Gå til innhold

Barnemor som flytter langt unna

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nå mange her som ser TS sin situasjon. Regner med at noen av dem er feminister. Jeg er i allefall det, og jeg mener han bør gå til retten og kreve foreldreansvar og at barnet bor hos han. 

Anonymkode: b7b9a...777

At enkeltindivider er imot det betyr ingenting. 

Når så du en feministisk organisasjon fronte dette, enten som en av de offisielle sakene de jobber for eller som en av parolene

Anonymkode: ad750...6f8

• Nyttig 1
Skrevet
Fighter83 skrev (13 timer siden):

Hadde gått til sak. Imellomtiden lei ut boligen din og flytt etter henne for å unngå å miste relasjonen til barna. Stor fare for å miste en nær relasjonen til barna i en slik situasjon. 

Men vil de ikke bare si "ja, men nå har du jo flytter etter så må er jo alt greit."?? Jeg bare lurer.??

Anonymkode: b6505...c3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men vil de ikke bare si "ja, men nå har du jo flytter etter så må er jo alt greit."?? Jeg bare lurer.??

Kan jo bare si at "nei, jeg bor ikke her". Du skal ikke trenge å forsvare hvorfor du er på samme sted. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noen gang hørt en feminist hørt en feminist ta menns parti i saker som dette? 

Og de hevder de er for likestilling 😂

Jeg er feminist. Og jeg er på Ts sin side dersom det ikke ligger noe mer bak den saken han ikke sier. Det er det ofte på KG. Men ut fra det som kommer frem her, virker mor egoistisk og urimelig. Har man først fått barn er annet sted, kan man ikke forvente å flytte hjem før er voksne.

Hva vil du frem til egentlig? Feminister er for rettferdighet og likeverd, også for menn. Selv om kvinner selvfølgelig er hovedfokus, det ligger litt i ordet. Men målet har aldri vært at kvinner skal få sterkere rettigheter enn menn. Bare like.

Anonymkode: b57fe...a2b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du noen gang hørt en feminist hørt en feminist ta menns parti i saker som dette? 

Og de hevder de er for likestilling 😂

Jeg tar mannens parti så lenge det er sånn som han fremlegger det.

Feminisme er ideologien som ligger til grunn for dette synet, og som fokuserer på å oppnå rettferdighet og likeverd for alle, uavhengig av kjønn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er jo ikke godt å si hvorfor hun gjør dette. Kan hende ts ikke er så hjelpsom som pappa og hun må flytte nærmere nettverk. 

Anonymkode: 467aa...6f0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Med 50/50 er det ingen grunn for at noen skal betale bidrag. 

Anonymkode: d5e7f...152

Nei. Men det blir ingen 50/50 om hun flytter. Da kan det tenkes at hun får mindre med privat ordning enn gjennom nav. Og derfor har valgt den løsningen 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 22.50):

Hei, 

mor til mitt barn har varslet om at de skal flytte 10t unna. Barnet er 7 år, og vi har frem til nå hatt 50/50 bosted. Vi har vært på mekling, og fordi vi ikke har delt fast bosted, er det ingenting jeg kan gjøre med at hun velger å flytte barnet langt unna meg. Nå har jeg fått brev fra nav om at hun søker over barnebidraget gjennom dem. Vi har privat avtale fra før. Barnemor jobber ikke pga latskap, og jeg har grei inntekt. Utregningen er at jeg skal betale 7000 i barnebidrag, i tillegg til utgifter en vei for flybilletter ved samvær. Dette blir et stort innhugg i økonomien, føler jeg må velge bort samvær fordi jeg skal betale så mye i bidrag. Hvorfor skal det gå utover meg at hun velger å flytte, når det allerede gjør at jeg nesten ikke får se barnet mitt. Fordi de flytter langt unna, må jeg gå ned fra 50/50 samvær, til to helger i måneden. Har jeg ingen rettigheter som far? Har noen vært i lignende situasjon? 

Anonymkode: f668f...7c8

Altså, det er ikke bare bare å la være å jobbe pga latskap. Det godtar ikke NAV. Man må faktisk prøve å være i arbeid/tiltak osv for å få sosialstønad. Har hun heller dårlig helse? 

Jeg støtter ikke at hun tar med barnet 10 timer vekk altså, på ingen måte.

Men når du sier mor gidder ikke å jobbe, så høres du bare ut som en bitter eks. Eg har en sånn som tror at eg ikkje gidder å jobbe, og at man har lyst å være hjemme med 20000 mindre i inntekt bare fordi det er lett. 

Du skriver ingenting om helsen til mor. Igjen, det er ikke såååå lett å bare ikkje gidde å jobbe

Anonymkode: 53da9...5d2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Altså, det er ikke bare bare å la være å jobbe pga latskap. Det godtar ikke NAV. Man må faktisk prøve å være i arbeid/tiltak osv for å få sosialstønad. Har hun heller dårlig helse? 

Jeg støtter ikke at hun tar med barnet 10 timer vekk altså, på ingen måte.

Men når du sier mor gidder ikke å jobbe, så høres du bare ut som en bitter eks. Eg har en sånn som tror at eg ikkje gidder å jobbe, og at man har lyst å være hjemme med 20000 mindre i inntekt bare fordi det er lett. 

Du skriver ingenting om helsen til mor. Igjen, det er ikke såååå lett å bare ikkje gidde å jobbe

Anonymkode: 53da9...5d2

Å du tror virkelig ikke at det er noen som snylter på staten. At det ikke er noen som har blitt ufør på feil premisser osv?

Hvordan går det Ts, har du snakket med advokat idag?

Anonymkode: 11107...bfd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å du tror virkelig ikke at det er noen som snylter på staten. At det ikke er noen som har blitt ufør på feil premisser osv?

Hvordan går det Ts, har du snakket med advokat idag?

Blir kontaktet av advokat en av de nærmeste dagene, og er veldig spent på hva han sier. Den nye barneloven som ble vedtatt nå i juni, skal visst hindre en forelder å flytte langt unna uten samtykke. Men denne trer ikke i kraft før 2028. Så er maks uheldig der... 

Skrevet

Nav gjør da ikke utregning basert på noe som ikke har skjedd ennå. Uten en samværsplan signert av begge.

Hun kan jo søke om ny utregning og at Nav skal kreve inn, men ift samværsprosent pr dd så kommer hun ikke så langt.

Anonymkode: 01268...a42

• Liker 1
Skrevet

Jeg antar hun vil flytte til sin hjemby med nettverk og besteforeldre, det er veldig bra for barnet i lengen😌

Anonymkode: bfd0a...c11

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg antar hun vil flytte til sin hjemby med nettverk og besteforeldre, det er veldig bra for barnet i lengen😌

Så nettverk og besteforeldre er bedre enn far...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så nettverk og besteforeldre er bedre enn far...

Single fedre flest er ganske egoistiske og dårlige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 13.24):

Bare én time med advokat koster 4-5000 kroner. En hel rettssak vil koste TS flere hundre tusen kroner. 

Anonymkode: 7593a...512

nja, det stemmer ikke helt det kostnadsoverslaget, men - de fleste som er i arbeid i dag har ulike forsikringer som kan dekke advokat, og de som er organisert har det garantert.. 

Anonymkode: f4c7f...afc

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 0.44):

TS her.. Jeg skal ta kontakt med advokat på mandag. Dette er helt grusomt, jeg føler jeg mister barnet mitt uten evne til å gjøre noe. At man som far skal ha null rettigheter eller noe å si. Hun flytter tilbake der hun er oppvokst, for å være nærmere sin mor/far. Må legge til at hun har bodd her i område siste 15 årene, og hun har både nettverk og annen familie her. Hvorfor hun plutselig søker nav for bidrag vet jeg ikke, det vil hun ikke svare på. Jeg betaler bidrag fast i måneden fra før av. 

Det at hun tar det økonomiske via nav er rettferdig og riktig. Men at hun flytter, er ikke. 

Anonymkode: cd083...14b

• Liker 2
Skrevet

En del er kanskje det, det samme gjelder forøvrig single mødre, men det er langt ifra alle!

Anonymkode: d878b...8e4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 1.28):

Vordene mødre,...flytt ALDRI til hans by. Da slipper dere dette. 

Anonymkode: f2107...9d9

Æhh, du mener at det er helt greit at mødre tar med barna og flytter langt vekk?? 

Anonymkode: b5315...fb4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 5.46):

Ville du godtatt om barnebidrag summen var samme beløp som du betaler idag og  to helger i måneden?

Mange vil bo nærmere familien tilslutt i livet. Det er naturlig. 

Hva betaler du i barnebidrag idag?

Hvor lenge siden er det dere avbrøt ekteskapet? 

Anonymkode: ae0c8...6cd

Ja, selvsagt er det naturlig å ønske det, men når en har barn som er små selv, er ikke det alltid at det er så lett. Det er en pappa i dette her også, som skal ha relasjon til barnet sitt som faktisk ER barn. TS er voksen....

AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 20.31):

Er jo ikke godt å si hvorfor hun gjør dette. Kan hende ts ikke er så hjelpsom som pappa og hun må flytte nærmere nettverk. 

Anonymkode: 467aa...6f0

Orker ikke.... 

Hva vet du om det? Du vet ikke noe om hennes familie... For alt du vet, så er familien til far vel så viktig, eller? Jeg har vokst opp med best relasjon til familien til min far... 

Orker ikke.... Mange ubrukelige mødre også.... 

Anonymkode: b5315...fb4

• Liker 2
Skrevet

Samtidig er nettverket til barnet der det er nå,skole, venner, far, fritidsaktiviteter evnt far sin familie.

Så ikke sikkert det er så bra hvis en ser alt i et

Ser naboen her, der ville mor ta med barnet å flytte 1.5 time unna. Far gikk videre med advokat. Og barnet ble hos ham siden alt sosiale rundt barnet var der far bodde, og retten mente det ikke ville gagne barnet å dra alt opp,  besteforeldre kunne komme på besøk helger

Anonymkode: e0565...91f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...