Gå til innhold

Skjeggkre vs sølvkre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette sølvkre eller skjeggkre?

IMG_4663.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et sølvkre.

Anonymkode: 80af8...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Sølvkre. Hvis du ser på de to illustrasjonene i linken under, ser du at på sølvkre er plasseringen av hålehårene på rompa litt annerledes. Man ser det også på lengden på hårene.

https://skadedyr.net/enkle-tiltak-mot-skjeggkre/?gad_source=1&gad_campaignid=1709984639&gclid=Cj0KCQjwsNnCBhDRARIsAEzia4Dxao1gI5iyhq7SafZZkXEcnDA2UkfLpIPkPjSmy3sXGGohfRa8r1MaAvTZEALw_wcB

Anonymkode: 7381e...5ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sølvkre. Hvis du ser på de to illustrasjonene i linken under, ser du at på sølvkre er plasseringen av hålehårene på rompa litt annerledes. Man ser det også på lengden på hårene.

https://skadedyr.net/enkle-tiltak-mot-skjeggkre/?gad_source=1&gad_campaignid=1709984639&gclid=Cj0KCQjwsNnCBhDRARIsAEzia4Dxao1gI5iyhq7SafZZkXEcnDA2UkfLpIPkPjSmy3sXGGohfRa8r1MaAvTZEALw_wcB

Anonymkode: 7381e...5ca

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er et sølvkre.

Anonymkode: 80af8...bbf

Så dette er ikke noe man trenger å bekymre seg over i forhold til å ta med seg i flyttelass? Hverken sett det tidligere, og så heller ikke fler. 

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker6370 skrev (3 timer siden):

Er dette sølvkre eller skjeggkre?

IMG_4663.jpeg

Et mørkt sølvkre. Skjeggkreene ha samme fasong, men har en stygg  «pels» på seg. 

De der kommer av for høy luftfuktighet. Så den mest effektive måte å få dem bort på er å senke luftfuktigheten, vannsøl og å få dagslys inn. De trives best i mørke og på mørke steder. 

alternativet er kjemikalier, eller en mix av tiltak.

Anonymkode: 60a37...ce6

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker6370 skrev (2 timer siden):

Så dette er ikke noe man trenger å bekymre seg over i forhold til å ta med seg i flyttelass? Hverken sett det tidligere, og så heller ikke fler. 

De sprer seg som pesten, så du skal ikke ta de med deg på flyttelasset. 
De lever i papp. Så pappkartonger er fint til å flytte de med seg i. 
Har du veranda, så pakker du opp kassene dine der og får pappen i papirgjenvinningen eller brenner de straks du har pakket ut. 
Klær og tepper og møbler kan de og følge med deg i, så her bør du tenke. Å smitte en hel bygår ut med sølvkre blir neppe populært. 
Merk at de ikke kan vaskes bort. Bruk støvsuger og kast eller frys posen etterpå.

Skrevet

Vi har dem i garderoben på campus... Kom med plankene fra Kina. Plankene var for å bytte ut det gamle inventaret i badstua. Det du bør gjøre uansett er å gå på Plantasjen og sette ut limfeller under sofa og i fuktige mørke kroker. Ser du én så er det flere der. De er ikke farlige eller noe men det er jo ekkelt og irriterende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De sprer seg som pesten, så du skal ikke ta de med deg på flyttelasset. 
De lever i papp. Så pappkartonger er fint til å flytte de med seg i. 
Har du veranda, så pakker du opp kassene dine der og får pappen i papirgjenvinningen eller brenner de straks du har pakket ut. 
Klær og tepper og møbler kan de og følge med deg i, så her bør du tenke. Å smitte en hel bygår ut med sølvkre blir neppe populært. 
Merk at de ikke kan vaskes bort. Bruk støvsuger og kast eller frys posen etterpå.

Du tenker ikke på skjeggkre da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker6370 skrev (11 timer siden):

Det tror jeg også hun gjør. De sølvkreene jeg har sett i mitt liv har vært på bad på hotell (mørkt, fuktig) - ikke i papp

Anonymkode: c3478...9f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker6370 skrev (12 timer siden):

Det gjør jeg absolutt ikke. Jeg snakker om sølvkre. 
Flere skriver at sølvkre ikke er farlige. Nei, ikke direkte farlige, men det er fullt mulig å bli allergisk mot sølvkre. Da reagerer man på både sølvkre, midd og kakerlakker. Noe som kan bli plagsomt med sengemidd i Norge og kakerlakker i utlandet. 
Så kre, enten de har skjegg eller sølv forand ordet kre er ikke noe vi skal ta lett på men tilstrebe å bli kvitt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg også hun gjør. De sølvkreene jeg har sett i mitt liv har vært på bad på hotell (mørkt, fuktig) - ikke i papp

Anonymkode: c3478...9f9

Du tar feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...