Gå til innhold

Hvordan lager dere mac'n cheese?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres beste oppskrift? Vanligvis koker jeg bare makaroni og blander inn smør, ost, pepper og salt. Har av og til litt smårett skinke i. Kjedelig.

Hvordan lager dere den beste utgaven?

Anonymkode: cad73...bbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ostesaus (hvit saus med mengder og mengder av ost) og smårettspølser 

Anonymkode: c55bf...a22

Skrevet

Har bacon i, og sprøsteker baconet først. Når jeg lager ostesausen (bechamelversjonen) bruker jeg stekefettet fra baconet som fett i bechamelsausen (og supplerer event. med smør). I sausen har jeg RAUST med dijonsennep og kajennepepper.

Jeg blander kokt makaroni (eller hva slags pastaform jeg har i skapet), smuldret bacon, finkuttet vårløk (for å bryte med salt og fettet) og ostesausen i en form, strør på revet ost på toppen og baker i ovn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt forskjellig. Hvis det skal gå fort koker jeg makaroni først i vann,og bytter ut vannet med melk litt før det er ferdig. Har så i ost,salt og pepper når det er ferdig kokt,og lar osten smelte. Har jeg bedre tid,lager jeg saus med smør,mel og melk,og smaker til med sennep og krydder. Masse ost i til slutt. Ost på toppen og gratineres i ovnen. Serveres gjerne med pølsebiter,bacon eller skinke,ved siden av eller oppi formen. Noen ganger har jeg oppi løk eller purre. Bruker forskjellig ost,gjerne flere typer samtidig,men cheddar er helst en av dem. 

Anonymkode: 8af2e...27c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager også bechamel og blander i flere typer ost (ihvertfall cheddar og parmesan, og flere om jeg har). Samboer er veldig fornøyd med det, jeg ønsker meg helst den ultraprosesserte typen man får på boks med pulverost, men det får jeg ikke til 😂

Anonymkode: c5824...124

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sprøstekt bacon eller mårpølse i og stekt brokkoli, allerhelst flere typer ost og alltid bechamel. Brokkolien er et must for min del, ost bacon og brokkoli sammen er manna fra gudene.

Anonymkode: 8690f...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...