AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Jeg er Audhd, altså både autistisk og har adhd, og praktisk talt alle vennene mine, med noen få unntak er selv på spekteret eller har adhd. Og nei det er ikke nettopp noe bevisst valg at jeg går etter folk med samme tilstand som med selv eller har det som et kriterie. Jeg liker gjerne de interessene de har, kan senke skuldrene, kjemien er på topp og så blir det vennskap. Jeg føler meg veldig hjemme hos folk som ikke er helt A4, men som likevel fungerer godt nok sosialt til å være i et vennskap. Og ganske så ofte viser det seg et stykke inn i vennskapet at de også er enten adhd eller autistisk. Siste tilskudd er ei nær venninne som skal til utredning. Hun har tenkt på den en stund, men benektet det lenge siden hun har en jobb med masse ansvar og kommunikasjon. Tror dere det er noe i det, at vi ubevisst finner hverandre? Anonymkode: a7e87...35f
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Min sønn er autist, Asperger høytfungerende på mange måter. Han har fått seg sin første kjæreste som han møtte online via felles interesser. Viser seg at hun også har Asperger. De har møtt hverandre og ble enda mer forelsket. Veldig hyggelig at de har så mye felles. Anonymkode: 7f8f6...56f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Det er ikke så rart om det er sånn. Like barn leker best. De fleste av mine venner og nære er på spekteret. Anonymkode: 1ec58...946 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Det er definitivt en greie ja. Både jeg og mannen ble diagnosert med både autisme og adhd lenge etter at vi ble sammen. Jeg først, mannen noen år senere og selv da ble begge overraska over at han også fikk nettop de to diagnosene, mao, vi lette ikke etter noen med diagnosene. Anonymkode: f532c...948 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni Haha, både jeg og mannen ble diagnostisert med adhd over 15 år etter at vi først møttes. Anonymkode: 08c73...0ae 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Jeg har adhd, de aller fleste vennene mine har adhd eller audhd. Ingen av oss visste vi hadde adhd/audhd da vi ble kjent, de fleste ble diagnosert etter mange års vennskap. Når jeg møter nye (helt ukjente) på f.eks stevner, jobbkonferanser etc. er det helt ÅPENBART hvem som er nevrodivers etter en kort "hei"-samtale. Jeg kan ikke forklare HVA men det er en slags umiddelbar vibe? Anonymkode: bcc0c...a20 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni Mannen min er autist, han har så vidt vi kun en venn i voksen alder som er nevrodivers (adhd). Og som barn hadde han vel en venn med ADHD. Så ikke den erfaringen her. Anonymkode: 51c3b...a72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå