AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:21 #21 Skrevet mandag kl 09:21 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bruker "take the day off" fra Clinique, helt perfekt! Det står også tørrbørste og ikke tannbørste 😂 Altså en liten vippebørste etter jeg har tatt på mascara. Anonymkode: 6e26c...f69 i tillegg til take the day off fra Clinique bruker jeg også den grønne maskaraen, den som vaskes av med vanlig vann, perfekto. og den sverter ikke heller. nå bruker jeg maskara så sjeldent at jeg kan finne på å gni meg i øynene og poff får jeg maskaradryss under øynene. https://www.clinique.no/product/high-impact-mascara Anonymkode: 8ef54...9c3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:24 #22 Skrevet mandag kl 09:24 AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 7.14): Er ikke vannfast vanskelig å få av? Og unnskyld at jeg spør, men hvorfor bruker du tannbørste etter påføring og hvordan? Takk for tips Anonymkode: 33210...c28 Jeg har brukt vannfast maskara hele livet og har aldri hatt problemer med å få det av, men man må bruke sminkefjerner for vannfast sminke. Jeg har brukt lorea'l sin sminkefjerner for vannfast sminke hele livet, og den er helt topp. Du får kjøpt den i de fleste matbutikker, men også hos Cubus, Vita, H&M Anonymkode: b91a3...3fa
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:30 #23 Skrevet mandag kl 09:30 Bruker pudder på vippene og øyelokk/rundt øyene før påføring av mascara. Da vil ikke den naturlige oljen i huden gjøre at man får pandaøyne. Anonymkode: 2dcd3...b8d 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:54 #24 Skrevet mandag kl 09:54 Bruker kun vannfast mascara og har aldri det problemet. Bruker den lyseblå cleansing balmen til Banila i hele ansiktet på slutten av dagen og den fjerner alt uten problem (gjerne bruk feks cerave cleansing gel etter balmen). Anonymkode: 9f4bc...697
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:00 #25 Skrevet mandag kl 21:00 AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 11.29): Etterå ha levd et liv med mascara under øynene kom endelig denne på markedet: https://www.vita.no/makeup/oyne/mascara/maybelline-lash-sensational-sky-high-mascara?_gl=1*risarn*_up*MQ..*_gs*MQ..*_ga*MTU4MjkwMjg1MC4xNzUwNTg0Mzg3*_ga_209YJWB9EG*czE3NTA1ODQzODUkbzEkZzAkdDE3NTA1ODQzODUkajYwJGwwJGgxMDExOTM5ODE0&gclid=Cj0KCQjw097CBhDIARIsAJ3-nxdrHjpMso_LqcqT_Shu5qsYqPO6s1_USKuWP4z9QTY00aulYpoA0CIaAnGIEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Den vanlige sitter bedre enn vannfast hos andre merker. Den vannfaste sitter dønn og et slit å få av. Jeg sliter med øyne som renner og bruker den vanlige. Har ALDRI mascara under øynene lenger. Anonymkode: 9f456...849 Denne gir meg mer pandaøyne enn jeg noen gang har hatt. Anonymkode: d4cff...dab
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:20 #26 Skrevet tirsdag kl 05:20 Jeg ende opp på denne. Ts https://www.kicks.no/loreal-paris/makeup/oyesminke/mascara/loreal-paris-telescopic-mascara-black?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DD+|+NO+|+S+|+PMax+|+Top&gad_source=1&gad_campaignid=16609251556&gbraid=0AAAAADuwE3r4lWZm4z9oxd6N93QRxz3SK&gclid=EAIaIQobChMI_PL9mKeJjgMVMxiiAx1jixVNEAQYCCABEgKMpfD_BwE&count=27 Anonymkode: 33210...c28
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:44 #27 Skrevet tirsdag kl 07:44 Jeg anbefaler virkelig Sensai sin 38 grader mascara. Den er litt dyr, men verdt det. Den fjernes enkelt med varmt vann, og smitter ikke av. Vannfast mascara sliter mer på vippene fordi den er vanskeligere å fjerne. Alle andre mascara får jeg fort mørke ringer under øynene av. Anonymkode: 3ec29...e00
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:45 #28 Skrevet tirsdag kl 07:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg anbefaler virkelig Sensai sin 38 grader mascara. Den er litt dyr, men verdt det. Den fjernes enkelt med varmt vann, og smitter ikke av. Vannfast mascara sliter mer på vippene fordi den er vanskeligere å fjerne. Alle andre mascara får jeg fort mørke ringer under øynene av. Anonymkode: 3ec29...e00 Volume mascaraen er den beste synes jeg Anonymkode: 3ec29...e00
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:09 #29 Skrevet tirsdag kl 08:09 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg anbefaler virkelig Sensai sin 38 grader mascara. Den er litt dyr, men verdt det. Den fjernes enkelt med varmt vann, og smitter ikke av. Vannfast mascara sliter mer på vippene fordi den er vanskeligere å fjerne. Alle andre mascara får jeg fort mørke ringer under øynene av. Anonymkode: 3ec29...e00 Dette er svaret. ⬆️ Jeg har vært gjennom utallige mascaravarianter i de over 30 årene jeg har sminket meg, og dette er den eneste (d.v.s. alle variantene av den, finnes vel 3-4) som ikke sverter i løpet av dagen. Anonymkode: 3857a...319
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:16 #30 Skrevet tirsdag kl 08:16 Anbefaler denne: https://www.yesstyle.com/en/judydoll-3d-curling-eyelash-iron-mascara-precision-2-colors-precision/info.html/pid.1127077000 Sitter som støpt og gir nydelige vipper! Anonymkode: cdca7...002
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:25 #31 Skrevet tirsdag kl 08:25 Er det ingen som bruker sminkefjerner til å fjerne sminke om kvelden? Dere kan ikke kun bruke vann. Dere må ta vare på huden deres. Anonymkode: 360f4...63f 1
Marye Skrevet tirsdag kl 09:32 #32 Skrevet tirsdag kl 09:32 Bruker en fra koreansk merke smudge free og den holder
arctikatt Skrevet onsdag kl 16:50 #33 Skrevet onsdag kl 16:50 Tube mascara er typen som legger seg som en tube (derav kallenavnet) rundt hver vippe, og de løsner i kontakt med varmt vann. Ikke glovarmt/skadelig varmt vann altså. Derfor vil dette funke bra med fet hud. F.eks Elf sin xtended. Jeg bruker å google tube mascara med jevne mellomrom for å finne ut om det har kommet noe nytt. Milani har også en som gir tynne naturlige vipper, men den er ganske bløt så trenger litt tørketid. Evt stikk på div nettbutikker og søk på "varmt vann". Om man har mye olje i huden, men man klarer å holde det i sjakk med pudder så kan vannfast mascara være fint, for de holder også på bøyen. Men vannfast mascara som med vanlig mascara løses opp med olje, og derfor smitter mascaraen på oss som har enten fet hud generelt eller bare ekstra oljeproduksjon rundt øynene. Tube mascaraer holder ikke noe særlig bøy, så om man har helt rette vipper som meg, så går det an å legge tube mascara oppå annen mascara for å "låse" vippene.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:26 #34 Skrevet torsdag kl 09:26 AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 10.25): Er det ingen som bruker sminkefjerner til å fjerne sminke om kvelden? Dere kan ikke kun bruke vann. Dere må ta vare på huden deres. Anonymkode: 360f4...63f Jeg unngår helst å bruke sminkefjerner på den sensitive huden rundt øynene. Mascara som går av med varmt vann er dermed gull. Anonymkode: 7e0a1...505
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:34 #35 Skrevet torsdag kl 09:34 jeg bruker denne Maybelline Lash Sensational Mascara Very Black | Vita.no Jeg blir ikke panda av den. Og hvis jeg bader/dusjer med den, så blir det mer dryss enn klin, så det er kan enkelt tørkes bort. Det renner liksom ikke svarte striper slik som mange andre mascara gjør. Bruker kun miceller water for å tørke av på kvelden. På sommeren bruker jeg den vannfaste av samme type. Anonymkode: d4fa8...3f1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:59 #36 Skrevet torsdag kl 18:59 AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 10.25): Er det ingen som bruker sminkefjerner til å fjerne sminke om kvelden? Dere kan ikke kun bruke vann. Dere må ta vare på huden deres. Anonymkode: 360f4...63f Bruker bare sminkefjerner hvis jeg har brukt foundation og/eller solkrem. Vasker helst bare med vann. Anonymkode: 8b1ac...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå