AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Alle veit man ikke skal plukke ut jordbær fra andre kurver for å få mer i egen kurv, og jeg er helt enig. Men! Hva gjør dere om dere ser stygge bær i kurven? Om det feks er så mange fine bær og et par stygge, er det da greit å ta de ut og plukke inn samme antall fine fra en annen kurv? Man hadde jo ikke valgt stygge frukter i feks eplekassa, eller andre steder hvor det er selvplukk. Opplever ofte at det i omtrent alle kurver noen stygge bær og når jordbær er så dyrt vil jo folk ha valuta for pengene.. Selv velger jeg da bort å kjøpe jordbær om det er mange stygge, men lurer på hva dere andre gjør? Hva er liksom greit? Anonymkode: 541fa...d24
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni På tide å få kilopris på de. Når jeg ser stygge bær i en kurv så lar jeg bare være å kjøpe bær, for jeg vil ikke bli tatt i å fikse på kurvene. Om en klase med 6 bananer har 1 stygg banan så river jeg jo den vekk med god samvittighet. Anonymkode: 12a8b...758 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Jeg rører aldri andre kurver uansett. Det skaper en slik flau smak i kjeften at det ungår jeg. Om det ikke er en kurv med jordbær jeg føler for å ta fordi bærene er dårlige så lar jeg vær å kjøpe. Anonymkode: 0e1d1...62c 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Problemet med kilopris blir at det da blir enda mer plukking. Da skal folk ha bare de fine bærende og jordbær er ikke hardføre nok til at folk skal drive å flytte de frem og tilbake. Særdeles ulekkert å kjøpe jordbær som folk har plukket på med skitne fingre. Om det skal funke med kilopris, må det være lukkede plastbokser slikt det i dag på blåbær og bringebær. Anonymkode: 0c29f...808 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni Du kan jo ikke ta bær fra en annen kurv,da vil nestemann fra kurven få mindre. Du bytter ikke ut en løk i strømpe heller? Det er jo åpen kurv fordi plast over ville fort ført til dårlige bær. Går an å ha litt vett! Er det dårlige bær i en kurv så sier du fra til personalet og så kjøper du en annen kurv. Anonymkode: 9303b...4e6 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Om kurven har stygge bær så kjøper jeg ikke. For da er ikke holdbarheten på resten av kurven god heller. Anonymkode: 52327...58b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni Synes det er fullstendig uakseptabelt å plukke bær fra andre kurver! Synes det er helt absurd at folk holder på med dette. På den annen side, dette kunne jo vært unngått om man hadde pakket det skikkelig, med plast over. Om det er for spare plast - jeg tar uansett kurvene mine i plastpose, så det ikke renner over.... .... her om dagen så jeg forsyne meg en dame på Rema drev på å plukket ut moreller fra ulilke plastposer også - het sprøtt å se på, hun stod der lenge - orka ikke å si fra til betjeningen - men det er jo helt utrolig uforskammet. Anonymkode: 1c796...e04 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #8 Skrevet 21. juni Enten kjøper jeg kurven eller så lar jeg være, jeg bytter ikke ut bær. Ang. dette: AnonymBruker skrev (1 time siden): her om dagen så jeg forsyne meg en dame på Rema drev på å plukket ut moreller fra ulilke plastposer også Disse posene er jo kilopris, de samles bare i poser fordi det er enklest og mest skånsomt. Jeg klarer ikke spise en hel pose, så jeg plukket ut det jeg vil ha i egen fruktpose, ingen som sier noe på det. Det samme med plommet som har kilopris men komme i åpne poser. Anonymkode: f326f...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå