Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst til å kjøpe noe fra Temu, men er ikke noen stor netthandler.. Ikke greie på klarna, paypal(?) og lignende, og er selvsagt bekymret for å bli svindlet 🙈 Ser man kan betale med vipps. Er det trygt?

Anonymkode: 7ccdd...f06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Temu sin kundeservice er veldig bra. Tror ingen norske nettbutikker løser ting så raskt og problemfritt som Temu gjør.

Anonymkode: 89ceb...798

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har så lyst til å kjøpe noe fra Temu, men er ikke noen stor netthandler.. Ikke greie på klarna, paypal(?) og lignende, og er selvsagt bekymret for å bli svindlet 🙈 Ser man kan betale med vipps. Er det trygt?

paypal er kjempe og meget nyttig å ha. Og .. har handlet på Temu flere ganger, aldri et problem :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 11.42):

Har kredittkort på Vipps. Betaler med Vipps hos Temu. De er veldig god på refusjon når du sender i retur, eller når noe går i stykker, da kommer pengene direkte tilbake på konto, samtidig med at varen er levert til helt hjem somretur. 
Uansett, skal du netthandle så bruk kredittkort. Du kan bli svindel med Klarna, noe mediaoppslag har vist. 

Anonymkode: bf733...33e

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at du ikke betaler før du har mottatt varen (hvis du bruker Klarna). Kjøpte en gang en mobiltelefon og valgte Klarna. Lot være å betale og når purringen kom så svarte jeg at jeg ikke har mottatt varen og at det var uaktuelt for meg å betale når jeg ikke engang har mottatt varen og ikke får kontakt med selgeren. De tok jobben for meg og etter hvert kom mobilen. 

Anonymkode: a241c...31f

Skrevet

Klarna er best, det sa også en veninne av meg som jobber i bank.  Der er rentefri kreditt i 30 dager, men jeg betaler når jeg har fått varene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det viktigste er at du ikke betaler før du har mottatt varen (hvis du bruker Klarna). Kjøpte en gang en mobiltelefon og valgte Klarna. Lot være å betale og når purringen kom så svarte jeg at jeg ikke har mottatt varen og at det var uaktuelt for meg å betale når jeg ikke engang har mottatt varen og ikke får kontakt med selgeren. De tok jobben for meg og etter hvert kom mobilen. 

Klarna kan være meget vrang, i slike tilfeller. Det har Forbrukerrådet og flere saker 8 media advart mot. 
Bruker du kredittkort, så betaler du heller ikke på forhånd. Du har og mye bedre sikkerhet i kortet enn ved bruk av klarna. 
Og om regningen din på kredittkortet forfaller før varen er mottatt, har du samme sikkerhet i kortet ditt. 
Denne troen enkelte har på Klarna er overdreven, og skyldes manglende juridisk kunnskap om kredittkortavtalen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LiseTV skrev (Akkurat nå):

Klarna er best, det sa også en veninne av meg som jobber i bank.  Der er rentefri kreditt i 30 dager, men jeg betaler når jeg har fått varene.

Kredittkort har og rentefri kreditt inntil 50. Dager. Din venninne i banken fremmer ikke akkurat kunnskap og tillit eller bankens betalingsløsning kredittkort med denne uttalelsen din. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kredittkort har og rentefri kreditt inntil 50. Dager. Din venninne i banken fremmer ikke akkurat kunnskap og tillit eller bankens betalingsløsning kredittkort med denne uttalelsen din. 

Ja hun sier at banken hennes kan ikke tilby det samme. Utro?   

Skrevet
LiseTV skrev (13 minutter siden):

Ja hun sier at banken hennes kan ikke tilby det samme. Utro?   

Hva er det banken hun jobber i ikke kan tilby? Mener hun at Klarna har bedre sikkerhet enn den som kredittkort gir ved betaling? Det er feil. 

Personlig erfaring; Klarna har jeg aldri hatt problemer med, men det kan oppstå, det har jo vært noen tilfeller i media. Men de er forsvinnende få, tatt i betraktning hvor utbredt Klarna betaling faktisk er og hvor mange som bruker den løsningen. Jeg føler meg trygg når jeg bruker Klarna. Da kan jeg motta varen og sjekke at den er i orden før jeg betaler. Betaler alltid samme dag eller dagen etter at varen er kommet meg i hende, selv om Klarna fakturaen ikke forfaller før kanskje flere uker senere.

Men kredittkort er trygt og enkelt. Man har klagemuligheter direkte med kortutsteder. Loven gir deg beskyttelse mot svindel og tap. Jeg betaler ALDRI på nettet med vipps (mitt bankkort er knyttet opp der) og heller ikke med det vanlige bankkortet. Jeg betaler aldri noe som helst før jeg har mottatt varen, og det er en god huskeregel! Da unngår man mye tap ved svindel.

Kredittkort er første valget ved nettkjøp, og Klarna som nummer to.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Betaler kun med kredittkort, og har aldri hatt problemer med å få penger tilbake når det har vært noe. Temu sin kundeservice har jeg opplevd som langt bedre enn klarna sin! 

Anonymkode: fcdd3...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...