Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I det siste har jeg begynt å få så fett hår. Jeg vasker håret annenhverdag, har gjort det bestandig. Jeg bruker Kerastase shampo, balsamen tar jeg ikke i hodebunnen, bare fra øre-høyde og ned. Ikke bruker jeg stylingsprodukter heller.

Føler jeg egentlig må vaske det hver dag, den andre dagen føler jeg det lukter uvasket hår av meg, en ekkel følelse. Og det ser skittent ut utover dagen.

Det var ikke sånn før, kan det være shampoen? Jeg vasker alltid håret to ganger og det føles helt rent etterpå.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Prøv å bruk en annen shampo. :)

Jeg merker slikt innimellom, selv om jeg bruker dyre frisør shampoer/balsamer. Det pleier å gå vekk når jeg bytter innimellom :)

Gjest Gjest
Skrevet

Eller så kan det være hormorforandringer/forstyrrelser...Hodebunnen produserer vel mer talg av en eller annen grunn.

Skrevet

Det hjelper når det blir sol og sommer!!

Skrevet

Prøv å en gang i blant la det gå noen flere dager før du vasker håret. Min erfaring er at jo oftere jeg vasker det, jo oftere må jeg vaske det... Sett opp håret eller gå med det uvasket om du bare skal være hjemme en helg eller hva som helst.

Frisøren min har ellers anbefalt meg å ikke skrubbe for mye i hodebunnen når jeg vasker håret, og dessuten skylle det med så kaldt vann jeg orker på slutten av vaskingen. Det lukker porene i hodebunnen, og det er dessuten veldig sunt for håret, hårskjellene lukker seg og håret får mer glans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...