Gå til innhold

Dere som tror på åndelig aktivitet. Hvis det er mye uro i et hus, vil de aller fleste merke det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies jo at noen er mer åpen og mer mottakelig enn andre. Men kan mennesker oppfatte så ulikt at fks en person i et samboerpar som bor i et hus med mye aktivitet merker mye og kanskje kjenner det fysisk på kroppen(varme/kulde, berøring etc.) mens en annen ikke merker noe som helst? 

Anonymkode: 345b5...bc3

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er et kjent fenomen innen åndelig vitenskap™: Åndene følger nemlig en streng praksis for målrettet kundekontakt. Akkurat som visse høyere makter, så liker de åpenbart å operere på mystisk vis – ved bare å kommunisere med den ene parten, og gjøre seg fullstendig usynlige for den andre. Effektivt og fullstendig uangripelig.

Det er litt som med religiøse åpenbaringer: én i rommet får tårer i øynene og føler en “uforklarlig nærværende kraft”, mens den andre lurer på om det bare er for lite oksygen og for mye røkelse.

Så ja – helt naturlig at én i husstanden føler berøringer, kuldegufs og usynlige krefter stirre fra hjørnet, mens den andre tenker: “Kan det hende du bare trenger søvn og en god varm suppe?”

Merkelig hvordan disse entitetene aldri bare sender en klar, objektiv beskjed til begge, sånn som… nei vent, det gjør de jo aldri. Hverken spøkelser eller Gud har åpenbart hørt om gruppekontakt, dokumentasjon eller å si ting tydelig.

Men det er klart, hvis både Den Hellige Ånd og bestemor fra åndeverdenen opererer på samme kundeservicesystem, så gir det mening: Lange ventetider, vage signaler, og veldig selektiv kontakt med de mest mottakelige. Altså: de som allerede tror. Praktisk.

Konklusjon? Det handler ikke om hvem som er mest “åpen”. Det handler om hvem som er minst kritisk til at følelsen av “noen tar meg på skulderen” kanskje bare er en kombinasjon av nevrologi, forventning og dårlig gjennomtrekk.

Men hva vet vel jeg – jeg har jo aldri blitt utvalgt av usynlige krefter som trives med å være ekstremt diskrete, ekstremt vage og ekstremt opptatt av gamle hus.

Måtte du få fred – enten fra åndene, eller fra behovet for å tolke alt ubehag som en metafysisk intervensjon

Anonymkode: 4ebe3...54a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 8.54):

Det sies jo at noen er mer åpen og mer mottakelig enn andre. Men kan mennesker oppfatte så ulikt at fks en person i et samboerpar som bor i et hus med mye aktivitet merker mye og kanskje kjenner det fysisk på kroppen(varme/kulde, berøring etc.) mens en annen ikke merker noe som helst? 

Anonymkode: 345b5...bc3

Ja, det bil jeg tro. Noen er mer åpne og mottakelige enn andre.

Anonymkode: 0a716...b8a

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde i et hus med mye aktivitet både inne og ute. Jeg og datteren min hørte og følte, men hun så og. Jeg så ikke. Mens faren hennes hverken så, hørte eller følte noe.

Anonymkode: 9cabd...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...