AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Svigerinnen min gir meg gaver til bursdag hvert år. Hyggelig at vi fortsatt holder på det. Hyggelig å få en liten oppmerksomhet. Tingen er at det jeg får aldri blir brukt da det ikke er min stil. Det er som regel smykker, lommebøker, små vesker eller annet som er kjøpt på utenlandsferier. Vi har ikke lik smak, kan man si. 🤷🏽♀️ Jeg kjøper ofte en plante hun har ute i hagen, som jeg vet hun kjøper seg selv eller en flaske vin. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge det fram at jeg setter pris på en plante eller en annen forbruksvare. De ( bror og svigerinne) har aldri sett meg bruke noe av det jeg får, likevel fortsetter de å kjøpe ting på ferie. Jeg har forsøkt å hinte om det til bror, men det går ikke helt hjem. Anonymkode: fd22a...87f
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Det nytter ikke hvor mye du hinter/sier ifra.... har en svigermor som er helt lik, helt forskjellig smak, men her får barn/svigerbarn/barnebarn stort sett ubrukelige ting fra bruktbutikk til bursdag og jul hvert år. Kjører det rett tilbake til bruktbutikken igjen. Anonymkode: aea50...c76 1
Capazitet Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Jeg tror jeg bare ville ha takket og gjort gode miner til slett spill, og gitt sakene til Fretex. For enkelte givere er det mer stas å gi noe enn at det skal passe mottaker. Det er godt ment. 7
Sniff76 Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Om du ikke vil si det i mer klart språk, kan du si noe som at du lurer på om dere kan gi hverandre forbruksting til bursdagene framover pga du har så mye ting i huset og ikke får brukt alt (generelt)? Vin, plante som du sier, dra på kino. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Gjør dere dette mot andre som forventer å få det de ønsker seg? Ikke rart forbruket blant enkelte skyter i været. Anonymkode: aea50...c76
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni Sånn er det her også. Hele min svigerfamilie er en del år eldre enn meg. Jeg takker pent for gavene, selv om det ikke er fallet i smak, men dveler ikke med det i ettertid. Jeg forstår at de gir ut fra det de tror jeg blir glad for. På en eller annen måte, setter jeg faktisk pris på gavene, fordi jeg vet at de gir dem til meg med kjærlighet. Kunne aldri laget et nummer ut av det 🥰 Anonymkode: 42139...a42 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Jeg har en slik venninne 😅 Vi har helt ulik stil, og hun gir alltid gaver som er nips eller pynteting i hennes stil. Og jeg synes det er helt grusomt 🙈. Det passer overhodet ikke hjemme hos meg, og ikke noe av det jeg har fått opp igjennom årene står framme. Som regel byttes det eller gis bort rimelig fort. Jeg gir som regel forbruksvarer i gave, eller så forsøker jeg å finne noe i hennes stil eller noe jeg vet hun faktisk ønsker seg. Jeg bare sier takk for gaven og lar det passere. Vi er over 40, og jeg tenker at siden hun ikke har plukket opp dette enda så er det ikke noen vits i drive med voksenopplæring, det ville mest sannsynlig bare skapt dårlig stemning. Anonymkode: 56258...d53 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni Jeg sa en gang til en venninne at jeg elsker kransekake, men da mente jeg hjemmelaget kransekake, og ikke ultraprosessert kransekake man får på Europris. Hun gav meg derfor kransekake fra Europris på bursdagen min, som smakte kun sukker og syntetisk smak av mandler. Jeg takket høflig, spiste litt og kastet resten, og trodde at det var kun denne ene gangen. Til jul fikk jeg en ny kransekake fra en billigbutikk, og sa da høflig til henne at hun ikke trengte å gi meg kransekake for det var for mye for meg å spise alene. Fikk atter en ny kransekake til bursdagen min halvannen måned etter jul, og da sa jeg at jeg ikke var glad i kransekake lenger og hvis jeg skulle spise kransekake var det hjemmelaget, men at hun kunne gi meg en bukett tulipaner fra Rema hvis hun ønsket å gi meg noe, men fikk ikke noe respons. Nå venter jeg spent på hva jeg får til jul...🤔 Anonymkode: ce7a9...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Hva med å fortelle henne hva som interesserer deg? Helt uavhengig av gaver. Kanskje hun finner noe som passer deg da. Anonymkode: a168b...a0c
AnonymBruker Skrevet 22. juni #12 Skrevet 22. juni Si dere begynner å få for mange ting, så du ønsker deg heller noe som kan brukes opp, spises osv. Anonymkode: 919f9...db2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni Si noe sånt som Oi! Takk..! Eeehh…. Den var veldig… «deg»… følger hun det opp sier du. «Det var veldig din stil. Jeg ser for meg at dette er noe du kunne brukt». Anonymkode: 94f94...e7a
AnonymBruker Skrevet 22. juni #14 Skrevet 22. juni Og som svigerinne er sikkert oppgitt over deg som "bare kjøper vin eller planter som hun liker best å kjøpe selv", mens hun bruker tid på å finne en spesiell gave til deg. Anonymkode: 22594...5ec 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #15 Skrevet 22. juni Du styrer ikke gaver fra andre. Men du styrer gavene du gir selv. Ergo kan du begynne å gi henne gaver som ikke treffer. Jeg har sett mange sånne tråder her inne, hvor ts får jallagavrr, men selv gir de beste gavene…. Ikke sikkert det er sånn… jallagavene er kanskje et svar på dårlige gaver fra ts Anonymkode: 0f9e7...372
AnonymBruker Skrevet 22. juni #16 Skrevet 22. juni Når en begynner å irritere seg over de gavene en får, så er det virkelig på tide å kutte ut gaver. Anonymkode: 5a7c4...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #17 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Si noe sånt som Oi! Takk..! Eeehh…. Den var veldig… «deg»… følger hun det opp sier du. «Det var veldig din stil. Jeg ser for meg at dette er noe du kunne brukt». Anonymkode: 94f94...e7a Dette blir passivt-agressivt, da er det bedre å være ærlig. Eller skrive ønskeliste. Anonymkode: 919f9...db2 1
Rainstorm2.0 Skrevet 22. juni #18 Skrevet 22. juni Slutt med hinting. Si fra i klartekst, si du bryr deg om klima, si at du ikke liker det hun gir deg, men at det er veldig fint at hun vil gi deg noe, du blir veldig glad for vin og planter. Og når hun gir deg en ny gave sier du "som sagt så kan jeg ikke ta i mot slikt, det går rett i søppelet, og jeg vil bevare planeten". Ikke vær veik, dette kan du vokse på å si fra om!
AnonymBruker Skrevet 22. juni #19 Skrevet 22. juni Hva med å utveksle ønskelister? Anonymkode: 9e1ad...d8b
Sirah Skrevet 22. juni #20 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sa en gang til en venninne at jeg elsker kransekake, men da mente jeg hjemmelaget kransekake, og ikke ultraprosessert kransekake man får på Europris. Hun gav meg derfor kransekake fra Europris på bursdagen min, som smakte kun sukker og syntetisk smak av mandler. Jeg takket høflig, spiste litt og kastet resten, og trodde at det var kun denne ene gangen. Til jul fikk jeg en ny kransekake fra en billigbutikk, og sa da høflig til henne at hun ikke trengte å gi meg kransekake for det var for mye for meg å spise alene. Fikk atter en ny kransekake til bursdagen min halvannen måned etter jul, og da sa jeg at jeg ikke var glad i kransekake lenger og hvis jeg skulle spise kransekake var det hjemmelaget, men at hun kunne gi meg en bukett tulipaner fra Rema hvis hun ønsket å gi meg noe, men fikk ikke noe respons. Nå venter jeg spent på hva jeg får til jul...🤔 Anonymkode: ce7a9...dc9 Haha jeg har også en sånn venninne! Tanken er jo veldig godt da om ikke annet. Jeg setter pris på at hun faktisk ønsker å gi meg noe jeg liker, men.... Jeg får meg ikke til å si noe og takker og spiser det hun kommer med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå