Snok1 Skrevet 22. juni #21 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du kan gå til sak om at barnet bor mest til deg, og besøker henne 2 ganger i måneden. Du har fordelen av at barnet har etablert tilhørighet der du bor. Anonymkode: b29da...621 Dette er fasit. Saksøk henne foran og bak, og gjør det med god samvittighet. Hun forsøker å stikke av med barnet ditt og slikt skal ikke skje. Bruk alle midler uten å skjemmes. Du skriver at moren ikke jobber. Bruk at hun er en dårlig rollemodell og at barnet vil ende opp som sosialklient med moren som sterkeste rollemodell. Du har sikkert mer skyts. Jeg har sett lignende saker, og dette er noe av det mest hjerteskjærende jeg ser. Det er alltid ren opportunisme fra den som flytter langt unna. Dette MÅ du stoppe før det ødelegger forholdet ditt til barnet og i verste fall fremtiden til barnet. 4 2
Snok1 Skrevet 22. juni #22 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vordene mødre,...flytt ALDRI til hans by. Da slipper dere dette. Anonymkode: f2107...9d9 Detter er jo ikke akkurat en tvangssituasjon for moren, er det vel? 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #23 Skrevet 22. juni Hvis det ikke er noe du ikke har opplyst her, så tror jeg du har en grei sak. Dere har hatt 50/50 Hun har bodd der du bor i 15 år, og har nettverk og litt familie der Hun jobber ikke, så må ikke flytte pga jobb 10 timer reisevei (med bil?), må fly for samvær. For tungt for et barn to helger i mnd, vil jeg si. Ville aldri ha utsatt et barn for det. Mye av samværshelga vil gå til reising, vil jeg tro. La oss si at flyet går fredag kl 18. Tid til kjøring til flyplass, flytur, kjøring fra flyplass og hjem.... Samme greia på søndagen. Anonymkode: 04e6e...d09 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #24 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, mor til mitt barn har varslet om at de skal flytte 10t unna. Barnet er 7 år, og vi har frem til nå hatt 50/50 bosted. Vi har vært på mekling, og fordi vi ikke har delt fast bosted, er det ingenting jeg kan gjøre med at hun velger å flytte barnet langt unna meg. Nå har jeg fått brev fra nav om at hun søker over barnebidraget gjennom dem. Vi har privat avtale fra før. Barnemor jobber ikke pga latskap, og jeg har grei inntekt. Utregningen er at jeg skal betale 7000 i barnebidrag, i tillegg til utgifter en vei for flybilletter ved samvær. Dette blir et stort innhugg i økonomien, føler jeg må velge bort samvær fordi jeg skal betale så mye i bidrag. Hvorfor skal det gå utover meg at hun velger å flytte, når det allerede gjør at jeg nesten ikke får se barnet mitt. Fordi de flytter langt unna, må jeg gå ned fra 50/50 samvær, til to helger i måneden. Har jeg ingen rettigheter som far? Har noen vært i lignende situasjon? Anonymkode: f668f...7c8 Hvorfor har dere ikke hatt fast samvær? Foreligger det samværsavtale på 50/50? Bra du skal ta kontakt med advokat. Søk om hovedomsorg for barnet på grunnlag av stabilitet. Anonymkode: 3c3de...eab
AnonymBruker Skrevet 22. juni #25 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det ikke er noe du ikke har opplyst her, så tror jeg du har en grei sak. Dere har hatt 50/50 Hun har bodd der du bor i 15 år, og har nettverk og litt familie der Hun jobber ikke, så må ikke flytte pga jobb 10 timer reisevei (med bil?), må fly for samvær. For tungt for et barn to helger i mnd, vil jeg si. Ville aldri ha utsatt et barn for det. Mye av samværshelga vil gå til reising, vil jeg tro. La oss si at flyet går fredag kl 18. Tid til kjøring til flyplass, flytur, kjøring fra flyplass og hjem.... Samme greia på søndagen. Anonymkode: 04e6e...d09 Jeg glemte en ting. Er barnet over 12 år? I såfall legges det stor vekt på hvor barnet vil bo. Anonymkode: 04e6e...d09
AnonymBruker Skrevet 22. juni #26 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg glemte en ting. Er barnet over 12 år? I såfall legges det stor vekt på hvor barnet vil bo. Anonymkode: 04e6e...d09 Les ho. Barnet er 7 Anonymkode: 1206f...f65
AnonymBruker Skrevet 22. juni #27 Skrevet 22. juni Ta det til retten Kjenner fler og ungen ble igjen hos far og mor fikk flytte 10t unna , uten ungen Anonymkode: 68598...952 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #28 Skrevet 22. juni Ikke gi deg på dette! Kjenner ei som prøvde å ta med barna når hun flyttet, hun tapte så det sang fordi barna var født og oppvokst der hun flyttet fra og far var mer en skikket til å ha barna. Hun flyttet uansett, for en mann. Årets mor Anonymkode: 1206f...f65 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #29 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, mor til mitt barn har varslet om at de skal flytte 10t unna. Barnet er 7 år, og vi har frem til nå hatt 50/50 bosted. Vi har vært på mekling, og fordi vi ikke har delt fast bosted, er det ingenting jeg kan gjøre med at hun velger å flytte barnet langt unna meg. Nå har jeg fått brev fra nav om at hun søker over barnebidraget gjennom dem. Vi har privat avtale fra før. Barnemor jobber ikke pga latskap, og jeg har grei inntekt. Utregningen er at jeg skal betale 7000 i barnebidrag, i tillegg til utgifter en vei for flybilletter ved samvær. Dette blir et stort innhugg i økonomien, føler jeg må velge bort samvær fordi jeg skal betale så mye i bidrag. Hvorfor skal det gå utover meg at hun velger å flytte, når det allerede gjør at jeg nesten ikke får se barnet mitt. Fordi de flytter langt unna, må jeg gå ned fra 50/50 samvær, til to helger i måneden. Har jeg ingen rettigheter som far? Har noen vært i lignende situasjon? Anonymkode: f668f...7c8 Du kan vinne på at barnet har bodd like mye hos begge, mor flytter ikke pga jobb, barnet er best kjent der du bor nå, evt årsak for at mor flytter må jo være en gubbe? Har vært i lignende situasjon, men hadde 40% samvær og barnet ble flyttet til stedet der størst del av familien bor. Så jeg tapte. Anonymkode: 6c2b8...6be 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #30 Skrevet 22. juni Jeg hadde vurdert å ta denne saken til retten, om fokuset ditt er mindre samvær ned barnet og ikke at barnebidraget nå stiger. Ville heller ikke brukt argumentet at mor ikke jobber, fordi hun er lat. Det høres bare bittert og lite omsorgsfullt ut. Grunnen til at hun søkte bidrag gjennom nav nå (ser du stiller spørsmål om det) kan være fordi hun opplever det som mer stabilt og tryggere enn privat avtale. Det kan være ubehagelig for henne å be om økt bidrag, og derfor er det mer behagelig (og kanskje tenkte hun konfliktdempende) at NAV tok den utregningen. Anonymkode: 347fb...45c 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #31 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vordene mødre,...flytt ALDRI til hans by. Da slipper dere dette. Anonymkode: f2107...9d9 Hun har bodd der de bor nå i 15 år. Barnet er 7 år. Hun var vel etablert der før familien ble etablert. Anonymkode: 42681...5af 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #32 Skrevet 22. juni Har barnet begynt på skolen? Hvis mor velger å ikke jobbe skal inntekten skjønnsfastettes. Står det noe om dette i dokumentene fra nav? Anonymkode: 42681...5af 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #33 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde vurdert å ta denne saken til retten, om fokuset ditt er mindre samvær ned barnet og ikke at barnebidraget nå stiger. Ville heller ikke brukt argumentet at mor ikke jobber, fordi hun er lat. Det høres bare bittert og lite omsorgsfullt ut. Grunnen til at hun søkte bidrag gjennom nav nå (ser du stiller spørsmål om det) kan være fordi hun opplever det som mer stabilt og tryggere enn privat avtale. Det kan være ubehagelig for henne å be om økt bidrag, og derfor er det mer behagelig (og kanskje tenkte hun konfliktdempende) at NAV tok den utregningen. Anonymkode: 347fb...45c Dette. Kjør på med at barnet har venner, familie og skolen her. Ikke nevn barnebidrag eller at mor er lat. Trudde egentlig ikke at dette var lov så lenge begge har foreldreretten? Kjør på med en advokat som har dette som sitt felt! Anonymkode: 834da...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #34 Skrevet 22. juni Hmmmmmm skrev (8 timer siden): Dette med barnebidrag, kan vel være fordi du betaler mye mindre privat enn gjennom nav ordningen. Med 50/50 er det ingen grunn for at noen skal betale bidrag. Anonymkode: d5e7f...152 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #35 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vordene mødre,...flytt ALDRI til hans by. Da slipper dere dette. Anonymkode: f2107...9d9 Eller bruk hodet selv om det er slutt og tenk på barnet Anonymkode: 0a0bd...f03 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #36 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ville du godtatt om barnebidrag summen var samme beløp som du betaler idag og to helger i måneden? Mange vil bo nærmere familien tilslutt i livet. Det er naturlig. Hva betaler du i barnebidrag idag? Hvor lenge siden er det dere avbrøt ekteskapet? Anonymkode: ae0c8...6cd Det er ikke naturlig å ta bort barnet fra en deltakende pappa Anonymkode: 0a0bd...f03 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #37 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Med 50/50 er det ingen grunn for at noen skal betale bidrag. Anonymkode: d5e7f...152 Vi har hatt 50/50 siste 4 årene, 60/40 i noen mnd i staten av bruddet. Da betalte jeg bidrag selvfølgelig. Jeg er sjokkert over at dette er lov, og hvor lite rettigheter vi som fedre har. Hun setter meg i en vanskelig situasjon, med å miste tid med barnet mitt, og økonomisk. Jeg har ikke noe annet valg enn å ha samvær annenhver helg, jeg valgte aldri dette. Jeg ønsker datteren min like mye som henne. Det er snakk om 10 timer i bil en vei, fly 45 min, og fredag/søndag går uansett bort til reising. Anonymkode: f668f...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #38 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, mor til mitt barn har varslet om at de skal flytte 10t unna. Barnet er 7 år, og vi har frem til nå hatt 50/50 bosted. Vi har vært på mekling, og fordi vi ikke har delt fast bosted, er det ingenting jeg kan gjøre med at hun velger å flytte barnet langt unna meg. Nå har jeg fått brev fra nav om at hun søker over barnebidraget gjennom dem. Vi har privat avtale fra før. Barnemor jobber ikke pga latskap, og jeg har grei inntekt. Utregningen er at jeg skal betale 7000 i barnebidrag, i tillegg til utgifter en vei for flybilletter ved samvær. Dette blir et stort innhugg i økonomien, føler jeg må velge bort samvær fordi jeg skal betale så mye i bidrag. Hvorfor skal det gå utover meg at hun velger å flytte, når det allerede gjør at jeg nesten ikke får se barnet mitt. Fordi de flytter langt unna, må jeg gå ned fra 50/50 samvær, til to helger i måneden. Har jeg ingen rettigheter som far? Har noen vært i lignende situasjon? Anonymkode: f668f...7c8 Bare tull at du ikke har rettigheter. Du tar saken til retten. Du har en meklingsattest. Ang utgifter til samvær fordeles dette etter inntekt. Om hun ikke jobber pga latskap, ber du nav om å skjønnslikne henne og at inntekten skal settes etter hva hun burde ha tjent med bakgrunn av hennes tidligere jobb og utdannelse. Anonymkode: c2763...756 6 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni #39 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Med 50/50 er det ingen grunn for at noen skal betale bidrag. Anonymkode: d5e7f...152 Det er det absolutt hvis det er stor forskjell på inntekt. Det kan gjelde både mor eller far. For eksempel kan en part kanskje ikke alene ha råd til å bo i det samme området uten bidrag noe som er negativt for barna. Anonymkode: 65adf...195 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #40 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du kan gå til sak om at barnet bor mest til deg, og besøker henne 2 ganger i måneden. Du har fordelen av at barnet har etablert tilhørighet der du bor. Anonymkode: b29da...621 AnonymBruker skrev (14 timer siden): For en utrolig egoistisk mor , hadde tatt det til retten Anonymkode: 0a0bd...f03 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Herregud så grusomt! Du burde gå til sak ja. Hvis ungen har bodd 50/50 hos begge hele tiden, så er det vel ingen automatikk i at akkurat mor skal vinne frem her. Men jeg kan ikke mye om dette altså. Anonymkode: 05afc...f4f Bare én time med advokat koster 4-5000 kroner. En hel rettssak vil koste TS flere hundre tusen kroner. Fighter83 skrev (8 timer siden): Hadde gått til sak. Imellomtiden lei ut boligen din og flytt etter henne for å unngå å miste relasjonen til barna. Stor fare for å miste en nær relasjonen til barna i en slik situasjon. TS kan da ikke bare slippe alt og flytte etter. Han har tross alt en jobb, i motsetning til barnas mor. Anonymkode: 7593a...512 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå