Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bor ikke sammen siden vi ble sammen tidliger i år. Jeg har sovet hos h*n de siste par dagene å i går sa jeg til h*n at jeg ønsket å sove hjemme hos meg selv så jeg kunne gjøre en del gjøremål samt å trene.  Jeg sa til h*n at jeg ønsket å bruke litt tid på trening fordi jeg ønsker å ta vare på kroppen min. Jeg har også sagt at jeg ønsker å fokusere på å ikke overspise siden jeg synes jeg ikke det er så fint med den vektoppgang jeg har hatt. Samt at jeg forklarte til kjæresten min at det er unødvendig å spise mer enn man trenger siden det kan resultere i at man går opp i vekt og at klærne ikke passer. Det sistnevnte og det at jeg ville sove hjemme resulterte i at h*n ble sur å har vært det i hele dag. Jeg ville trodd at folk satt pris på at kjæresten sin brydde seg om hvordan de ser ut...

Synes h*n overreager. Hva tenker dere?

Anonymkode: 52d1c...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han skal styre deg med sine følelser, så er det ett rødt flagg. Du bør respektere deg selv såpass at du ikke lar han gjøre det. Konfronter ham på det med engang. Hvis han ikke klare å styre seg, så er det dødfødt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og kjæresten bor ikke sammen siden vi ble sammen tidliger i år. Jeg har sovet hos h*n de siste par dagene å i går sa jeg til h*n at jeg ønsket å sove hjemme hos meg selv så jeg kunne gjøre en del gjøremål samt å trene.  Jeg sa til h*n at jeg ønsket å bruke litt tid på trening fordi jeg ønsker å ta vare på kroppen min. Jeg har også sagt at jeg ønsker å fokusere på å ikke overspise siden jeg synes jeg ikke det er så fint med den vektoppgang jeg har hatt. Samt at jeg forklarte til kjæresten min at det er unødvendig å spise mer enn man trenger siden det kan resultere i at man går opp i vekt og at klærne ikke passer. Det sistnevnte og det at jeg ville sove hjemme resulterte i at h*n ble sur å har vært det i hele dag. Jeg ville trodd at folk satt pris på at kjæresten sin brydde seg om hvordan de ser ut...

Synes h*n overreager. Hva tenker dere?

Anonymkode: 52d1c...ec2

Jeg syns du er litt teit. Går da helt fint an å få trent selv om du sover his kjæresten? 

Og når du forklarer selvfølgeligheter som at man går opp i vekt ved overspising og at klærene dermed blir for små hadde jeg ansett som et dårlig skjult stikk i siden til meg.

Anonymkode: 7953a...394

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns du er litt teit. Går da helt fint an å få trent selv om du sover his kjæresten? 

Og når du forklarer selvfølgeligheter som at man går opp i vekt ved overspising og at klærene dermed blir for små hadde jeg ansett som et dårlig skjult stikk i siden til meg.

Dette! Pluss at du gir solide hint om at kjæresten er den som hindrer deg i å trene og å ta vare på deg selv. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Var voldsomt utdypende forklaring- jeg hadde også stusset om min kjæreste serverte meg hele den stilen for å begrunne å gå på trening eller sove hjemme.

helt ok å sove hjemme etter noen dager, men den utdypende forklaringen kunne du spart deg for😅

Anonymkode: 16622...24c

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hadde blitt ganske sur om noen hadde forklart meg at snø er kaldt jeg også.

Er ikke alt som trengs å forklares i hjel. Generelt i livet.

Endret av Eric_B
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjærestekilo er faktisk et fenomen, mens spiseforstyrrelse er noe annet og mer alvorlig. Nå vet jeg ikke hva dette dreier seg om, men livsstil bør være omforent om forholdet skal være liv laga. 

Anonymkode: 5be2a...e9a

Skrevet

Det var jo fryktelig mykje du måtte seie... det høyrest masete ut. Det hadde vel vore nok å seie at du vil sove heime av og til. Og så faktisk gjere det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker litt det samme; var det egentlig nødvendig å forklare alt dette? Jeg sliter med overforklaring selv, og ender egentlig ofte opp med at det ender opp i nettopp de misforståelsene jeg ville unngå.

Kanskje det hadde vært nok med at du har lyst til å sove hjemme hos deg selv et par netter, og latt det være med det. Alt det andre kan fort ende opp med å oppfattes som enten at kjæresten er et hinder for nevnte ting, eller som at du ikke vil være der lenger og bruker dårlige unnskyldninger for å sleppe.

Er kjæresten av typen som fort tar ting ille opp og du føler at du må forsvare ønsket ditt som voksent menneske om å sove i ditt eget hjem, derimot ... Eller nei, ikke derimot, men desto viktigere er det å holde på ditt og droppe overforklaringer. Alle de grunnene der oppfattes bare som ting som enkelt kan løses på alle andre måter enn at du sover hjemme, og dermed kan du bare snakkes rundt til å fortsette å sove hos kjæresten likevel. Vips, så blir du kontrollert og manipulert ...

Anonymkode: 7b9e5...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...