Gå til innhold

vil du...


monikabrx

Anbefalte innlegg

Går det an å lage diamant av asken?!?

Stilig!

Ikke det, jeg kunne aldri tenke meg å gå med f.eks Mamma rundt halsen eller på fingeren! :overrasket:

Men til spørsmålet; jeg vil helst kremeres.

Artikkel i Dagbladet om LifeGem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg vil kremeres. Døde mennesker som sakte får råtne bort, er faktisk en slags forurensning (vet at kirkegårder må behandles på en spesiell måte og dreneres(?) slik at ikke forråtnelsesgugge siver ut i jordsmonnet rundt. Jeg vil ikke være miljøforurensende som død og begravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten over

Jeg glemte å si at jeg er imot å ta dyrket mark og gjøre om til kirkegård. Derfor synes jeg kremering og urnelund er det beste alternativet. Da holder et kirkegårdsareal lengst mulig uten at man må utvide og ta omliggende landbruksareal. Dyrket mark skal brukes til å dyrke mat eller dyrefor, ikke til å oppbevare døde folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Slippe det? Jeg liker å stelle graven til moren min, jeg. Har aldri hørt noen som har uttalt at de skulle ønske de slapp å stelle graver. Gidder de ikke er det da bare å la være. Hvorfor skulle de være nødt? Den døde bryr seg da ikke om det!

Man føler et visst press til å stelle graven, legge ned krans, blomster om sommeren, lykt til jul og nyttår... jeg har en grav selv som jeg steller når jeg husker det, og det er graven til barnas far.

Jeg synes ikke det er det minste hyggelig å stulle rundt nedpå der, og skulle gjerne ha sluppet, men jeg kan ikke la den stå der og se forlatt ut heller....

Og DET skal ungene få slippe med mindre de insisterer... men selv vil jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Jeg synes det er vanskelig å bestemme seg, men de får vel finne ut av det de som bestemmer når jeg er død. Men jeg har donorkort og har også vurdert å donere kroppen til forskning, og dersom sistnevnte skjer kan det jo ta en stund ;) Da er jeg så kraftig død at det helt sikkert ikke spiller noen rolle.

Hvor får man tak i donorkort, og hvordan kan man donere kroppen til forskning? Da jeg undersøkte dette for noen år siden fikk jeg vite at det eneste man kunne gjøre i denne sammenheng var å gjøre det klart for de pårørende at man ville være donor....

Ellers trodde jeg at man i større byer ikke kunne velge, men at alle blir kremert av plasshensyn (med mindre religionen deres sier noe annet). Har alltid tenkt at jeg skal kremeres, ekkelt å tenke på at man skal ligge og råtne og bli gjennomspist av mark og andre dyr. Har mest lyst å bli kremert og at asken skal spres over et øde sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner 5 som har dødd de siste 4 åra....

Av dem har faktisk 4 blit begravet ...

i oslo...

Så du velger selv, fåreløpig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ingen tanker om -jeg vil jo uansett være død og ikke bry meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at jeg skal kremeres, ekkelt å tenke på at man skal ligge og råtne og bli gjennomspist av mark og andre dyr. Har mest lyst å bli kremert og at asken skal spres over et øde sted.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cuba_*

Jeg vil kremeres.. Selv om jeg er død og ikke bryr meg, syns jeg det er bedre å tenke på.. Vil heller brenne opp enn å råtne bort, med masse larver som spiser meg opp.. Det er jo fortsatt kroppen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kremeres.. Selv om jeg er død og ikke bryr meg, syns jeg det er bedre å tenke på.. Vil heller brenne opp enn å råtne bort, med masse larver som spiser meg opp.. Det er jo fortsatt kroppen min!

:Nikke:

Var ikke helt sikker før jeg skrev dette innlegget, men heller mer og mer mot kremering..

Takker alle for innspill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Jeg vil kremeres. Har ikke lyst å ligge i jorda å råtne.

Men så så jeg på nyhetene om at en svensk dame drev og forsket på en metode å frysetørre døde mennesker på. Kanskje det blir vanlig om noen år? hmm.

Men i min begravelse vil jeg ikke at folk skal gå med svarte og triste klær. Har alltid syntes det har vært en trist tradisjon. Selv om begravelse er en veldig trist begivenhet trenger man ikke gjøre det enda tristere ved å kle seg så dystert man bare kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ingen formening om jeg skal begraves eller kremeres. Det får mine pårørende ta seg av.

Når jeg er død så er jeg død. Om mark eller flammer spiser liket mitt vil være helt likegyldig.

Skulle jeg bestemme om en av mine kjære skulle begraves eller kremeres ville jeg nok valgt begravelse. Jeg synes det er fint når en begravelse avsluttes med at kista blir senket i jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...