AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Noen her som er det? Lurer litt på hvordan dere opplever dette. Utfordringer man burde forbrede seg på forhånd? Anonymkode: 548b2...bf2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Du kan risikere å få voldelig ungdom i hus, så om du har barn eller dyr, ville jeg tenkt nøye igjennom det. Snakker av erfaring. Anonymkode: 301c1...ead 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan risikere å få voldelig ungdom i hus, så om du har barn eller dyr, ville jeg tenkt nøye igjennom det. Snakker av erfaring. Anonymkode: 301c1...ead Fikk du opplæring eller hvordan ble dere forbrett på å skulle takle det? Anonymkode: 548b2...bf2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk du opplæring eller hvordan ble dere forbrett på å skulle takle det? Anonymkode: 548b2...bf2 Ja, man får kursing. Men man blir aldri helt forberedt på det. Små barn var "enklere", men de krever jo likevel mye. Givende uansett, men bare ta inn all informasjon du kan og snakk med andre som er beredskapshjem/fosterhjem. Har du vært i kontakt med Bufdir? De sitter på mye bra kompetanse og hjelper deg hele veien hvis du lurer på noe. Anonymkode: 301c1...ead
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni Det er vanskelig å forberede seg på forhånd, for utfordringene kommer helt an på hva ungdommen har med seg av traumer, opplevelser/erfaringer med livet og omsorgspersoner, psykisk helse, utprøving av rusmidler osv. Det er klart at det vil bli utfordringer, men det gjelder også barn. Men som vedkommende over nevner; har du egne barn og ungdom, ville jeg ikke tatt inn en ungdom som er voldelig og/eller har utfordringer med rus. Man får kursing (solid må gjennomføres før man blir fosterhjem (som regel iallfall, i noen akutte situasjoner kan man bli fosterhjem før man har tatt kurset). Man vil også få ulike kurs og veiledninger mens man er fosterhjem. Anonymkode: 2c512...d2d
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Kjenner noen det har gått bra med, og noen det har gått skikkelig dårlig med. Det kan være en ekstremt krevende oppgave. Anonymkode: 0ddbc...389 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du opplæring eller hvordan ble dere forbrett på å skulle takle det? Anonymkode: 548b2...bf2 Forbrett? Anonymkode: ea3da...8c5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #8 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Forbrett? Anonymkode: ea3da...8c5 Du skjønte nok hva ts mente Anonymkode: 23c1d...2c3 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #9 Skrevet 21. juni Har dere ikke utdanning innen dette eller kjennskap til gjennom jobb det så vil jeg ikke anbefale det. Da tenker jeg det er bedre for ungdom å havne på barnehjem/oppveksthjem akuttsenter lignende sted. Da har de mye mer kompetanse og erfaring enn hva to vanlig mennesker har. Man kan vel heller ikke velge hvem man vil ta inn, så man må ta det man får. Dere kan i verste fall få inn en stor og sterk tenåring som har en tanke i hodet og det er at hen vil hjem og vil gjøre alt for å få det til. Anonymkode: 3e907...397 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni #10 Skrevet 21. juni Jeg spørr fordi jeg ønsker at foreldrene mine skal være fosterhjem for noen i familien som ikke har det bra. De har snakket om det før at de ville vært åpene for det på et tidspunkt men at det var vanligvis for barn som er yngre en barna i husstanden fra før. Jeg vet jo at de kanskje ville tatt imot flere ungdommer eller barn senere om de blir godkjente eller det blir vansklig med den ungdommen jeg mener skal få bo hos oss. Anonymkode: 548b2...bf2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #11 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg spørr fordi jeg ønsker at foreldrene mine skal være fosterhjem for noen i familien som ikke har det bra. De har snakket om det før at de ville vært åpene for det på et tidspunkt men at det var vanligvis for barn som er yngre en barna i husstanden fra før. Jeg vet jo at de kanskje ville tatt imot flere ungdommer eller barn senere om de blir godkjente eller det blir vansklig med den ungdommen jeg mener skal få bo hos oss. Anonymkode: 548b2...bf2 Hvis det er familie så kjenner dere jo ungdommen og situasjonen så det blir noe helt annet. Det skal ikke være noe problem å få ungdommen i hus så fremt at foreldre og er enige men selv uten de på laget så skal det gå. Man vil helst plassere hos familie foran noe annet. Anonymkode: 3e907...397 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå