Gå til innhold

vil du...


monikabrx

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Jeg synes det er vanskelig å bestemme seg, men de får vel finne ut av det de som bestemmer når jeg er død. Men jeg har donorkort og har også vurdert å donere kroppen til forskning, og dersom sistnevnte skjer kan det jo ta en stund ;) Da er jeg så kraftig død at det helt sikkert ikke spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fast bestemt på at jeg skal kremeres!

Det er flere grunner:

* Jeg har superangst for mark, det er så ille at jeg blir kvalm bare av å skrive det... Og tanken på at de skal få spise meg er enda værre.

*Samtidig vil jeg donere bort alt jeg kan av brukelige kroppsdeler så det er ikke sikkert det er så mye igjen av meg til slutt.

* Jeg facineres av flammer, og å få brenne til slutt synes jeg er flott å tenke på.

nå høres jeg ut som et supersær brannstifter men flammer er så vakkert og sterkt å se på  :sjenert:

Skjønner hva du mener med mark.....

Blir kvalm bare jeg ser en meitemark...

Det kunne jeg tenkt meg!

Tenk å kunne ende sitt liv som en diamant!

:ler: Ja, det hadde vert no....

Skjønner ikke hvorfor dere har så mye i mot å bli gravlagt og spist av mark? Vi er da en del av det store kretsøpet? Av jord er du kommet, til jord skal du bli, som det heter. Synes det høres fint ut å råtne og bli til jord jeg. Så kan det vokse blomster fra meg! Eller juletrær!

Ok.....det er en del av kretsløpet.

Men da vill jeg faktisk mye heller bli spist av et rovdyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Hvorfor england?

Og helt uten å vite hvor????

Jeg har en merkelig lengsel etter England. Uten at jeg kan forklare hvorfor. Det er akkurat som landet roper til meg...Jeg vet at dette høres sprøtt ut. Men det er slik det er. Og det er grunnen at jeg vil at asken min skal spres over et sted ute på landsbygda i England.

Nei jeg vet ikke helt hvor ennå. Det eneste jeg vet er at jeg vil bli spred ute på landsbygda.. Et sted

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en merkelig lengsel etter England. Uten at jeg kan forklare hvorfor. Det er akkurat som landet roper til meg...Jeg vet at dette høres sprøtt ut. Men det er slik det er. Og det er grunnen at jeg vil at asken min skal spres over et sted ute på landsbygda i England.

Nei jeg vet ikke helt hvor ennå. Det eneste jeg vet er at jeg vil bli spred ute på landsbygda.. Et sted

neida,syntes ikke det høres så fart ut når du forklarer.

sett deg i bilen og kjør til england.....

Når du kommer dit kjør rundt på måfå til du vet du har havnet riktig....

Men for all del legg igjen karta hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å lage diamant av asken?!?

Stilig!

Ikke det, jeg kunne aldri tenke meg å gå med f.eks Mamma rundt halsen eller på fingeren! :overrasket:

Men til spørsmålet; jeg vil helst kremeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Går det an å lage diamant av asken?!?

Stilig!

Ikke det, jeg kunne aldri tenke meg å gå med f.eks Mamma rundt halsen eller på fingeren! :overrasket:

Men til spørsmålet; jeg vil helst kremeres.

ikke?

Jeg synes det ville vært utrolig flott å kunne ha mamma rundt halsen hvis hun ble borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0
Skjønner ikke hvorfor dere har så mye i mot å bli gravlagt og spist av mark? Vi er da en del av det store kretsøpet? Av jord er du kommet, til jord skal du bli, som det heter. Synes det høres fint ut å råtne og bli til jord jeg. Så kan det vokse blomster fra meg! Eller juletrær!

Men asken blir vel lagt i jorda den også?

Eller legges de i urner som ikke råtner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
For meg hadde det blitt litt...Ekkelt, rett og slett.

Joda jeg skjønner det.

Og det er vel et dårlig alternativ dersom man er to søsken som ønsker å beholde mamman som diamant.... :sjenert: Man kan vel kanskje ikke bli til flere diamanter eller??

"jeg har armen til mamma i kjedet mitt, mens søsteren min har benet hennes....." :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
neida,syntes ikke det høres så fart ut når du forklarer.

sett deg i bilen og kjør til england.....

Når du kommer dit kjør rundt på måfå til du vet du har havnet riktig....

Men for all del legg igjen karta hjemme..

Jeg tror det blir vanskelig og kjøre til England...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Det spiller strengt tatt ingen rolle, men jeg heller litt mot kremering. Den asken blir så ren, det liker jeg. Dessuten tar jo en urne mye mindre plass på kirkegården enn en kiste. Virvel - ordensmenneske selv i døden. :ler: Hvis jeg likevel skulle bli begravet på vanlig måte vil jeg ikke at det skal være noe "dritt" i kisten i hvert fall, jeg vil at alt skal være nedbrytbart og ikke miljøskadelig på noe vis.

Liker også litt tanken på at man kan lage diamanter av asken, men hvis det ble gjort med en av mine nærmeste... hvor skulle jeg gjort av den diamanten, egentlig? Tror jeg hadde vært så redd for å miste den at jeg ikke ville brukt den sånn til daglig. Skulle den ligge i en liten eske på peishyllen da, eller...? :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel
Jeg tror det blir vanskelig og kjøre til England...

Ok, avsporing, men det går fint å kjøre til England, det blir bare en skikkelig omvei. Via Sverige og bro over til Danmark, derfra til Frankrike og tunnelen under kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Ok, avsporing, men det går fint å kjøre til England, det blir bare en skikkelig omvei. Via Sverige og bro over til Danmark, derfra til Frankrike og tunnelen under kanalen.

trodde bare tog kunne kjøre i den tunnelen som går mellom England og Frankrike

Men uansett så skal jeg reise rundt i England for og finne et sted hvor jeg kan få min akse spred utover....Er tross alt i 20 årene. Er på tide og planlegge slikt synnes jeg.

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Liker også litt tanken på at man kan lage diamanter av asken, men hvis det ble gjort med en av mine nærmeste... hvor skulle jeg gjort av den diamanten, egentlig? Tror jeg hadde vært så redd for å miste den at jeg ikke ville brukt den sånn til daglig. Skulle den ligge i en liten eske på peishyllen da, eller...? :klø: :ler:

Ja litt kjipt å miste den liksom....

"oi, jeg mistet mamma......"

:forvirret:

kanskje i en safe....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg vil donere bort kroppsdeler om det er noe særlig å donere bort - og i samme slengen må de gjerne bruke kroppen til forskning.

Er jeg død, så er jeg død. Har donorkort og har informert familien om det. Hvorvidt de velger å begrave eller kremere meg når organene mine har fått en ny bolig - det får være deres valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil begraves, tror jeg nok. Bryr meg neppe noe særlig om det når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske lik moren min! hun vil legges i massegrav så vi ikke skal behøve å passe på den så mye...

jeg synes det er litt trist for jeg ville gjerne hatt en grav å gå til, og det vil sikkert barna dine også (selv om en massegrav er et sted å gå til...)

Det er absolutt ikke alle som vil ha en grav å gå til. Jeg ønsker det ikke - jeg trenger det ikke -for minnene om mine foreldre er like sterke i hjertet mitt - grav eller ikke grav.

Graven til faren min (og urnen hans) har ikke noe med den varme fantastiske mannen han var - og jeg vil heller minnes ham på steder som betydde noe for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...