AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Datter (blir 13 til høsten) har ikke fått mens enda. Har mye hår nedentil (etter eget utsagn), bruke A-cup i bh, og hun har bedt meg lære henne hårfjerning på legger og under armer. Har ved noen tilfeller sagt hun har ubehag i magen, og pekt i underlivet(type 3-4 ganger siste halvåret). Vet hun har utflod (jeg vasker trusene), og har hatt det en stund. Så vidt jeg kan lese meg fram til har hun alle tegn på at mensen skal komme snart, men har fortsatt ikke skjedd noe. Jeg vet det er normalt å få mens mellom 9-16 år, og det er svaret jeg gir når hun spør om det er noe galt med henne. Kan hun forvente mensen inne jul liksom?. Anonymkode: 4387b...54f
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Det er da ingen som kan svare på det. Mensen kommer når den kommer Anonymkode: 3ba3f...23e 10 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Som du selv sier, er jo ganske umulig å vite. Jeg fikk den da jeg var 11, det var ikke gøy. Flere venninner var 14/15. Den kommer når den kommer, og deilig å slippe få den enda også sånn sett. Dere kan jo fortsette å forberede henne på det, kjøpe inn bind o.l å ha klart. Anonymkode: bfbbc...410
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Og noen får det når de er 17, som meg. Alt er normalt, bare fortsett å trygge datteren din så kommer det når det kommer. Anonymkode: f3014...190 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet det er normalt å få mens mellom 9-16 år, og det er svaret jeg gir når hun spør om det er noe galt med henne. Kan hun forvente mensen inne jul liksom? Den kommer når den kommer. Vær glad enn så lenge at den ikke er kommet. Det er ikke morsomt med mensen. Den er en plage. Anonymkode: fe4b1...419 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Jeg var 15 da jeg fikk mensen, så skjønner ikke helt hva dere stresser etter. Det er helt normalt å ikke få den før man er uti tenårene også. Noen får tidlig, noen sent, dette er umulig å si på forhånd. Så vidt jeg husker hadde jeg utflod i ca ett år før mensen dukket opp for første gang. Anonymkode: b867b...eb2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som du selv sier, er jo ganske umulig å vite. Jeg fikk den da jeg var 11, det var ikke gøy. Flere venninner var 14/15. Den kommer når den kommer, og deilig å slippe få den enda også sånn sett. Dere kan jo fortsette å forberede henne på det, kjøpe inn bind o.l å ha klart. Anonymkode: bfbbc...410 Har ulike bind på lager , og en "nødpakke" med bind og en enkstra truse . 1 har vært i sekken, 1 har vært i treningsbagen-om det plutselig skulle bli behov. Jeg hadde det selv som ung, mens jeg ventet, det var på slutten av 80-tallet Anonymkode: 4387b...54f 1
veronica<3 Skrevet 21. juni #8 Skrevet 21. juni Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. veronica<3, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #9 Skrevet 21. juni Datteren hadde fått nødpakker til å ha hjemme, skolesekken og treningsbagen flere år før, men når hun endelig fikk den selv hadde venninnene lånt alt og måtte fort i butikken. Hun var over 14 år. Det sies at etnisitet og bmi i stor grad styrer når første mens kommer. Er du liten, tynn og asiat/hvit så får du gjerne mensen senere enn om du har aner fra sør-amerika, midtøsten eller afrika. Anonymkode: f6ab6...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #10 Skrevet 21. juni Normalvektig, over snittet høy, europeer Anonymkode: 4387b...54f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #11 Skrevet 21. juni Jeg hadde også alt dette som 13 åring men fikk ikke mensen før jeg var nesten 15 Anonymkode: c29f2...ea7
AnonymBruker Skrevet 22. juni #12 Skrevet 22. juni Jeg hadde utflod en stund før og fikk mensen da jeg var 13 år. Var en jente litt over gjennomsnittet høy og tynnere enn gjennomsnittet. Skulle gjerne ønsket jeg fikk den senere, det var virkelig ikke noe moro. Anonymkode: b0737...da9
AnonymBruker Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni Jeg er ganske så sikker på at jeg ikke fikk mensen før jeg var 14, og siden datteren din blir 13 til høsten, så er det ikke sikkert hun får det innen jul ( som du skriver ). Men det er ingen fasit på det, som du sikkert vet. Mensen kommer vel når den kommer den. Anonymkode: 3911b...526
AnonymBruker Skrevet 22. juni #14 Skrevet 22. juni Dere må bare smøre dere med tålmodighet. Hun er jo godt innenfor normalen. Benytt heller sjansen til å forklare hvordan statistikk fungerer. Anonymkode: b2972...db7
AnonymBruker Skrevet 23. juni #15 Skrevet 23. juni Jeg fikk ikke før jeg var 15, ingenting å stresse for. Anonymkode: aedea...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå