Gå til innhold

Barnemor som flytter langt unna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

mor til mitt barn har varslet om at de skal flytte 10t unna. Barnet er 7 år, og vi har frem til nå hatt 50/50 bosted. Vi har vært på mekling, og fordi vi ikke har delt fast bosted, er det ingenting jeg kan gjøre med at hun velger å flytte barnet langt unna meg. Nå har jeg fått brev fra nav om at hun søker over barnebidraget gjennom dem. Vi har privat avtale fra før. Barnemor jobber ikke pga latskap, og jeg har grei inntekt. Utregningen er at jeg skal betale 7000 i barnebidrag, i tillegg til utgifter en vei for flybilletter ved samvær. Dette blir et stort innhugg i økonomien, føler jeg må velge bort samvær fordi jeg skal betale så mye i bidrag. Hvorfor skal det gå utover meg at hun velger å flytte, når det allerede gjør at jeg nesten ikke får se barnet mitt. Fordi de flytter langt unna, må jeg gå ned fra 50/50 samvær, til to helger i måneden. Har jeg ingen rettigheter som far? Har noen vært i lignende situasjon? 

Anonymkode: f668f...7c8

• Hjerte 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei, 

mor til mitt barn har varslet om at de skal flytte 10t unna. Barnet er 7 år, og vi har frem til nå hatt 50/50 bosted. Vi har vært på mekling, og fordi vi ikke har delt fast bosted, er det ingenting jeg kan gjøre med at hun velger å flytte barnet langt unna meg. Nå har jeg fått brev fra nav om at hun søker over barnebidraget gjennom dem. Vi har privat avtale fra før. Barnemor jobber ikke pga latskap, og jeg har grei inntekt. Utregningen er at jeg skal betale 7000 i barnebidrag, i tillegg til utgifter en vei for flybilletter ved samvær. Dette blir et stort innhugg i økonomien, føler jeg må velge bort samvær fordi jeg skal betale så mye i bidrag. Hvorfor skal det gå utover meg at hun velger å flytte, når det allerede gjør at jeg nesten ikke får se barnet mitt. Fordi de flytter langt unna, må jeg gå ned fra 50/50 samvær, til to helger i måneden. Har jeg ingen rettigheter som far? Har noen vært i lignende situasjon? 

For en utrolig egoistisk mor , hadde tatt det til retten

Anonymkode: 0a0bd...f03

• Liker 12
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så grusomt! Du burde gå til sak ja. Hvis ungen har bodd 50/50 hos begge hele tiden, så er det vel ingen automatikk i at akkurat mor skal vinne frem her. Men jeg kan ikke mye om dette altså. 

Anonymkode: 05afc...f4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nye regler nå hvor langt man kan flytte?

Anonymkode: 07704...6e4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også tatt dette til retten, om nødvendig. Det kan godt hende du vil vinne fram, fordi du kan tilby stabilitet mtp bosted og skole/barnehage, mens mor flytter til et nytt sted. 

Anonymkode: d2537...f09

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Kjør sak!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Få advokat på mandag og sjekk om du kan få en midlertidig domsbegjæring på hovedomsorgen eller delt bosted eller noe annet slik at mor ikke kan ta med barnet og flytte!

Anonymkode: d878b...8e4

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes denne kvinnen er direkte ondskapsfull. Hun bør ha tungtveiende grunner for å ta en slik beslutning! Denne kampen ville jeg tatt. Mulig du vinner når du bor der barnet er etablert og du jobber i motsetning til henne. Høres ut som det tryggeste for barnet spør du meg. Så enten vinner du saken eller så kan det hende hun gir seg før det kommer til det. Du har ingenting å tape! Ikke sitt om 20 å ångre på at du ikke gjorde noe i all fall 

Anonymkode: c6094...769

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er nysgjerrig på mors motiver for å gjøre dette. Hva er grunnen til at hun flytter såpass langt? Og søker barnebidrag gjennom Nav nå? Du skriver ingenting om dette

Anonymkode: 69775...70d

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

TS her.. Jeg skal ta kontakt med advokat på mandag. Dette er helt grusomt, jeg føler jeg mister barnet mitt uten evne til å gjøre noe. At man som far skal ha null rettigheter eller noe å si. Hun flytter tilbake der hun er oppvokst, for å være nærmere sin mor/far. Må legge til at hun har bodd her i område siste 15 årene, og hun har både nettverk og annen familie her. Hvorfor hun plutselig søker nav for bidrag vet jeg ikke, det vil hun ikke svare på. Jeg betaler bidrag fast i måneden fra før av. 

• Liker 3
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kjenner jeg er nysgjerrig på mors motiver for å gjøre dette. Hva er grunnen til at hun flytter såpass langt? Og søker barnebidrag gjennom Nav nå? Du skriver ingenting om dette

Anonymkode: 69775...70d

Det er ikke alltid det er far sin feil, som du ønsker å antyde...

Anonymkode: 11107...bfd

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS her.. Jeg skal ta kontakt med advokat på mandag. Dette er helt grusomt, jeg føler jeg mister barnet mitt uten evne til å gjøre noe. At man som far skal ha null rettigheter eller noe å si. Hun flytter tilbake der hun er oppvokst, for å være nærmere sin mor/far. Må legge til at hun har bodd her i område siste 15 årene, og hun har både nettverk og annen familie her. Hvorfor hun plutselig søker nav for bidrag vet jeg ikke, det vil hun ikke svare på. Jeg betaler bidrag fast i måneden fra før av. 

Ikke tungtveiende grunn nok. Hun tar sin egen datter bort fra sin far for å selv være i nærheten av sin? Ekstremt egoistisk. Meg meg meg, hadde tent på alle plugger 

Anonymkode: c6094...769

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Sånt er så utrolig egoistisk. 
når man har barn med noen er det ikke bare og ta og flytte langt vekk. Dette ville jeg tatt til retten. Ikke la være og tenke på barnets rolle i dette heller, blir rivet bort fra deg halvparten av tiden og mulig mer pga reisevei. Og tatt bort fra nettverket sitt. Jeg er mor selv og så lenge barna er små og ungdom så flytter jeg ikke tilbake til hjembyen min pga faren og ikke minst dem har hele livet sitt her

Anonymkode: dc699...8b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en situasjon der mor dro flere timer enn ti til et nytt sted. Barna ble værende hos far, yngste ikke begynt på skolen en gang. Utrolig trist. 

Anonymkode: 15926...21e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vordene mødre,...flytt ALDRI til hans by. Da slipper dere dette. 

Anonymkode: f2107...9d9

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vordene mødre,...flytt ALDRI til hans by. Da slipper dere dette. 

Anonymkode: f2107...9d9

Menn, ikke få barn med en kvinne fra en annen by, eller som har familie og venner i en annen by...

Anonymkode: 11107...bfd

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette med barnebidrag, kan vel være fordi du betaler mye mindre privat enn gjennom nav ordningen. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei, 

Hadde gått til sak. Imellomtiden lei ut boligen din og flytt etter henne for å unngå å miste relasjonen til barna. Stor fare for å miste en nær relasjonen til barna i en slik situasjon. 

Endret av Fighter83
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville du godtatt om barnebidrag summen var samme beløp som du betaler idag og  to helger i måneden?

Mange vil bo nærmere familien tilslutt i livet. Det er naturlig. 

Hva betaler du i barnebidrag idag?

Hvor lenge siden er det dere avbrøt ekteskapet? 

Anonymkode: ae0c8...6cd

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...