AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Hei Vi er en gruppe på 3 voksne og 7 barn som har kjøpt rimelige billetter med DFDS. Vi reiser fra Oslo til København på onsdag kl. 16:30 og returnerer fredag kl. 10:00. Barna er mellom 4 og 9 år gamle, og vi lurer på hvilke barneaktiviteter som finnes om bord. Er det nok å finne på for barna, eller kan det fort bli kjedelig? Finnes det for eksempel mulighet for bading? Jeg har reist med DFDS tidligere, men det er mange år siden og da uten barn, så jeg er litt usikker på hva som finnes nå. Vi har heller ikke bestilt noen måltider på forhånd. Er det mulig å kjøpe mat om bord, eller bør vi forhåndsbestille? Og er det tillatt å ta med egen mat hjemmefra? Takk for hjelpen! Anonymkode: 9a849...b0f
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Det er GoNordic som har ruten, ikke DFDS. Du kan sjekke nettsiden deres hvilke fasiliteter skipet dere tar har. Dere kan ha med medbrakt mat og spise i kahytten eller spise i kafeteria eller restauranter. Det hender restauranter blir av de som har forhåndsbestilt, så hvis dere vil spise et bestemt sted, bestill på forhånd. Ellers pleier det å være aktiviteter rettet mot barn på skipet. Anonymkode: b5250...f39
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Har reist med DFDS hver sommer i nærmere tyve år. Jeg mener en av båtene har svømmebasseng. Ellers er det stort sett aktiviteter for barn i form av rebus, tegnekonkurranse, ballongdyr osv. På kvelden er det "hesteveddeløp" i baren, en stor hit hos våre to jenter. Anonymkode: 780ba...267 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har reist med DFDS hver sommer i nærmere tyve år. Jeg mener en av båtene har svømmebasseng. Ellers er det stort sett aktiviteter for barn i form av rebus, tegnekonkurranse, ballongdyr osv. På kvelden er det "hesteveddeløp" i baren, en stor hit hos våre to jenter. Anonymkode: 780ba...267 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er GoNordic som har ruten, ikke DFDS. Du kan sjekke nettsiden deres hvilke fasiliteter skipet dere tar har. Dere kan ha med medbrakt mat og spise i kahytten eller spise i kafeteria eller restauranter. Det hender restauranter blir av de som har forhåndsbestilt, så hvis dere vil spise et bestemt sted, bestill på forhånd. Ellers pleier det å være aktiviteter rettet mot barn på skipet. Anonymkode: b5250...f39 Takk Står alle aktivitetene på hjemmesiden dems? Jeg kan ikke se.. Kanskje dumt spm..kan man låne servise fra båten? Eller må vi ta med det selv? Ts Anonymkode: 9a849...b0f
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni Hvis du har medbrakt mat har du med deg alt du trenger selv. Det er restauranter på båten som ikke låner ut utstyret sitt. Alltid noe å finne på for barn på disse båtene. Anonymkode: 47d6e...ad7 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk Står alle aktivitetene på hjemmesiden dems? Jeg kan ikke se.. Kanskje dumt spm..kan man låne servise fra båten? Eller må vi ta med det selv? Ts Anonymkode: 9a849...b0f Hvor mye har du prøvd? Det ligger i menyen, klikk på om bord. Kan jo være greit å prøve i mer enn 3 sek? Anonymkode: 9cb1d...c7f 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni Før så hadde de i alle skoleferier forskjellige aktiviteter. Sjørøver show osv. Hvorfor ha med masse mat? Ska det ikke være ferie tur, ska dere ikke ha noe mat ombord? Så hvis du ska ha asjet,kniv osv må du nok ha dette med deg Vi pleier å ta kiel ferga tar ca hver 3 år. Og da har vi bestilt frokost buffe, middagsbuffé , en gang i en av de andre resturant. Vi pleier å bestille lunsj pakke som vi henter i skranken på morgenen. Anonymkode: 2bbf3...4b8 2
Gjest jegerrinne Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni https://www.gonordiccruiseline.no/om-bord/underholdning/barneunderholdning/
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni Det tok meg to sekunder å gå inn på nettsiden og finne et program som beskriver alle aktiviteter for barn. Anonymkode: e94da...000 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni Takk til alle som svarte. Når man er framme i københavn, hvor burde man dra? Vi tenker litt window shopping + spise fastfood som kfc, mcdonalds osv. Spurte chatgpt den mener fisketorvet...jeg vet ikke med tanke på at vi ikke har så mange timer på oss. Finnes andre alternativer ? Ts Anonymkode: 9a849...b0f
AnonymBruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk til alle som svarte. Når man er framme i københavn, hvor burde man dra? Vi tenker litt window shopping + spise fastfood som kfc, mcdonalds osv. Spurte chatgpt den mener fisketorvet...jeg vet ikke med tanke på at vi ikke har så mange timer på oss. Finnes andre alternativer ? Ts Anonymkode: 9a849...b0f Klarer du virkelig ikke å gjøre enkle google-søk? Men for å svare på det du spør om er Tivoli populært blant barn. Det med McDonalds og KFC avstår jeg fra å kommentere. Anonymkode: 70bae...05f 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni #12 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Klarer du virkelig ikke å gjøre enkle google-søk? Men for å svare på det du spør om er Tivoli populært blant barn. Det med McDonalds og KFC avstår jeg fra å kommentere. Anonymkode: 70bae...05f Hvorfor alltid så krass tone? Om du ikke klarer å prestere et normalt svar på noen som lurer på noe, er det bedre å la være å svare. Anonymkode: 3d5b0...f46 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 7.51): Takk Står alle aktivitetene på hjemmesiden dems? Jeg kan ikke se.. Kanskje dumt spm..kan man låne servise fra båten? Eller må vi ta med det selv? Ts Anonymkode: 9a849...b0f Ja, det var faktisk et skikkelig dumt spørsmål. Tror du virkelig at Go Nordic vil dele ut servise, for å oppmuntre til at folk spiser i kabinen på denne måten? Det er jo en skikkelig uting for dem dersom store barnefamilier sitter å gnafser i seg medbragt mat nedi i kabinene. Stakkars renholdere! For det andre er jo hele forretningsidéen til danskebåten og Kiel-ferga at folk skal bruke penger om bord. De selger billige reiser (eller gir dem bort gratis), fordi de kalkulerer med at folk blir nødt til å kjøpe mat under reisen. Jeg har pleid å ta med medbragt mat selv, fordi jeg synes at maten man får kjøpt på disse skipene er -skikkelig- kjip. Men jeg er likevel ikke frekk nok til å la barn spise i kabinen (med alt det sølet det måtte medføre), og jeg forventer i alle fall ikke å få låne servise fra båten! Det er faktisk det frekkeste jeg har hørt 🤯 Anonymkode: 70bae...05f 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni #14 Skrevet 23. juni Hvordan klarte du å bestille billetter 😂 er det første gangen du skal på danskebåten? Anonymkode: 8d4fa...28c 6 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni #15 Skrevet 23. juni Husker sist jeg var i København så MÅ man av båten hvert fall. Så ikke forsov dere får da kommer de å banker på dørene. Anonymkode: 8d4fa...28c
AnonymBruker Skrevet 23. juni #16 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor alltid så krass tone? Om du ikke klarer å prestere et normalt svar på noen som lurer på noe, er det bedre å la være å svare. Anonymkode: 3d5b0...f46 «Alltid så krass tone»? Jeg svarer ofte i en hyggelig tone i ulike tråder her inne. Men noen ganger er det nødvendig å være tydelig Anonymkode: 70bae...05f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #17 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Klarer du virkelig ikke å gjøre enkle google-søk? Men for å svare på det du spør om er Tivoli populært blant barn. Det med McDonalds og KFC avstår jeg fra å kommentere. Anonymkode: 70bae...05f AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Husker sist jeg var i København så MÅ man av båten hvert fall. Så ikke forsov dere får da kommer de å banker på dørene. Anonymkode: 8d4fa...28c AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, det var faktisk et skikkelig dumt spørsmål. Tror du virkelig at Go Nordic vil dele ut servise, for å oppmuntre til at folk spiser i kabinen på denne måten? Det er jo en skikkelig uting for dem dersom store barnefamilier sitter å gnafser i seg medbragt mat nedi i kabinene. Stakkars renholdere! For det andre er jo hele forretningsidéen til danskebåten og Kiel-ferga at folk skal bruke penger om bord. De selger billige reiser (eller gir dem bort gratis), fordi de kalkulerer med at folk blir nødt til å kjøpe mat under reisen. Jeg har pleid å ta med medbragt mat selv, fordi jeg synes at maten man får kjøpt på disse skipene er -skikkelig- kjip. Men jeg er likevel ikke frekk nok til å la barn spise i kabinen (med alt det sølet det måtte medføre), og jeg forventer i alle fall ikke å få låne servise fra båten! Det er faktisk det frekkeste jeg har hørt 🤯 Anonymkode: 70bae...05f Er redd for å gå bort og ikke rekke båten på vei tilbake. Derfor spør jeg her. Går bussen rett uten fra der båten stopper?? Hvor burde man dra når man har 6 timer på seg Ts Anonymkode: 9a849...b0f
AnonymBruker Skrevet 23. juni #18 Skrevet 23. juni Det er ikke DFDS dere har billett med i denne tråden heller... Det går buss der båten stopper. Til midt i sentrum. Dere kan vurdere tivoli, ellers er det ganske vanlig å bare rusle rundt i hovedgatene og kikke. Mine var begeistret for Legobutikken og Disney Store på den alderen, og likte den bemannede lekeplassen i Ørstedparken. Anonymkode: cc843...cb5 2
GMT800 Skrevet 23. juni #19 Skrevet 23. juni Bussen til hva? Båten legger til midt i sentrum. Skal man til noe annet er det bare et kjapt google-søk på Google maps med forslag til både å gå og kollektivtransport. Og nei, sitte på lugaren og gnage på svette brødskiver hadde vært helt uaktuelt på ferietur. Samme med motorveismat som McD og KFC når man er midt i en storby.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #20 Skrevet 23. juni 1. Dere skal reise med GoNordic, ikke DFDS. 2. Det lønner seg å forhåndsbestille måltider, man får litt rabatt for det. Hovedgrunnen er imidlertid at den norske krona er så svak sammenlignet med den danske og måltider som forhåndsbetales på nett kjøpes med norske kroner, mens ombord er prisene i danske kroner. F.eks. forhåndsbetaler man så koster det 379 NOK for middagsbuffet for en voksen. Ombord koster den 479 DKK som med dagens kurs er ca 660 NOK. M.a.o. ca. 280 kr spart på å forhåndsbetale. 3. Dere får ikke låne servise etc. om dere skal spise medbrakt mat på lugaren. Ta med det dere trenger (engangsservise er vel det greieste) om dere skal ha med medbrakt mat. 4. Fisketorvet er i motsatt ende av byen som havna båten ankommer til, ville ikke dratt helt dit når dere bare har noen få timer i byen. Tivoli er populært for barna, men å rekke både det og å vandre litt i byen med såpass små barn og kort tid til disposisjon tror jeg er ambisiøst. Når dere kommer til byen kan dere f.eks. gå av shuttlebussen på første stopp, Nørreport. Derfra kan dere gå ned Købmagergade til Amagertorv og følge Strøget videre derfra opp til Rådhuspladsen. Dere passerer da bl.a. Lego butikken (på venstre hånd ikke langt fra Amagertorv). Det er også Lego butikk ved Tivoli. Ved Rådhusplassen finner dere både McDonalds, KFC og Burger King om dere vil spise fastfood. Så kan dere gå forbi Tivoli og bort til Hovedbanen og ta shuttlebussen tilbake til havna. Om dere vil i Tivoli ville jeg tatt bussen til Hovedbanegården og tilbrakt timene dere har i byen der. Anonymkode: 79d67...0db 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå