Gå til innhold

Mennesker er egoister. Om de har det bra selv bryr de seg ikke om andre!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av mennesker som bare tenker på seg selv og sitt. Ikke tanke på andre som ikke har det de har. 

De har partner, barn, venner, god jobb, mye penger, hytte, kan reise hvor de vil. Ingen økonomiske hinder. 

Nå er det snart ferietid. Ikke tenker de to øyeblikk på de og meg som er alene. Den beste tiden for dem som har noen og den verste her. Ja, da har man litt fri fra jobb, men ingen å dele det med. Ingen å reise med om man ville reist. 

Så dere er heldige som har et sånt liv. Tjusa dere. 

Anonymkode: 1b3fd...28e

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg har det veldig bra, tenker jeg på dere som ikke har det ❤️

Anonymkode: ca5cf...0dc

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt om noen vil reise med deg? Eller finne på noe med deg? Eller venter du på å bli invitert?

Anonymkode: 82776...cbf

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg sitter alene hjemme mens mann og barn er på helgetur. Tør ikke være med på slike turer pga kronisk migrene, så det hjelper ikke alltid å ha familie og god økonomi. Sykdom kan treffe alle.

Anonymkode: 1c042...d74

• Liker 7
  • Hjerte 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er så lei av mennesker som bare tenker på seg selv og sitt. Ikke tanke på andre som ikke har det de har. 

De har partner, barn, venner, god jobb, mye penger, hytte, kan reise hvor de vil. Ingen økonomiske hinder. 

Nå er det snart ferietid. Ikke tenker de to øyeblikk på de og meg som er alene. Den beste tiden for dem som har noen og den verste her. Ja, da har man litt fri fra jobb, men ingen å dele det med. Ingen å reise med om man ville reist. 

Helt enig  

• Liker 2
Skrevet

Jeg tillater ikke å bli kalt en egoist som ikke tenker på andre selv om jeg feks  selv har venner og mulighet til å dra på ferie. Ærlig talt!!  Hva pokker vet du om hva andre tenker på? Hva med å unne andre godt, uavhengig av hva de tilsynelatende har eller ikke har?

• Liker 29
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Så hva tenker dere at folk skal gjøre da? Slutte å leve, nyte livet sitt og pengene sine for at ikke andre har det like bra? Folk har jo nok med seg og sitt tenker jeg. Selv om jeg er syk så går jeg ikke rundt å tenker at andre er egoistiske fordi de ikke tenker på meg. 

Anonymkode: c4e9d...f44

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Av og til så tenker jeg det hadde vært deilig å være alene.

Sluppet stresset med å arrangere ferie som skal passe alle i husstanden, så kommer ferien og alle skal ha sine ønsker oppfyllt, og når ferien er over så er man helt utslitt, og lengter mest etter å få tatt seg en tur alene på motorsykkelen.

Så sånn sett så kan jeg si at jeg ofte tenker på dere som er alene. Det er fordeler og bakdeler med alt.

Anonymkode: 3ba20...cce

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har du spurt om noen vil reise med deg? Eller finne på noe med deg? Eller venter du på å bli invitert?

Anonymkode: 82776...cbf

Ingen å spørre! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et innlegg om hvor privilegert og heldig noen er kontra andre. Og igjen en påminnelse om at andre bare tenker på seg og sitt. Og bryr seg lite når det ikke er seg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er et innlegg om hvor privilegert og heldig noen er kontra andre. Og igjen en påminnelse om at andre bare tenker på seg og sitt. Og bryr seg lite når det ikke er seg selv. 

Det er også et innlegg der man ser ut til å ønske at andre skal ha det like dårlig som en selv og at man ikke er sin egen lykkes smed, men bare uheldig om man ikke har nettverk osv…

Det er også et innlegg der man innbiller seg at man vet at de «privilegerte» alltid har det bra og det er dårlig gjort mot «alle andre»

I tillegg er det nå en tråd der TS vil kontrollere at man kun får lov til å furte  og synes synd på seg selv fordi ingen andre bryr seg . 

Det er mange som har det vondt i ferier og høytider og er sårbare og ensomme. Det er ikke «alle» andre sin skyld. Det er kjempetrist, men å angripe eller bli bitter har motsatt effekt. Det skyver andre unna.

Hvis man vil skrive personlig, så man bruke pronomen! «Jeg er alene. Jeg er misunnelig. Jeg er ensom» osv. 

• Liker 18
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde ikke du det samme akkurat nå?

Jeg har ikke kjæreste, barn, venner, økonomi, familie eller helse til å dra noe sted, men du tenker vel ikke på meg du heller?

Anonymkode: 497b8...152

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Når noen sitter i varmere strøk med familien eller kjæresten og nyter tiden i felleskap tenker de ikke på andre som ikke kan reise, men sitter hjemme helt alene i regnet.Det er utrolig mange heldige som gleder seg til sommeren nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har familie og ja, jeg gleder meg til ferie. Jeg kan ikke ta ansvar for hva andre gjør med sin ferie. Jeg tar meg av mine barn og er langt fra egoistisk. 

Da jeg var i din situasjon meldte jeg meg på gruppereiser. Jeg dro på fjelltur med DNT. Jeg dro på sydentur med singel-reiser. Det er mye du kan gjøre, men ditt eget ansvar. 

Anonymkode: c9041...50b

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når noen sitter i varmere strøk med familien eller kjæresten og nyter tiden i felleskap tenker de ikke på andre som ikke kan reise, men sitter hjemme helt alene i regnet.Det er utrolig mange heldige som gleder seg til sommeren nå. 

Hvorfor kan du ikke reise?  

Slik jeg ser det kan alle reise... ett eller annet sted, en aller annen gang. Men når alle skal sammenligne seg med sosiale media, så blir det misunnelse. Og jeg er en av dem. Derfor bør jeg slutte med sosiale media. 

Og jeg er misunnelig fordi jeg har lyst til å reise akkurat nå. Selv om jeg vet at jeg får ferie og kan reise..ganske snart

( gjør det ikke enklere at partner har fri og er på reise akkurat nå. ) 

Anonymkode: 35805...7f0

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe hele sommeren. Ønsker alle andre god ferie og god sommer.  

Anonymkode: 6f627...33f

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du setter deg selv i en offerrolle. Det er jo DU som ikke har spart penger så du har råd til ferie, DU som ikke har jobbet med relasjonene så du ikke har noen å dra med osv. Det er faktisk ingen andre sitt ansvar. Du må slutte å synes synd på deg selv og ta grep i livet ditt for å få det mer som du ønsker. 

Anonymkode: bf97a...826

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker du skal droppe den bitterheten og heller finne ut hvorfor du bruker energien din på å synes synd i deg selv og i stedet  gjøre livet ditt bedre. De fleste av oss skaper livet vi vil ha, jobber oss mot det, så hva har hindret deg? 

Anonymkode: 30dc8...954

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ganske krevende å ha barn og familie i ferien! Du kan jo bruke dagene kun på deg selv og det du vil gjøre. Jeg har tre viltre barn som våkner 06 og trenger konstant tilsyn og aktivitet! Du må bare nyte det!

Anonymkode: bf97a...826

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man har kun ansvar for seg selv. Hva tenker du at de "priviligerte" skal gjøre med at andre ikke har like mye som dem? Jeg har langt fra mye penger, men da må jeg bare gjøre det beste ut av det jeg har. Å se på de som har mer enn meg og forlange at de skal tenke på meg også, hjelper lite for det er hvert fall ikke deres feil at jeg ikke har like mye som dem. Jeg nekter å leke offer. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...