AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Den siste lille timen før Meny stenger i ukedagene, samler de sammen 3-4 ulike boller /kaker i poser som de priser til kr 15,- Jeg gikk i dag bort på Meny 19:15 for å kjøpe meg en slik pose, men alle hyllen var tomme. Spurte en ansatt som sa at på lørdager har NorgesGruppen bestemt at de skal kaste all fersk søtbakst kl 19😵 Mens jeg snakket med den ansatte, kom det flere som ønsket å kjøpe poser med nedsatt bakst og som ble veldig overrasket. Er det virkelig bedre å kaste masse deilige kaker/ boller, enn å la folk kjøpe det til nedsatt pris eller at det blir gitt bort? Snakk om matsvinn Anonymkode: 7e6fc...3b3 9 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Når jeg jobba på Statoil for mange herrens år siden, kastet vi flere store brett med boller hver eneste dag.. det er helt sinnsykt Anonymkode: a108d...a13 10 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Da jeg jobbet på en stor Meny i Oslo, kastet vi flere søplesekker (2-3 stykker) med all bakst hver kveld, både søtbakst og masse brød. Føltes forferdelig. - Men vi hadde ikke lov å ta noe av det. Det ville blitt sett på som tyveri. Husker renholderen som hadde afrikansk bakgrunn hatet å være vitne til det. Og jeg følte meg helt jævlig som måtte gjøre det. Anonymkode: a99ae...23c 12 4 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Forstår at de ansatte vil bli fort ferdig på jobb på lørdager, men kakene kan pakkes i poser som de gjør hver kveld, og når det nærmer seg stengetid kan de kaste de posene med boller /kaker som er igjen. Ts Anonymkode: 7e6fc...3b3 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da jeg jobbet på en stor Meny i Oslo, kastet vi flere søplesekker (2-3 stykker) med all bakst hver kveld, både søtbakst og masse brød. Føltes forferdelig. - Men vi hadde ikke lov å ta noe av det. Det ville blitt sett på som tyveri. Husker renholderen som hadde afrikansk bakgrunn hatet å være vitne til det. Og jeg følte meg helt jævlig som måtte gjøre det. Anonymkode: a99ae...23c Helt vilt at det ble ansett som tyveri. Da jeg jobbet på bakeri-utsalg i ungdommen fikk vi ta med sånt hjem etter stengetid Anonymkode: 35b06...de4 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Forstår at de ansatte vil bli fort ferdig på jobb på lørdager, men kakene kan pakkes i poser som de gjør hver kveld, og når det nærmer seg stengetid kan de kaste de posene med boller /kaker som er igjen. Ts Anonymkode: 7e6fc...3b3 Dette gjøres ikke fordi de ansatte vil komme seg fort hjem, det er ikke de ansatte som tar disse avgjørelsene. Anonymkode: 5ed21...f84 10 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Da jeg jobbet på en stor Meny i Oslo, kastet vi flere søplesekker (2-3 stykker) med all bakst hver kveld, både søtbakst og masse brød. Føltes forferdelig. - Men vi hadde ikke lov å ta noe av det. Det ville blitt sett på som tyveri. Husker renholderen som hadde afrikansk bakgrunn hatet å være vitne til det. Og jeg følte meg helt jævlig som måtte gjøre det. Anonymkode: a99ae...23c Jeg jobbet i min ungdom på en Tusenfryd restaurant, var mer enn en gang jeg sto å kastet latterlig mye mat. Værste var når jeg selv var skrubbsulten, men ikke kunne ta noe. Visste samtidig at jeg ikke var hjemme før om 1,5-2t.. Anonymkode: f0a92...69b 5 1 2
Gjest Yvonne Skrevet 21. juni #8 Skrevet 21. juni Det er helt vilt at man kaster mat på den måten der. På bensinstasjonen her jeg bor så står det skilt med rundstykker fra i går til redusert pris. Det synes jeg er veldig bra. Burde fått lov til å kjøpe bakst på slutten av dagen til redusert pris. Mye bedre det en å kaste det. Da hadde heller butikken tjent på det siden hvis det blir kast får de ingenting.
AnonymBruker Skrevet 21. juni #9 Skrevet 21. juni Vi trenger en lov som gjør det straffbart å kaste mat! Anonymkode: e1085...4bb 15 1 13
AnonymBruker Skrevet 21. juni #10 Skrevet 21. juni Yvonne skrev (11 minutter siden): Det er helt vilt at man kaster mat på den måten der. På bensinstasjonen her jeg bor så står det skilt med rundstykker fra i går til redusert pris. Det synes jeg er veldig bra. Burde fått lov til å kjøpe bakst på slutten av dagen til redusert pris. Mye bedre det en å kaste det. Da hadde heller butikken tjent på det siden hvis det blir kast får de ingenting. Problemet er at de ønsker å tjene penger på fullprisvarene. Og tilbudsvarene stjeler da potensielle kunder. Så de kaster heller. Det trengs absolutt et meget sterkere regelverk mot matkast. Jeg mener vi trenger mye mindre utvalg i butikkene, også må det svi på pungen å kaste mat. Da har de ikke noe valg annet enn å forsøke å få noe for det. De må heller ikke straffes for å gi ting til fattigsentraler osv, i dag er vel dette dyrere enn å kaste. Synes det er dårlig trend i 50% diskene også nå. Det er svært lite der i butikkene rundt meg, i forhold til før. Også er det ofte 20-40% selv om varen er utgått, ikke 50%. Ikke et øyeblikk i tvil om at matkast er et av områdene som må reguleres mye mer. Er så lei av at de skal ta kuer som promper. Men overforbruk og luksus og kasting av fin mat og fine ting, det er ikke noe problem 🙄 Anonymkode: f9583...622 14 7
Wilma89 Skrevet 21. juni #11 Skrevet 21. juni Her jeg bor har meny avtale med to good to go. Kan hente både hente fra varmmatsdisken, salatbar og bakst. Synd det ikke alle bruker det. 7 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni #12 Skrevet 21. juni Det forklarer det. I går fikk jeg matlevering på kvelden og hadde bestilt 4 boller. I stedet fikk jeg to store poser med mange boller i hver. Anonymkode: ba9f1...2ff 2 1
Gjest jegerrinne Skrevet 21. juni #13 Skrevet 21. juni Wilma89 skrev (9 minutter siden): Her jeg bor har meny avtale med to good to go. Kan hente både hente fra varmmatsdisken, salatbar og bakst. Synd det ikke alle bruker det. Samme her. Flere butikkee må da hentes 15 min før stegning
AnonymBruker Skrevet 21. juni #14 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vilt at det ble ansett som tyveri. Da jeg jobbet på bakeri-utsalg i ungdommen fikk vi ta med sånt hjem etter stengetid Anonymkode: 35b06...de4 Slikt må man nå betale arbeidsgiveravgift på og den ansatte kan måtte skatte av det Anonymkode: 3d1fc...e9b
AnonymBruker Skrevet 21. juni #15 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Den siste lille timen før Meny stenger i ukedagene, samler de sammen 3-4 ulike boller /kaker i poser som de priser til kr 15,- Jeg gikk i dag bort på Meny 19:15 for å kjøpe meg en slik pose, men alle hyllen var tomme. Spurte en ansatt som sa at på lørdager har NorgesGruppen bestemt at de skal kaste all fersk søtbakst kl 19😵 Mens jeg snakket med den ansatte, kom det flere som ønsket å kjøpe poser med nedsatt bakst og som ble veldig overrasket. Er det virkelig bedre å kaste masse deilige kaker/ boller, enn å la folk kjøpe det til nedsatt pris eller at det blir gitt bort? Snakk om matsvinn Anonymkode: 7e6fc...3b3 Blir det ikke solgt som "too good to go"? Anonymkode: 6fdf7...c96 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #16 Skrevet 21. juni De kaster det nok for at folk ikke skal unnlate å kjøpe det til full pris tidligere på dagen. Anonymkode: becc4...405 2 5
Akhenaton Skrevet 21. juni #17 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slikt må man nå betale arbeidsgiveravgift på og den ansatte kan måtte skatte av det Anonymkode: 3d1fc...e9b Og de åndssvake tullingene som lager disse lovene skjønner ikke engang at de gjør Norge til et dårligere, og ikke bedre, land å bo i. 9 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #18 Skrevet 21. juni Lokal bakeriet her jeg bor kaster enormt mye mat. Dem selger det ikke billig. Dem kaster det heller. Jeg synes det er helt uforståelig. Anonymkode: 05150...088 3 1
-jk- Skrevet 21. juni #19 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Synes det er dårlig trend i 50% diskene også nå. Det er svært lite der i butikkene rundt meg, i forhold til før. Også er det ofte 20-40% selv om varen er utgått, ikke 50%. Anonymkode: f9583...622 Her er det motsatt. Det har alltid vært 40% hos min lokale Coop Extra, men tidligere har de alltid ventet til den dagen varen går ut før den havner i 40%-hylla. Nå har de byttet til dagen før, så alle varene får en ekstra dag i hylla. Dessuten får vi rabatt på varer som ikke har havnet i hylla også, om vi finner de i de vanlige hyllene og utløpsdato er i dag eller i morgen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #20 Skrevet 21. juni De tjener ikke penger på at folk spekulerer og kjøper til gi-bort-pris. Om du ønsker mindre matsvinn så kjøper du varen når den selges. Anonymkode: 2730b...e8d 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå