Gå til innhold

Planlegging for offshore avreise.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kjære kvinner!

Om en ukes tid reiser jeg ut til min første rotasjon, og driver på med å lage en liste over saker og ting som burde være i boks før avreise.

Leste i en tråd på forumet her før jeg søkte meg inn på jobben, og der fant jeg noen tips og råd fra noen hjemmeværende mødre som var gull verdt. Men nå finner jeg ikke igjen den tråden.

Vår situasjon er som følger: vi har 2 barn begge under 2. Mor er hjemme på fulltid av ymse grunner. Eldste går i barnehagen i ukedagene.

Og i tilfelle noen føler for å si jeg er douche som drar fra barna, så tror meg jeg føler på det. Elsker dem av hele mitt hjerte. Men i dagens jobb situasjon så er jeg avgårde 0630 og hjemme igjen 17/1800. 5 til 6 ganger i uken. Er ikke bærekraftig det. Så nå donerer jeg to uker i bytte for campingbil og når de blir eldre seilbåt(fordelen med at mor ikke er i jobb).

Anywhooo.. som sagt, skriver en liste og har hittil fått ned:

1. Handle inn alt av bleier etc for ukene jeg er borte.

2. Vaske alt sengetøy, og preppe reserve dyner og sånt i tilfelle uhell.

3. Meal preppe minst 4 måltider og handle inn pizzaer pluss bestikkelser som is.

4. Brette klart barnehage outfits, for alt slags vær.

5. Vaske ned oppholdsrom

Tips og råd taes godt imot, og utover det håper jeg du får en fin dag :)

Anonymkode: 7b5d1...377

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke samboeren/kona de er en selvstendig kvinne som ikke klarer seg selv, kommer det ikke til å gå.

Mannen min er ute 4-4 og han har aldri trengt å gjøre i stand noen ting til han reiser. Jeg ordner meg og barna selv når han er på jobb.

Anonymkode: 0cfe1...482

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er situasjonen egentlig at du tenker å reise bort mens en tenåring skal ta seg av de to små? For det høres litt spesielt ut hvis ikke mor er i stand til å ta seg av dette selv. Er hun hjemmeværende av psykisk helse og derfor ikke klarer dette er det mer en sak for barnevernet om du reiser. 

Anonymkode: 4a6d9...b2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har samme situasjon, har har 2/4-rotasjon, jeg er hjemme med barna. Jeg forventer at han rydder alt rotet sitt før han reiser, og blir veldig glad hvis han støvsuger huset (hater å støvsuge), men det er ikke forventa. Jeg tar det meste på hjemmebane, han tjener pengene.

Jeg begynte å jobbe 50% når ungene startet på skolen, men gjør fortsatt det meste hjemme. Når han har friperioder jobber han med et renoveringsprosjekt vi skal flytte inn i om et par år. Han ligger nesten aldri på sofaen og chiller for å si det sånn. ❤️

Anonymkode: 15db6...509

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste mannen min gjør før han reiser er å klippe gresset, så jeg slipper tenke på det mens han er borte ☺️

Anonymkode: 5e13e...f5d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke å være ufin, men mannen min er også offshore, og han har jo liksom aldri "stelt istand" før han drar. Det er jo bare noe jeg ordner. Synes kanskje det var litt spesielt? Uansett fint at du gjør det som fungerer for dere :)

Anonymkode: 4be87...6bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv hadde jeg vært fornøyd med en mann som handlet inn "de store tingene". 

Og tar sin tørn de ukene han er hjemme igjen.

Det er jo deilig at du skifter på senga før du drar da, samt klippe gress, full tank på bilen og vannet blomster.

Ellers bør vel kona di klare seg selv, men det er tøffe tak når begge ungene er så små. 

Lykke til :) 

Anonymkode: cb375...95b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å pakke det du trenger når du er ute på jobb.

Ellers fikser vel den andre forelderen resten? 
Er selv «offiserskone» og har vært mye alene gjennom årene. Men mannen har ikke trengt å preppe noe som helst- hyggelig om han drar med seg søppelspannen ned om det er tømmedag, ellers ok, 

Anonymkode: cd646...cd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er kona eller en av barna syke eller har noen spesielle utfordringer? Viss ikke vil jeg tro hun klarer dette helt fint. Største utfordringen med to små barn er vel å få nok søvn selv, og det kan du ikke preppe for, bortsett fra å la henne få søvn før og etter du reiser. 

Anonymkode: 054cf...6bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna har matpakke i barnehagen er det fint å fryse ned diverse ting som man kan pakke i matboksen kvelden før og som tiner i kjøkkenskapet i løpet av natten. F.eks pannekaker, pizzasnurrer, lunsjmuffins, pølser eller fiskekaker.

Anonymkode: 6f0f7...a88

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men er mor til barnet klar for å ta seg av de når du er borte? Det ser ikke sånn ut hvis du må gjøre alt før du drar. 

Anonymkode: ff540...deb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså…….kona di er hjemmeværende. Klarer hun ikke to små barn mens du er borte har dere langt alvorligere problemer enn bleieinnkjøp og gressklipping.

Jeg heier på innsatsen din altså, jeg tror på praktisk demonstrert kjærlighet. Lykke til i ny og spennende jobb!

• Liker 4
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Altså…….kona di er hjemmeværende. Klarer hun ikke to små barn mens du er borte har dere langt alvorligere problemer enn bleieinnkjøp og gressklipping.

Det kan være slitsomt nok å være alene med to små, vi vet ingenting om TS sin kone får mulighet for noe hjelp fra familie eller andre den tiden TS er borte. Nattevåk og sykdom kan være tungt å ta alene. 

Jeg hadde vært veldig glad om min mann hadde gjort det som står på listen din TS :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Viktigste min mann gjør er å ta i et tak og få unna hele husvasken hver gang han kommer hjem. Det tar et par dager🙂. Jeg har nok med det daglige mens han er borte. Han tar over mat(-laging, planlegging og -handling) når han er hjemme. 

Anonymkode: 8b94d...97a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fint at du vil stelle i stand, jeg. Du er jo tross alt borte lenge, og skjønner det kan være fint å føle at du bidrar litt på hjemmefronten også.

Anonymkode: bc8d4...d00

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har reist i alle år. Først båt, borte 4 uker, de siste årene på rigg, borte 2 uker. Jeg jobber. Han klipper alltid plenen, og sjekker at bil og slikt som jeg ikke kan fikse,  er ok før han drar. Når han er ute, har selvfølgelig jeg alt ansvar. Har aldri hatt avlastning. Når han er hjemme, tar han det meste pga jeg jobber jo da også. Hadde litt tilrettelagt arbeidstid når han var offshore og barna var yngre, pga barnehage/ skole og åpningstider der.

Anonymkode: d833e...332

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til.

Revurder det å være offshore.

Får hun noe terapi?

Har hun eget nettverk der dere bor?

Dette høres ikke bra ut.

Anonymkode: 3f37b...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra en offiserskone som er mye alene - jeg hadde vært veldig glad hvis mannen gjorde det du beskriver før han dro ut. Særlig da barna var så små som deres er.  

Anonymkode: 2793f...90a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun/du kan jo bestille Oda, så slipper hun å ut på butikken med to små. Fyll opp tanken på bilen. 

Jeg har selv vært nordsjøkone når barna var små. Jobbet deltid. Og jeg tror ikke mannen gjorde så mye spesielt. Han hjalp meg å vaske og rydde før han dro. Når han kom hjem tok han alltid ut ungene for å gi meg tid alene og sove ut i helga feks. 

Anonymkode: 908b8...1a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hææææ??? Nå har jeg vært gift med en sjømann i 25 år, og har aldri opplevd at han har gjort noe av det du lister opp. Og vi har flere barn enn dere, for å si det sånn (og hund). De første årene var han ute 6 uker om gangen. Og jeg jobbet (og jobber fremdeles) 100 % i min jobb. Klær og hus ble vasket, plenen klippet, snøen måkt og ungene fikk mat hver dag.  

Anonymkode: 37883...924

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...