Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har malt garderobeskap i melamin som faktisk har holdt seg fint over tid?

Jeg innbiller meg at det lett blir skraper og avflassing, selv om man grunner godt.

Anonymkode: 868d1...c67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går greit hvis du a) avfetter skikkelig og b) bruker Jotun heftgrunning. Annen heftgrunning funker nok også.

Som alltid er skikkelig grunnarbeid mer enn halve jobben, og det som må til for et godt og varig resultat.

Anonymkode: e1e2d...af0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går greit hvis du a) avfetter skikkelig og b) bruker Jotun heftgrunning. Annen heftgrunning funker nok også.

Som alltid er skikkelig grunnarbeid mer enn halve jobben, og det som må til for et godt og varig resultat.

En salgsreklame for Jotun besvarer ikke spørsmålet mitt😀

Har noen erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Dytter opp denne!

Skrevet

Jepp, har malt skapdører i melamin. Jotun superheft og supreme finish etterpå. Like fint etter fem år, og er ikke spesielt forsiktig med dørene. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 4.28):

Er det noen som har malt garderobeskap i melamin som faktisk har holdt seg fint over tid?

Jeg innbiller meg at det lett blir skraper og avflassing, selv om man grunner godt.

Du kan ikke male rett på med vanlig maling. Den fester seg ikke. Så du må ha spesial maling. Blir sjeldent fint når folk maler den typen produkter. 

Anonymkode: 24262...3a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 11.38):

Du kan ikke male rett på med vanlig maling. Den fester seg ikke. Så du må ha spesial maling. Blir sjeldent fint når folk maler den typen produkter. 

Anonymkode: 24262...3a5

Jeg vet at jeg må grunne med heft, men blir det likevel fint i lengden, lurer jeg på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 9.11):

Har noen erfaring?

For en utrolig rar holdning du har til hjelpen du får? 

Dette var ikke en reklame for Jotun. Det var et særdeles godt svar på det du lurer på. For at det skal holde seg fint, er grunnarbeidet mer enn halve jobben.

Anonymkode: 9d198...b1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For en utrolig rar holdning du har til hjelpen du får? 

Dette var ikke en reklame for Jotun. Det var et særdeles godt svar på det du lurer på. For at det skal holde seg fint, er grunnarbeidet mer enn halve jobben.

Anonymkode: 9d198...b1c

Beklager, det var humoristisk ment.

Det heter seg at det skal gå, men jeg spør konkret om noen har forsøkt det og vært fornøyd i lengden.

Det er bare en som har svart det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gjort det. Brukte Superheft, ikke vanlig heftgrunning. Det holdt seg fint i de fire årene vi brukte skapet.

Anonymkode: 58653...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 7.39):

Og herdetid!

Anonymkode: f00c0...b93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 9.11):

Har noen erfaring?

Vedkommende ga deg gode råd. Jeg har har solgt og brukt bl.a. jorunprodukter i 25 år så kan uten tvil gå god for deres systemer. 
Jeg hadde gjort som vedkommende anbefalte deg, men valgt Jotun sin superheft. Og vært forsiktig med flatene og ikke vasket de første måneden. Herdetiden kommer også an på temperatur og luftfuktighet.

Lykke til!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

*vasket flatene

AnonymBruker
Skrevet

Takk, folkens!!

Jeg skal kjøpe superheft og gi det et forsøk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...