Gå til innhold

Selvsentrerte i Facebook-grupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med folk som legger ut eget innhold, men ikke liker eller kommenterer andres innhold? 

Anonymkode: 2d546...ac7

AnonymBruker
Skrevet

De vil bli influencere, det er sånn samfunnet er nå. Meg, meg, meg og meg. 

Hvorfor bry seg om andre, ta viktige utdanning som lege, nå når Snapchat gir deg en halv mill i uka på å snappe at du skal til frisør, trene og spise dyr lunsj på den lokale restauranten på Grünerløkka 

Anonymkode: 18541...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Følger du med på hvem som legger ut og hvem som kommenterer?

Anonymkode: f48d0...3f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Følger du med på hvem som legger ut og hvem som kommenterer?

Anonymkode: f48d0...3f6

Til en viss grad.

Det er en Facebook-gruppe basert på en fritidsaktivitet og man får raskt et inntrykk av hvem som bare bryr seg om seg og sitt og hvem som er flittige på å like og kommentere andres innhold.

Jeg unngår å gi de mest selvsentrerte noen respons, men ser at andre gir dem massiv respons til tider, over hundre likes, positive kommentarer osv.

Anonymkode: 2d546...ac7

Skrevet

Jeg tror vi lever i en tid hvor vi både har ekstremt dårlig evne til å konsentrere oss, og et ekstremt behov for å uttrykke oss.

Vi kan publisere hva som helst helt ufiltrert med ett tastetrykk. Mange har mye å si og dele, men klarer ikke å fokusere nok til å lese andres innlegg eller involvere seg i en samtale i mer enn 20 sekunder.

Jeg er i en Facebook-gruppe for forfattere og skribenter, og enkelte proklamerer stolt at de aldri leser bøker, de bare vil skrive noe andre kan lese. 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en gruppe for mennesker med kronisk syke, og når det skrives noe som er positivt om hvordan man kan mestre sykdommen, er det alltid flere (ikke bare noen) som blir irriterte fordi at noen i gruppen mestrer sykdommen bra, greier å trene og/ eller jobber. 

Anonymkode: 349cf...637

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er i en gruppe for mennesker med kronisk syke, og når det skrives noe som er positivt om hvordan man kan mestre sykdommen, er det alltid flere (ikke bare noen) som blir irriterte fordi at noen i gruppen mestrer sykdommen bra, greier å trene og/ eller jobber. 

Anonymkode: 349cf...637

Kanskje samme gruppe som jeg var med i? Man må for all del ikke dele sin vei til å leve bedre med sykdommen. Det ble en kjempekrangel med innlegg på innlegg med klaging på at noen var såååå frekke at de delte noe positivt. 

Jeg forsvant rett ut, sånne grupper hjelper ikke.

Anonymkode: 0af5f...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...