AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:27 #1 Skrevet lørdag kl 20:27 Hei.. samboeren min og kjæresten gjennom 10 år sier hun vil gifte seg. Samtidig har vi ikke hatt sex eller noe intimt på et år. Jeg får også en del kritikk og klandringer for småting. Jeg føler hun sier en ting men utstråler og uttrykker noe helt annet enn det. I forhold til å gifte seg. Noen som har vært/ er i samme situasjon? Anonymkode: ee95f...855
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:32 #2 Skrevet lørdag kl 20:32 Hva sier hun når du ytrer ønske om mer sex? Anonymkode: 8269b...2c3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:39 #3 Skrevet lørdag kl 20:39 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei.. samboeren min og kjæresten gjennom 10 år sier hun vil gifte seg. Samtidig har vi ikke hatt sex eller noe intimt på et år. Jeg får også en del kritikk og klandringer for småting. Jeg føler hun sier en ting men utstråler og uttrykker noe helt annet enn det. I forhold til å gifte seg. Noen som har vært/ er i samme situasjon? Anonymkode: ee95f...855 Gifte seg for å redde forholdet? Denne er ganske typisk opplever jeg. Synes man skal gifte seg når man har det bra, og er lykkelig. Ekteskap er en bekreftelse på at man ønsker å vise andre og hverandre hvor høyt man elsker hverandre. Det er en stor forpliktelse. Er du lykkelig? Kan du se for deg å leve resten av livet ditt med dette? Tenk deg veldig godt om er mitt råd. Anonymkode: 289a0...f16 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:40 #4 Skrevet lørdag kl 20:40 Hun er vel fornøyd med hvordan ting er da? Anonymkode: aad29...ada 1
Ulla Ullsokk Skrevet lørdag kl 20:44 #5 Skrevet lørdag kl 20:44 Hadde aldri giftet meg hvis det ikke hadde vært noe intimt på et år! Aldri i verden! Derimot hadde jeg avsluttet forholdet, hvis det ikke hadde gått an å få det på beina igjen. 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:03 #6 Skrevet lørdag kl 21:03 Jeg foreslo at vi skulle gifte oss etter 20 år som samboere og 10 år siden vi hadde sex regelmessig, sånn ish 1 gang i måneden. Nå hadde vi kanskje sex 1 gang i året. Han håpte nok på mer sex etter giftemålet, ikke jeg. Jeg unngikk til og med sex på bryllupsnatten.Hvorfor? Jo, så at folk rundt meg som giftet seg etter å vært sammen leeenge, ofte ble skilt. Så jeg prøvde det samme. Vi ble skilt kort tid etter vi giftet oss. Som jeg også initierte. Helt psyko😵💫 Anonymkode: ab3ea...073
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:34 #7 Skrevet lørdag kl 21:34 Tror psykologien er at hun skjønner det er på nedadgående kurve og at du kanskje ikke er helt fornøyd med forholdet. Og da haster det kanskje med å få "sealed the deal". Noen føler seg også tryggere rent juridisk med å være gift, i tilfelle det skulle bli brudd. Og som mange skriver ovenfor, det er mange som gifter seg etter årevis med samboerskap for så og bli skilt 1-2 år etterpå. Og psykologien i det kan kanskje være, man tenker at det å gifte seg skal være løsningen og at ting blir bedre etter det. Men jeg tror det er omvendt, når du finner ut at du ennå mer bundet enn før, så er lengselen etter å komme seg ut ennå større. Når man ikke er gift så kan man kanskje heller tenke, jeg før prøve litt til, for man vet at man ikke har noe juridisk som binder man, så den avgjørelsen kan taes når tid som helst. Å bli skilt er en lengre prosess, så da må man ta et endelig valg. Anonymkode: 23f87...e0c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:05 #8 Skrevet søndag kl 20:05 TS her. Mange kloke innspill, og jeg har mange av tankene allerede. Jeg prøver å se det store bildet, der det vil være både oppturer, nedturer, gode og dårlige perioder. I et langt liv, blir det en dråpe i havet. Men jeg trenger en endring før vi går videre. Det er nødvendig for meg å vite at det er kjærlighet mellom oss. Anonymkode: ee95f...855 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 00:34 #9 Skrevet mandag kl 00:34 Si at akkurat som hun ønsker endringer i forholdet, ønsker du også endringer. Hva har skjedd mellom dere? Hvorfor har dere ikke giftet dere før? Hvorfor sluttet dere å ha sex? Anonymkode: 949d6...a14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå