AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Jeg er en utenlandsk kvinne (fra Europa) som har bodd i Norge i flere år og har alltid slitt med å få og beholde venninner. Jeg har en kjæreste og noen mannlige venner, så har ikke problem med motsatt kjønn. Men jeg klarer aldri å være god nok til å ha venninegjeng eller ''faste'' venninner.... Jeg savner å ha noen å gå på stranda med, gå på cafe, spa eller planlegge utenlandstur Jeg er en normal oppegående person i slutten av 20 årene med en del interesser, hobbyer og liker å oppleve alt livet byr på. Jeg veldig feminin av meg selv og har vanlige'' jentete'' interesser. Jeg tror jeg er positiv, smiler og ler i møte med andre og viser at jeg bryr meg om livet til mine venninner. Jeg har noen venninner fra tidligere, fra forskjellige omgangskretser, og det er alltid slik at det er meg som ber dem ut, men de svarer alltid at det ikke passer.... også ser jeg på story etterpå at de tilbringer dag i sola med noen andre jenter Jeg er åpen og prøver å finne på forskjellige ting, men får alltid nei... Og det er ikke super-populære jenter med 1000 venner, men helt vannlige folk, som også sa til meg at de føler seg av og til ensom... Jeg har prøvd Hey girl, men da endte det ofte opp i 1 møte der jenta sa at dette var veldig hyggelig, men svarte ikke på meldinger etterpå. En annen gang skrev jeg til en jente som la ut innlegg om ønske om flere bekjenskaper, men hun svarte at hun har allerede fått venner og har ikke tid til flere. Jeg har per nå kun'' venninner'' fra eget land, jeg tror ikke jeg har sjans på en norsk venninne. Jeg jobber med norske og er snill og vennlig, prater i pauser og blir med på julebord, sommerfest etc, men jeg har aldri blitt bedd ut på en privat fest eller noe. De er veldig snille og prater med meg, men ikke sjans at de spør om jeg har lyst å gå ut og ta en øl på fredagen Hva tenker dere om dette? Hva som feiler meg... Om det er flere kvinner i Oslo som opplever noe lignende, kanskje rundt min alder (26-36 år) så kan vi kanskje lage egen venninnegjeng og finne på ting sammen Anonymkode: 306e8...311 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Jeg tenker at ingenting er galt med deg. Mange har så etablerte nære vennegrupper og finner liten tid til nye bekjentskap. Hvor i Oslo holder du til? Anonymkode: 95756...3e3 1
Humas Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni Det er ikke noe som feiler deg. Men det kan være mange småting som spiller inn. Kan du være ‘for’ på, leser du signaler godt nok, er du flørtete, overdøver du andre, lar du de ta initiativ om samtaleemne, ‘maser du’ etter å ha møtt noen? Merker du av og til små reaksjoner? Har dere like verdier, energi og interesser? Sier du av og til ting på spøk som de ikke forstår? Klarer du å være mer alene uten å ‘bli ensom’? Er du ‘for direkte’ av og til? Virker jo som du allerede har nettverk med både mann og noen andre. Kan du ha det fint i eget selskap og ev la det komme til personer i nettverket ditt ved å gjøre hobbier og andre ting du liker uten å tenke at du må snakke, og la de ta initiativ først? Når det er sagt, det er vanskelig å få venner. De aller fleste har faktisk ingen eller ekstremt få nære venninner. Håper du finner ut av både deg selv og andre. 1
Queen19 Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni Jeg har ei venninne, og utenom det er det samboers vennekrets som gjelder. Om vi noen gang gifter oss, så vil det f.eks. aldri være en stor vennegjeng som organiserer utdrikningslag osv. Jeg har ikke studert, og mine barndomsvenner flyttet rundt om kring i landet for sine studier, da de kom tilbake til byen der vi vokste opp, hadde jeg flyttet til Oslo. Jeg har også forsøkt Hey Girl, Facebook osv, men uten å lykkes. Jeg syns det er vanskelig å bygge dype relasjoner og opplever vel at det fort blir meningsløs småprat. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni Veldig vanskelig å svare på uten å ha truffet deg. Men tror folk er veldig etablerte med sine vennegrupper at de ikke interesserer seg til å treffe andre. Har du spurt kollegaer om de vil ta en øl etter jobb en dag? Anonymkode: a5a08...532 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni Synes ikke du skal være så dømmende at du utelukker mennesker som faktisk ikke blir valgt bort men som bare ønsker seg en ny venn. Jeg sier ikke at dette gjelder akkurat deg ts, men om du kun vil ha folk som ender opp med å bli valgt bort så kan du ende opp med en gjeng med toxic kvinnfolk i konflikt med alt og alle Anonymkode: 317fb...629 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni Tror ikke det handler om deg, TS, men (som andre skriver) om at folk har nok med familie og venner de allerede har. Mannen min er også fra et annet land i Europa og det tok tid å bli kjent med folk til tross for at han er utadvendt og sosial. Hans første vennskap her var med andre som hadde flyttet til Norge fra ulike land. På sikt ble han også kjent med enkelte nordmenn. Et lite råd: Ikke mist motet og ikke ta det personlig. Oppsøk arenaer der folk er interessert i å møte nye. Expat events og liknende, eller noe knyttet til spesifikke interesser. Anonymkode: 2b9e3...2a7 1
Fountaine Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni Nordmenn holder ved sine faste venner de har hatt siden tenårene og vil ikke ha nye. Typisk potet oppførsel. Mye lettere å bli kjent med folk fra andre land.
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Jeg er i samme situasjon og er norsk. Vennegjengen fra ungdomstiden er spredt for alle vinder og jeg fikk aldri noen ny «gjeng» i begynnelsen av tjueårene da jeg valgte bort studier (på daværende tidspunkt). Har forsøkt Hey Girl, og hatt 5 treff med ulike jenter, hvorav noen av dem ble til flere treff, før det dabbet av. Ofte blir det kun å gå på byen sammen, altså drikke, og ikke noe annet. Opplever også at det er flere i gruppen som allerede har enorme nettverk, som er mest interessert i flere følgere til sine sosiale medier. Tror i hvertfall ikke du skal ta det personlig. Det ER vanskelig å få nye venner. Jeg har en mannlig bekjent som gjør ALT alene, og som ser ut utad som at han har et enormt nettverk av venner, men som egentlig bare har dratt på ting alene og møtt folk der. Og slik får han dekket sine sosiale behov. Han har ingen nære venner, men møtet konstant nye. Anonymkode: 8f3b2...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå