AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #21 Skrevet 21. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en nabo som sitter ute på terrassen / inne med dør og vinduer åpne og prater med telefonen på høytaler. Jeg hører alt både hun og de hun snakker med sier. Alt dette forgår på dagtid så ikke noe galt sånn sett, men uansett er det ganske plagsomt egentlig da, å få høre alle mulige detaljer fra folk sitt liv som jeg egentlig ikke er interessert i å høre om, intime ting, krangling med kjæresten, foreldre, søsken, gråting ++. Hører alt GODT. Det er tydeligvis et vannvittig drama i vedkommendes liv. Vedkommende leier så vidt jeg vet. Jeg har prøvd å legge en diskret lapp i postkassen for å unngå at det blir flaut både for meg og henne. Men det har ikke hjulpet noe. Men er dette noe man kan klage til huseier om? Eller vil jeg ikke komme noen vei? Anonymkode: 116aa...3d3 Må du virkelig klage til huseier? Må vel gå ann å snakke sammen og ikke bare klage på alt? MedKan du ikke bare si til vedkommende at du hører alt hun sier når hun snakker i telefonen slik. Er ikke sikkert hun har tenkt over det. Anonymkode: 2c0a5...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #22 Skrevet 21. juni 2025 Alaenera skrev (54 minutter siden): Som nabo er vel forhåpentligvis de fleste forståelsesfulle nok til å overholde de reglene som er i borettslaget o.l, men jeg synes det er ganske drøyt å forvente at barn ikke skal lage lyd, eller at man kan ha på musikk om dagen. Eller å snakke i mobiltelefon. Har man såpass høye krav til naboene sine hva stillhet angår, så tenker jeg at man bor best på et sted med mindre naboer, fremfor å forvente at alle andre skal tilpasse seg til at en trenger stillhet. Jeg snakker om folk som hører på musikken på meget høyt volum, eller som lar ungene herje inne. Ikke normale lyder eller at barn av og til glemmer seg og løper noen skritt inne. Det er heller ikke vanlig å snakke i telefon på høyttaler der det kan forstyrre andre, ikke på bussen og ikke på balkongen når man bor tett. Anonymkode: 618ee...44e 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2025 #23 Skrevet 21. juni 2025 Når hun sitter ute og snakker som mest, så roper du opp: unnskyld? Til du får svar eller til det blir stille. Kikker hun ned, så spør du pent om hun kan være snill og dem0 volumet litt, du prøver å slappe av. Anonymkode: ced94...20a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå