AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Slik at vi kunder ikke vet hva varen koster, men legger den likevel i korgen likevel fordi vi tror den er rimelig? Når vi kommer til kassen viser det seg at varen er dyr, men vi synes det er flaut å si at vi ikke skal ha den, så vi betaler for den likevel. Jeg er i mange ulike matbutikker, og ofte ser jeg at varer som ligger i kurver rundt omkring ikke er priset. Jeg antar at den er billig, men siden jeg har brent meg på dette tidligere, så spør jeg en ansatt om prisen, og da er varen for dyr til at jeg ønsker å kjøpe deng Jeg tror butikker spekulerer i dette, og lar være å prise varer bevisst Anonymkode: 54da3...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Garantert. I Sverige og andre land henger det små scannere rundt i matbutikker hvor man kan sjekke prisen på varene før man kjøper. Har aldri sett det i Norge... Anonymkode: f7c22...d0e 4
Hololo Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Slik at vi kunder ikke vet hva varen koster, men legger den likevel i korgen likevel fordi vi tror den er rimelig? Når vi kommer til kassen viser det seg at varen er dyr, men vi synes det er flaut å si at vi ikke skal ha den, så vi betaler for den likevel. Jeg er i mange ulike matbutikker, og ofte ser jeg at varer som ligger i kurver rundt omkring ikke er priset. Jeg antar at den er billig, men siden jeg har brent meg på dette tidligere, så spør jeg en ansatt om prisen, og da er varen for dyr til at jeg ønsker å kjøpe deng Jeg tror butikker spekulerer i dette, og lar være å prise varer bevisst Anonymkode: 54da3...1e3 Jeg har ikke sett det dagligvare butikkene rundt her, alt er priset. Men ser ofte at varen ikke er priset i andre type butikker, da hoppe jeg glatt over det, kjøpe ikke noe jeg ikke vet prisen på forhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Slik at vi kunder ikke vet hva varen koster, men legger den likevel i korgen likevel fordi vi tror den er rimelig? Når vi kommer til kassen viser det seg at varen er dyr, men vi synes det er flaut å si at vi ikke skal ha den, så vi betaler for den likevel. Anonymkode: 54da3...1e3 Dette var veldig gjenkjennelig, merker jeg 😅 jeg har også brent meg mye på å ta varer med tanken "hvor mye kan det koste, liksom", og så fått sjokk i kassa. Og ja, jeg er en sånn som ikke tør å si jeg ikke skal ha den likevel når jeg ser prisen. Men jeg har stort sett sluttet å kjøpe varer som ikke er priset nå, det sparer jeg mye på. Min lokale Rema er veldig dårlig på å prise. Og jeg kjenner igjen dette med at de slenger tilfeldige varer oppi handlevogner så folk skal tenke det er tilbud. Men går ikke på den lenger når det ikke er priset. Samme med "halv pris" når den fulle prisen ikke er ført opp. En annen ting jeg har sett er varer med tilbudspris på en lapp, men i kassa skanner de strekkoden så det går inn med full pris om man ikke passer på. Anonymkode: b0653...864 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni Det mest Sleskete trikset er å stille ut en varegruppe, der det er masse plakater som forteller deg at den og den koster det og det. Men innimellom her ligger varer som ikke er priset på disse plakaten og heller ikke på selve pakke . Så tror su at det er dette produktet og putter det i vogna. ser det utrolig ofte Anonymkode: af3e0...dfc 2 3
Seff Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Det tror jeg egentlig ikke. Men jeg har lagt merke til at de butikkene som slurver med prising, ofte slurver med mye annet også. Rot, skitt, gammel frukt osv....
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni Jeg tar ofte varen som ikke er priset og skanner den i selvhjelpskassen, og når jeg ser at prisen er høy, legger jeg varen tilbake eller så spør jeg en ansatt om de kan sjekke prisen for meg og da må de gå i kassen og skanne. Av og til får jeg litt sukk og stønn fra den ansatte jeg spør, men da sier jeg at varen ikke er priset og at jeg ønsker å vite om den koster 14 eller 114 kroner, og da sier de ikke noe på det. I dag fikk jeg tilsnarkk av en ansatt fordi jeg hadde skannet en vare i selvhjelpskassen for å finne prisen, og så lagt varen på plass igjen i butikken, og det medførte at neste kunde ikke kunne bruke selvhjelpskassen fordi det var slått inn en pris som en ansatt måtte fjerne ved å scanne kortet sitt. Jeg sa da til den ansatte at hvis alle varer var priset, så hadde jeg ikke trengt å gjort det, og da sa hun ikke noe mer. Jeg tenker at hvis vi kunder maser litt på de ansatte for å få vite prisen, så begynner de å prise varene fordi de gidder ikke dette maset om pris på varer. Ts Anonymkode: 54da3...1e3 9 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #8 Skrevet 21. juni Kiwibutikkene her jeg bor har inntil nylig alle vært veldig gode på å prise alt og riktig. Nå opplever jeg at spesielt frukt og grønt ikke er priset i det hele tatt, eller villedende prising. Har ellers også opplevd det ts og andre i tråden skriver. Det virker som om butikker nesten simultant har begynt å blir dårligere og dårligere på slikt. Også en gjenganger at ting er priset høyere i kassen enn i butikken/på hylla. Det er ofte jeg kommenterer dette, og noen steder blir de da sure fordi de må gå fra kassa for å sjekke. Anonymkode: 521b7...77e
AnonymBruker Skrevet 21. juni #9 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Garantert. I Sverige og andre land henger det små scannere rundt i matbutikker hvor man kan sjekke prisen på varene før man kjøper. Har aldri sett det i Norge... Anonymkode: f7c22...d0e Coop? Man kan jo scanne varen og se hva det koster, og fjerne den etterpå. Anonymkode: f2465...d26
AnonymBruker Skrevet 21. juni #10 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Coop? Man kan jo scanne varen og se hva det koster, og fjerne den etterpå. Anonymkode: f2465...d26 Ts her I min Extra butikk kan man ikke fjerne prisen selv etter scanning i selvhjelpskassen, for personalet bruker et kort når de scanner for å få bort pris på skjermen. Anonymkode: 54da3...1e3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Jeg kunne ønsket meg en regel om at ingen prising=gratis. Men da måtte det selvsagt vært umulig for kunder å røske vekk prisen. Anonymkode: b0653...864 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #12 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Coop? Man kan jo scanne varen og se hva det koster, og fjerne den etterpå. Anonymkode: f2465...d26 Når man skanner selv ja, men det er svært få butikker av alle norges butikker som har denne muligheten. Mange butikker spekulerer garantert på at folk ikke legger varer tilbake når de først ser prisen når de skal betale. Jeg har som prinsipp at dersom pris ikke er oppgitt, da velger jeg ikke den varen. Rett og slett. Ingen varer er så viktige at den MÅ jeg ha. Anonymkode: 3066e...d7c
AnonymBruker Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tror butikker spekulerer i dette, og lar være å prise varer bevisst Det tror jeg du har helt rett i. Om de virkelig ønsket å oppgi pris til en hver tid, hadde det vært elektronisk prising over hele linja. Men nei, de er så utrolig kyniske at det er til å spy av. Det er bare å se på disse såkalte kundeklubbene hvor vanskelig de gjør det. Det er tilnærmet umulig å navigere rundt og finne ut hva som er beste pris for oss kunder til en hver tid. Anonymkode: 3066e...d7c
AnonymBruker Skrevet 22. juni #14 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har som prinsipp at dersom pris ikke er oppgitt, da velger jeg ikke den varen. Rett og slett. Ingen varer er så viktige at den MÅ jeg ha. Anonymkode: 3066e...d7c Godt å se vi er flere 👍🏼 Anonymkode: 5f600...de0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #15 Skrevet 22. juni Da jeg jobbet i butikk (ikke dagligvare) var det bare ren latskap og slurv fra ansatte. Vi måtte fysisk printe ut lapper og plakaters og sette de på riktig sted, og dette var av en eller annen grunn helt uoverkommelig slitsomt for enkelte å gjøre. De syns det var greit å sette ting i hyllene, mange likte å bygge utstillinger og å slå seg løs med kreativitet, men prising, det var tydeligvis helt unødvendig. Jeg var så utrolig lei av kunder som måtte spørre meg hva ting kostet, glad jeg ikke jobber i butikk nå. Så utrolig mange udugelige ansatte. Anonymkode: ef73a...11b 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #16 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tar ofte varen som ikke er priset og skanner den i selvhjelpskassen, og når jeg ser at prisen er høy, legger jeg varen tilbake eller så spør jeg en ansatt om de kan sjekke prisen for meg og da må de gå i kassen og skanne. Av og til får jeg litt sukk og stønn fra den ansatte jeg spør, men da sier jeg at varen ikke er priset og at jeg ønsker å vite om den koster 14 eller 114 kroner, og da sier de ikke noe på det. I dag fikk jeg tilsnarkk av en ansatt fordi jeg hadde skannet en vare i selvhjelpskassen for å finne prisen, og så lagt varen på plass igjen i butikken, og det medførte at neste kunde ikke kunne bruke selvhjelpskassen fordi det var slått inn en pris som en ansatt måtte fjerne ved å scanne kortet sitt. Jeg sa da til den ansatte at hvis alle varer var priset, så hadde jeg ikke trengt å gjort det, og da sa hun ikke noe mer. Jeg tenker at hvis vi kunder maser litt på de ansatte for å få vite prisen, så begynner de å prise varene fordi de gidder ikke dette maset om pris på varer. Ts Anonymkode: 54da3...1e3 Haha, bra tips. Det er jo lov å håpe at de skjerper seg hvis mange nok gjør det. Anonymkode: 2d666...faa
AnonymBruker Skrevet 22. juni #17 Skrevet 22. juni Jeg har også tenkt at de med viten og vilje har latt vær å prise, samt sette stor plakat som er for en annen vare på en sånn måte at du tror det er for den du ser på. Etter å ha irritert meg grønn over dette så lar jeg det nå gå litt sport i å plage de ansatte med å etterspørre pris eller annet😅 Anonymkode: 8296c...fea 1
norw Skrevet 22. juni #18 Skrevet 22. juni Jeg dropper varer uten prising på samme måte som frisørsalonger som ikke klarer å informere om hvor mye de skal ha. 1
Nowayback Skrevet 22. juni #19 Skrevet 22. juni Husker før i tida da det var prislapper på hver enkelt vare. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #20 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det tror jeg du har helt rett i. Om de virkelig ønsket å oppgi pris til en hver tid, hadde det vært elektronisk prising over hele linja. Men nei, de er så utrolig kyniske at det er til å spy av. Det er bare å se på disse såkalte kundeklubbene hvor vanskelig de gjør det. Det er tilnærmet umulig å navigere rundt og finne ut hva som er beste pris for oss kunder til en hver tid. Anonymkode: 3066e...d7c Jeg har sett flere tilfeller i det siste hvor elektronisk pris på hyllen på "strategiske" varer plutselig er blank. Feil kan oppstå, men i det siste har det skjedd stadig oftere, og som regel nå er det varer som folk typisk ville latt være å kjøpe om de så hvor mye den varen nå har gått opp. Anonymkode: 521b7...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå