AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Sølvkre. Hvis du ser på de to illustrasjonene i linken under, ser du at på sølvkre er plasseringen av hålehårene på rompa litt annerledes. Man ser det også på lengden på hårene. https://skadedyr.net/enkle-tiltak-mot-skjeggkre/?gad_source=1&gad_campaignid=1709984639&gclid=Cj0KCQjwsNnCBhDRARIsAEzia4Dxao1gI5iyhq7SafZZkXEcnDA2UkfLpIPkPjSmy3sXGGohfRa8r1MaAvTZEALw_wcB Anonymkode: 7381e...5ca
anonymbruker6370 Skrevet 21. juni Forfatter #4 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sølvkre. Hvis du ser på de to illustrasjonene i linken under, ser du at på sølvkre er plasseringen av hålehårene på rompa litt annerledes. Man ser det også på lengden på hårene. https://skadedyr.net/enkle-tiltak-mot-skjeggkre/?gad_source=1&gad_campaignid=1709984639&gclid=Cj0KCQjwsNnCBhDRARIsAEzia4Dxao1gI5iyhq7SafZZkXEcnDA2UkfLpIPkPjSmy3sXGGohfRa8r1MaAvTZEALw_wcB Anonymkode: 7381e...5ca AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er et sølvkre. Anonymkode: 80af8...bbf Så dette er ikke noe man trenger å bekymre seg over i forhold til å ta med seg i flyttelass? Hverken sett det tidligere, og så heller ikke fler.
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni anonymbruker6370 skrev (3 timer siden): Er dette sølvkre eller skjeggkre? Et mørkt sølvkre. Skjeggkreene ha samme fasong, men har en stygg «pels» på seg. De der kommer av for høy luftfuktighet. Så den mest effektive måte å få dem bort på er å senke luftfuktigheten, vannsøl og å få dagslys inn. De trives best i mørke og på mørke steder. alternativet er kjemikalier, eller en mix av tiltak. Anonymkode: 60a37...ce6
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni anonymbruker6370 skrev (2 timer siden): Så dette er ikke noe man trenger å bekymre seg over i forhold til å ta med seg i flyttelass? Hverken sett det tidligere, og så heller ikke fler. De sprer seg som pesten, så du skal ikke ta de med deg på flyttelasset. De lever i papp. Så pappkartonger er fint til å flytte de med seg i. Har du veranda, så pakker du opp kassene dine der og får pappen i papirgjenvinningen eller brenner de straks du har pakket ut. Klær og tepper og møbler kan de og følge med deg i, så her bør du tenke. Å smitte en hel bygår ut med sølvkre blir neppe populært. Merk at de ikke kan vaskes bort. Bruk støvsuger og kast eller frys posen etterpå. Anonymkode: 60a37...ce6
HemmeligSpion Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni Vi har dem i garderoben på campus... Kom med plankene fra Kina. Plankene var for å bytte ut det gamle inventaret i badstua. Det du bør gjøre uansett er å gå på Plantasjen og sette ut limfeller under sofa og i fuktige mørke kroker. Ser du én så er det flere der. De er ikke farlige eller noe men det er jo ekkelt og irriterende.
anonymbruker6370 Skrevet 21. juni Forfatter #8 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): De sprer seg som pesten, så du skal ikke ta de med deg på flyttelasset. De lever i papp. Så pappkartonger er fint til å flytte de med seg i. Har du veranda, så pakker du opp kassene dine der og får pappen i papirgjenvinningen eller brenner de straks du har pakket ut. Klær og tepper og møbler kan de og følge med deg i, så her bør du tenke. Å smitte en hel bygår ut med sølvkre blir neppe populært. Merk at de ikke kan vaskes bort. Bruk støvsuger og kast eller frys posen etterpå. Anonymkode: 60a37...ce6 Du tenker ikke på skjeggkre da? 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni anonymbruker6370 skrev (11 timer siden): Du tenker ikke på skjeggkre da? Det tror jeg også hun gjør. De sølvkreene jeg har sett i mitt liv har vært på bad på hotell (mørkt, fuktig) - ikke i papp Anonymkode: c3478...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni anonymbruker6370 skrev (12 timer siden): Du tenker ikke på skjeggkre da? Det gjør jeg absolutt ikke. Jeg snakker om sølvkre. Flere skriver at sølvkre ikke er farlige. Nei, ikke direkte farlige, men det er fullt mulig å bli allergisk mot sølvkre. Da reagerer man på både sølvkre, midd og kakerlakker. Noe som kan bli plagsomt med sengemidd i Norge og kakerlakker i utlandet. Så kre, enten de har skjegg eller sølv forand ordet kre er ikke noe vi skal ta lett på men tilstrebe å bli kvitt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tror jeg også hun gjør. De sølvkreene jeg har sett i mitt liv har vært på bad på hotell (mørkt, fuktig) - ikke i papp Anonymkode: c3478...9f9 Du tar feil. Anonymkode: 60a37...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå