AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Jeg lurte på en ting...er det normalen nå, at videregående elever for ikke diplom på papir? Eller såkalt vitnemål? Anonymkode: d20ae...0b9
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Aner ikke, men da jeg gikk ut av videregående kom vitnemålet senere, etter avslutningen o.l., tror det var fordi alle klagefrister og nye sensurer skulle være ferdig før vitnemålene ble sendt ut. Det kan kanskje være tilfellet ennå? Anonymkode: 498b3...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni I Oslo, kommer de på papir. Men sen utlevering. Må hentes tidligst på fredag Anonymkode: 4b711...07a 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni Takk for svar. Tenkte meg det. Anonymkode: d20ae...0b9
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni Ulikt fra fylke til fylke. I Østfold fikk avgangselevene det «ekte» vitnemålet, dvs originaldokumentet. Rektor påpekte at de mottok et verdipapir👍 Sammen med vitnemålet i konvolutten lå også en bekreftet kopi. Kjekt å ha for de som skal søke jobb eller trenger det til noe annet👍 Anonymkode: 012de...932 1 1
Gjest jegerrinne Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni Her så får du ikke før du er ferdig de med yrkesfag vg2, de som går taf over 4 år får da vg4, de som går almen får vg3. Da er det høytidlig . Er i en stor sal hvor rektor og noen lærere holder tale. Så blir en og en klasse ropt opp så roper de opp eleven som går å tar i mot. Så er det kake ,kaffe, frukt etterpå Eldste fikk tilsendt i posten, siden alle karakterer ikke var klare Mens yngste fikk utdelt på torsdagen da de hadde avslutning på kvelden
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni jegerrinne skrev (1 minutt siden): Her så får du ikke før du er ferdig de med yrkesfag vg2, de som går taf over 4 år får da vg4, de som går almen får vg3. Da er det høytidlig . Er i en stor sal hvor rektor og noen lærere holder tale. Så blir en og en klasse ropt opp så roper de opp eleven som går å tar i mot. Så er det kake ,kaffe, frukt etterpå Eldste fikk tilsendt i posten, siden alle karakterer ikke var klare Mens yngste fikk utdelt på torsdagen da de hadde avslutning på kvelden Det var spørsmål om vitnemål på videregående. Vg2 yrkesfag får kompetansebevis, det er ikke det samme. Anonymkode: 012de...932
Gjest jegerrinne Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var spørsmål om vitnemål på videregående. Vg2 yrkesfag får kompetansebevis, det er ikke det samme. Anonymkode: 012de...932 Hvis du leser hele så står det hos oss Vg2- yrkesfag får på avslutning Vg3- almenfag osv får på avslutningen, hvis alle katakter er klare Vg4 taf som de sier her får da Vg påbygg får Alle disse får vitnemål eller kompetanse brev samtidig på samme kveld.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni Vi hadde høytidelig avslutning, men elevene ikke fikk vitnemål siden karakterene ikke var klare. Da jeg spurte i går "når skal du hente vitnemålet ditt på skolen?", var svaret at de får det elektronisk. Noe jeg stusset veldig på. Anonymkode: d20ae...0b9
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni Ungen gikk studiespesialisering. Anonymkode: d20ae...0b9
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi hadde høytidelig avslutning, men elevene ikke fikk vitnemål siden karakterene ikke var klare. Da jeg spurte i går "når skal du hente vitnemålet ditt på skolen?", var svaret at de får det elektronisk. Noe jeg stusset veldig på. Anonymkode: d20ae...0b9 Her spurte vi når ungdommen gikk vg1 fikk da beskjed elektronisk, men da ho var ferdig på vg2 på den linja ho gikk fikk ho kompetanse beviset og vitnemål ,med alle karakterer vg1, vg2 og karakterer ute i bedrift. Så her fikk ho 3 kompetanse bevis, og vitnemål. Sønnen fikk og i hånden. Begge fikk beskjed viktigheten å ta vare på disse papirene Anonymkode: e45b9...85f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå