Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer bruker mobiltlf når han kjører bil og det er en kilde til svært dårlig stemning. Det er ofte når han skal finne frem, og jeg opplever at han blir uoppmerksom. Når jeg sier i fra blir han drittsur på meg!!! Som om det er jeg som er stygg eller urettferdig mot han. Det er jo ikke lov og boten er høy, noe han ikke har råd til. Han kan også fint ta opp mobilen og filme i 100 km i timen på motorveien. 

Hvordan håndtere dette? Sier jeg i fra er dagen ødelagt og jeg må be om unnskyldning for at stemningen skal bli god igjen. 

Anonymkode: 43234...ac8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot! Slutt å sitte på med han er vel det eneste å gjøre når han ikke vil høre på deg.

Anonymkode: 36af6...887

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Da nekter du å være med i bilen.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Må si ifra til mannen min også. Får bare «vet det» til svar. Han kjører veldig ujevnt når han driver med mobilen og en dag skjer det vel noe. Blir sur min også hvis jeg ber han gi seg mer enn 1 gang. Han MÅ tross alt svare/se på en melding/snap som ikke kan vente i 2 minutter🙄

Endret av hvaduikkeser
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke blitt med en sånn idiot i bilen, hadde kjørt selv eller kommet meg dit på andre måter. 

Anonymkode: c85b5...6e9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Send han 2 videoer: én av hvor personen kræsjer hardt pga mobil, og én hvor personer kjører på noen pga mobil. Skjønner meg ikke på folk som bruker tlf. Verste jeg har sett er lastebilsjåfør som satt å scrollet mens han var i påkjøringsfeltet på motorvei sone 90. Altså hva FAEN. 

Så tydelig at han scrollet fordi jeg satt i høy turbuss på siden av hans mens han kjørte opp på siden av oss 

Anonymkode: 33493...34c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Si at du skal ut av bilen og stå for det. 

Krev å kjør selv

Sørg for å være den som finner frem

Krav om bil-modus på.

Krav om at han må legge mobilen i baksetet.

Er han ikke moden nok til å kontrollere det selv så er han ikke moden nok til å ha førerkort.

Bruk av mobil under kjøring burde strengt tatt vært straffet med film av folk som kjører i hjel andre. For det er realiteten risikoen.

Endret av Eric_B
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dealbreakere for meg, i stigende rekkefølge;

1) de som ikke lytter når jeg sier at jeg ikke er komfortabel med noe.

2) de som blir sure når jeg ytrer min mening om noe. 

3) de som setter andres liv i fare gjennom sin atferd. 

Anonymkode: 8fe67...26e

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nektet å sitte på. Samboeren min har gjort det samme et par ganger, og jeg ble skikkelig sint på han fordi jeg ble oppriktig livredd. Føles helt grusomt å sitte der å føle at jeg må følge med på veien på sjåførens vegne. Har ikke sett han gjør det på flere år. 

Anonymkode: 38817...784

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke be om unnskyldning. Du sier ifra, så tåler du at det blir dårlig stemning helt til HAN skjerper seg.

Anonymkode: 38046...68c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få barn med han hvert fall! 

Du kan nekte å sitte på. Om du ikke har lappen, skaff deg den asap. Og skaff deg egen bil. Ikke vær avhengig av han. 

Anonymkode: a7643...109

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det første du gjør er å ikke kontrollere. Du skriver dette med at boten er høy og det er ikke lov, vel er du mora hans? Hvis ikke så la han være en voksen. 

Hvis det plager DEG fordi det plager DEG så må du si det. Jeg ville sagt det, fordi jeg ønsker ikke å dø i bil, eller være i en bil som kjører på noen, så jeg ville sagt at når han bruker telefon når jeg sitter på så kjenner jeg meg utrygg og får ikke lyst til å være med ham på tur, jeg blir mer sur og usikker og jeg tenner ikke på ham lenger. 

Anonymkode: 507c3...d39

• Liker 1
Skrevet

Film han og vis til politiet? Vet ikke om det funker 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange støttende svar. Jeg er i utganspunktet ei «tøff dame» som sier i fra, men nå har jeg blitt mer redd for den dårlige stemningen. Jeg får rett og slett vondt i magen for jeg vet hvordan han blir. Vi har en ungdom som også sier i fra, uten at det hjelper en dritt. Han blir like sur og «pissed» på oss begge. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det første du gjør er å ikke kontrollere. Du skriver dette med at boten er høy og det er ikke lov, vel er du mora hans? Hvis ikke så la han være en voksen. 

Hvis det plager DEG fordi det plager DEG så må du si det. Jeg ville sagt det, fordi jeg ønsker ikke å dø i bil, eller være i en bil som kjører på noen, så jeg ville sagt at når han bruker telefon når jeg sitter på så kjenner jeg meg utrygg og får ikke lyst til å være med ham på tur, jeg blir mer sur og usikker og jeg tenner ikke på ham lenger. 

Det har jeg sagt mange ganger, og jeg begynner jo å mislike han pga dette. Spesielt fordi han blir så forbanna på meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nektet å sitte på med ham helt han lover å slutte. Sikler upraktisk innimellom, men det er det verdt. Du vil jo ikke dø.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har jeg sagt mange ganger, og jeg begynner jo å mislike han pga dette. Spesielt fordi han blir så forbanna på meg.

Hvis du forteller noen at du ikke er trygg og de ikke respekterer hva som må til for at du skal være trygg med ham, hva gjør at du blir i den relasjonen? 

Klart du begynner å mislike noen som ikke prioriterer din trygghet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tusen takk for mange støttende svar. Jeg er i utganspunktet ei «tøff dame» som sier i fra, men nå har jeg blitt mer redd for den dårlige stemningen. Jeg får rett og slett vondt i magen for jeg vet hvordan han blir. Vi har en ungdom som også sier i fra, uten at det hjelper en dritt. Han blir like sur og «pissed» på oss begge. 

Såpass, ja.

Gjelder det også andre områder? Det hadde jeg faktisk hatt et problem med. 

Er ikke dette en mann det er mulig å snakke med? Jeg har selv vært gift i 20 år, og selvfølgelig er det uenigheter. Men vi snakker sammen, blir enige om en løsning, og viser gjensidig respekt når beslutningen er tatt. 

I et teoretisk tilfelle der jeg hadde stått i det samme; jeg hadde absolutt sagt i fra, ikke blitt redd, og stått ganske godt i det. Lar meg ikke herse med på den måten. Og det kun gjaldt bilturer ville jeg selvfølgelig kjørt selv, så kan han fikle med telefonen så mye han vil. Gjelder det også andre områder i livet så ville jeg hatt selvrespekt nok til å gå. 

Anonymkode: 8fe67...26e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min samboer bruker mobiltlf når han kjører bil og det er en kilde til svært dårlig stemning. Det er ofte når han skal finne frem, og jeg opplever at han blir uoppmerksom. Når jeg sier i fra blir han drittsur på meg!!! Som om det er jeg som er stygg eller urettferdig mot han. Det er jo ikke lov og boten er høy, noe han ikke har råd til. Han kan også fint ta opp mobilen og filme i 100 km i timen på motorveien. 

Hvordan håndtere dette? Sier jeg i fra er dagen ødelagt og jeg må be om unnskyldning for at stemningen skal bli god igjen. 

Du kan tipse politiet... det er 10.000 i not kanskje han lærer.

Ei venninne meldte eksen sin til politiet og de stod klare og ventet på de, han kjørte som regel 20-30 km over fartsgrensen uansett. 

Anonymkode: 9fd6f...593

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må kjøre selv hvis han ikke klarer å la være.

Alternativet er å ta mobilen før kjøreturen starter eller la være å bli med.

Anonymkode: 463c5...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...