskvarer hjelper det på

Anonymkode: 91a13...908

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en mann som jobber 4-4. Da ungene våre, 3 stk., var små gjorde mannen min sånne ting: 

Klippet gresset

Storhandlet, fylte ekstra i skap, fryser og kjøleskap. Deilig å slippe med unger på slep.

Betalte nabojenta for å gå tur mer hunden noen dager i uka. 

Vasket hus.

Du har fått mye rare svar her. Jeg syns det er supert at du tar ansvar for familien din! 

Anonymkode: e8306...dc3

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror det kommer til å handle mer om du er en slappfisk når du kommer hjem igjen enn hva du gjør før du drar. Jeg har også hørt mye om at "rutinene" hennes blir ødelagt når du kommer hjem. Selv om du er borte, betyr ikke det at du skal bare kose og dulle med barna når du kommer hjem f.eks. regler og rutiner må fortsatt følges. 

Rydd og vask litt i huset før du drar og selvfølgelig når du kommer hjem. Dere kan jo ellers vurdere om dere vil betale for Oda, matkasser, vaskehjelp o.l. når hun er hjemme. Det er det mange som gjør uten at de har noe spesiell jobb.

Så må du jo hovedsaklig spørre henne hva hun trenger. Og så kan dere ta en vurdering etter et halvt år eller noe sånt. 

Anonymkode: fef93...fb0

• Nyttig 1
Skrevet

Å ha ansvar for to små under to år på egenhånd krever sitt. Jeg liker innstillingen din TS, og at du tenker på hva du kan forberede for at livet på hjemmebane skal gå smidigere.

Anonymkode: fec46...842

Skrevet

Så bra, sånn det burde være👍

Tenker rent sengetøy, og at klesvasken er tatt. (Som i at kortene er mindre enn halvfulle, og tøyet er vasket, tørket, brettet og lagt på plass. 
At alle gulvene er vasket. 
At badet er vasket ned, det inkluderer også skrubb av dusjen. 
Eventuelt gressklipping er gjort. 
At ærender som må gjøres innen kort tid er gjort; levere biblioteksbøker, hente pakken på posten, osv.                                  At det er handla inn nok av toalettpapir, kjøkkenpapir, håndsåpe, sjampo, tannkrem og vaskemiddel/skyllemiddel.    At det er handla inn brød til å ha i fryser, ekstra melk i kjøleskapet, bleier, våtservietter, osv.

Ellers tenker jeg dere to kan diskutere dette? Hun vet nok enda bedre hva hun vil ha gjort før du drar, enn oss på KG.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har ikke hatt behov for noe særlig avlastning. Svigermor har vært barnevakt i forbindelse med foreldremøter o.l, men ellers har det gått greit uten hjelp. Vi har jo selv valgt hvor mange unger vi ville ha, så da kan jeg ikke komme etterpå og klage over at det er mye å gjøre. Jeg visste også at mannen kom til å være mye borte og at jeg kom til å få ansvaret for alt alene. Og tro meg, jeg ville aldri ha byttet ut mannen med en som var hjemme hver dag. Da hadde vi nok vært skilt for lenge siden.

Trivelig 😅 hvorfor er du så sur fordi ts ønsker å gjøre det lettere for kona mens han er borte? Du klarte deg fint, good for you!! Det klarer sikkert kona til ts uten hjelp også, men så fint at hun har en mann som ønsker å gjøre det litt lettere. Herlighet altså 😂

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

veronica<3, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...