AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:22 #1 Skrevet lørdag kl 19:22 Er det innafor å installere alarm hjemme eller er dette kontrollerende og overgrep mot ungdommen? Anonymkode: 7a06e...d6e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:26 #2 Skrevet lørdag kl 19:26 Jeg hadde installert alarm. Har informert mine om at det blir konsekvensen om jeg ikke kan stole på dem. Jeg forventer at de som er i huset når jeg legger meg, er der når jeg står opp. Frihet er noe man fortjener. Stikker man av, eller lyver man, mister man goder og rettigheter i mitt hus. Anonymkode: 0d73e...bb2 17 1 5
minister-mio Skrevet lørdag kl 19:27 #3 Skrevet lørdag kl 19:27 Stikker ut om natten og gjør hva? 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:29 #4 Skrevet lørdag kl 19:29 Totalt innenfor. Sammen med forklaringen over. Frihet under ansvar. Tenåringen er ikke moden nok til dette ansvaret, derav alarm. Anonymkode: 1ed0a...466 8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:30 #5 Skrevet lørdag kl 19:30 Ja, det er innafor. Jeg har ei på samme alder som stakk ut midt på natten, og terapauten hennes anbefalte alarm. Anonymkode: 54c3b...8bc 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:31 #6 Skrevet lørdag kl 19:31 Alarm? For å forhindre at man beveger seg ut av eget hus? Husker jeg var søvnløs en natt og tok meg en tur ut, min mor var i døra før jeg var halveis ned trappa. Aldri forstått til dags dato hvordan hun klarte å komme seg ned dit på fem sekunder fra å ha sovet i etasjen over. Sterke morsinstinkter tydeligvis 😛 Anonymkode: e897a...15f 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:33 #7 Skrevet lørdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alarm? For å forhindre at man beveger seg ut av eget hus? Husker jeg var søvnløs en natt og tok meg en tur ut, min mor var i døra før jeg var halveis ned trappa. Aldri forstått til dags dato hvordan hun klarte å komme seg ned dit på fem sekunder fra å ha sovet i etasjen over. Sterke morsinstinkter tydeligvis 😛 Anonymkode: e897a...15f Ja innbruddsalarm. Man har da sensorer på vinduer og dører som går av når de åpnes mens alarmen er aktivert. Anonymkode: 7a06e...d6e 2
NakenPanda Skrevet lørdag kl 19:34 #8 Skrevet lørdag kl 19:34 Herregud skjerp dere, det er da helt normalt at 15-16 åring stikker ut litt på sommernatta. Alarm er litt konsentrasjonsleir aktig 13 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:45 #9 Skrevet lørdag kl 19:45 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja innbruddsalarm. Man har da sensorer på vinduer og dører som går av når de åpnes mens alarmen er aktivert. Anonymkode: 7a06e...d6e Jeg forsto hva slags alarm, men det er da helt hinsides å ha alarm for å hindre en tenåring fra å gå ut. Anonymkode: e897a...15f 7 2
Stoltskeiv Skrevet lørdag kl 19:47 #10 Skrevet lørdag kl 19:47 La de leve ungdomstiden sin. Man må slutte med den overbeskyttelsen 10 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:48 #11 Skrevet lørdag kl 19:48 Stoltskeiv skrev (Akkurat nå): La de leve ungdomstiden sin. Man må slutte med den overbeskyttelsen Så du mener en mindreårig skal ha frie tøyler til å være ute hele natten og gjøre som de vil? Anonymkode: 7a06e...d6e 12
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:53 #12 Skrevet lørdag kl 19:53 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Alarm? For å forhindre at man beveger seg ut av eget hus? Husker jeg var søvnløs en natt og tok meg en tur ut, min mor var i døra før jeg var halveis ned trappa. Aldri forstått til dags dato hvordan hun klarte å komme seg ned dit på fem sekunder fra å ha sovet i etasjen over. Sterke morsinstinkter tydeligvis 😛 Anonymkode: e897a...15f Litt forskjell på en ansvarlig ungdom som oppfører seg og bare vil ha litt luft, og en som jevnlig stikker av og lyver Anonymkode: a51fc...bd6 3 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:55 #13 Skrevet lørdag kl 19:55 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg forsto hva slags alarm, men det er da helt hinsides å ha alarm for å hindre en tenåring fra å gå ut. Anonymkode: e897a...15f Jeg installerte ikke alarm pga det, men oppgraderte litt. Er vel ikke unormalt å ønske innbruddsalarm og brannalarm knyttet opp mot den? Anonymkode: 7a06e...d6e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:55 #14 Skrevet lørdag kl 19:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt forskjell på en ansvarlig ungdom som oppfører seg og bare vil ha litt luft, og en som jevnlig stikker av og lyver Anonymkode: a51fc...bd6 Her stikker ungdommen av og blir hentet i bil eller sykler ut med venner så er ikke bare å lufte seg litt når man ikke får sove. Anonymkode: 7a06e...d6e 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:57 #15 Skrevet lørdag kl 19:57 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er det innafor å installere alarm hjemme eller er dette kontrollerende og overgrep mot ungdommen? Anonymkode: 7a06e...d6e Forstår ikke tenåringen at natta er innetid, så får du sette på alarm og håpe på at ungdommen ikke er glup nok til å manipulere hele alarmen. Anonymkode: f11a4...17a 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:57 #16 Skrevet lørdag kl 19:57 Jeg kjenner at jeg er veldig glad for at jeg vokste opp i en annen tid. Anonymkode: 0d135...595 3 1 5
Yvonne Skrevet lørdag kl 19:59 #17 Skrevet lørdag kl 19:59 (endret) Men er man 15-16 år kan man jo bo for seg selv mens man går på videregående? Ingen som følger med da. Jeg var ofte ute om natta for å gå tur i den alderen når jeg ikke fikk sove. Jeg vet ikke om foreldrene mine visste noe om det. Endret lørdag kl 20:00 av Yvonne 4 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:04 #18 Skrevet lørdag kl 20:04 Min ungdom stakk ut om kveldene helgene om sommeren helt til jeg oppdaget det og vi fikk snakket om det. Hen skjønte at dette ikke var greit, og at hen heller burde spørre om lov til å være ute litt lengre hvis hen fortalte hvor hen hadde planer om å dra og med hvem. Gikk kjempefint med hen. Frihet under ansvar er det noe som heter, men så kommer det også selvsagt an på hvor man bor og hvem hen henger sammen med. Vi bodde i en mindre by da. Anonymkode: 85048...018 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:08 #19 Skrevet lørdag kl 20:08 NakenPanda skrev (32 minutter siden): Herregud skjerp dere, det er da helt normalt at 15-16 åring stikker ut litt på sommernatta. Alarm er litt konsentrasjonsleir aktig Faktisk enig. Jeg hadde heller satt grenser på hva de får gjøre ute, ikke at de er ute. Man er ung én gang. Men hadde nok sagt at de måtte være hjemme kl.03, søvn er viktig. Anonymkode: 74446...881 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:23 #20 Skrevet lørdag kl 20:23 Dere vet at en del 15 og 16 åringer alt ikke bor hjemme og klarer seg selv. Egentlig glad jeg ikke vokser opp i dag. Bør heler sette begrensninger på hva de får lov og ikke liv til på kvelden i stede. Eks : du sier i fra hvor du er ofte med hvem, bytter du plass send melding, ring uansett hva det er en av oss foreldre kommer. Vi ser helst du ikke drikker, men vær erlig hvis du gjør det. Si ca når du kommer hjem Anonymkode: 02cf2...801 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå