AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Jeg har en nabo som sitter ute på terrassen / inne med dør og vinduer åpne og prater med telefonen på høytaler. Jeg hører alt både hun og de hun snakker med sier. Alt dette forgår på dagtid så ikke noe galt sånn sett, men uansett er det ganske plagsomt egentlig da, å få høre alle mulige detaljer fra folk sitt liv som jeg egentlig ikke er interessert i å høre om, intime ting, krangling med kjæresten, foreldre, søsken, gråting ++. Hører alt GODT. Det er tydeligvis et vannvittig drama i vedkommendes liv. Vedkommende leier så vidt jeg vet. Jeg har prøvd å legge en diskret lapp i postkassen for å unngå at det blir flaut både for meg og henne. Men det har ikke hjulpet noe. Men er dette noe man kan klage til huseier om? Eller vil jeg ikke komme noen vei? Anonymkode: 116aa...3d3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Å ja, jeg har selv en nabo som gjør dette. Men dette er mest sannsynlig ikke et kontraktsbrudd. Snakking fra nabo er helt vanlig i et leilighetskompleks, og uunngåelig. Du må nok dessverre bare tåle det, og så får du håpe du finner et sted med mindre høylytt snakking senere. Anonymkode: 92b17...3bb 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alt dette forgår på dagtid så ikke noe galt sånn sett, men uansett er det ganske plagsomt egentlig da, å få høre alle mulige detaljer fra folk sitt liv som jeg egentlig ikke er interessert i å høre om, intime ting, krangling med kjæresten, foreldre, søsken, gråting ++. Hører alt GODT. Anonymkode: 116aa...3d3 Spør vedkommende detaljert hvordan det går intime ting du hører. Anonymkode: f34a8...654 8
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Kommer nok ingen vei med å klage på snakking. Men det du kan gjøre hvis vedkommende har på høyttaler, er jo å rope ned. Er ikke sikkert den i andre enden er klar over at samtalen kringkastes til et nabolag. HEI DU KARI! NABOEN TIL EVA HER! TRIST DET BLE SLUTT MED KJÆRESTEN DIN, MEN HAN HØRES UT SOM EN ORDENTLIG DRITTSEKK!! KANSKJE LIKE GREIT, NÅR SEXLIVET BEGYNTE Å BLI SÅPASS LABERT OGSÅ! Anonymkode: a9b00...7ae 7 1 11
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni Sett på polkamusikk i samme høyde , og la dem sitte og nyte den musikken mens de prater. Anonymkode: d0659...4a1 3
Gjest Alaenera Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Du kan ikke nekte noen å snakke på telefon - selv med høyttaler - i eget hjem. Takler du ikke lyd fra naboer, må du eventuelt vurdere å flytte til et sted uten naboer.
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni Jeg har forresten som utleier ledd godt hvis noen hadde kommet og klaget på at leietaker snakker med høyttaler. Den diskusjonen får du ta selv. Anonymkode: f34a8...654 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #8 Skrevet 21. juni Du ringer på og sier i fra. Men fortsetter det har du ikke noe du kan gjøre. Anonymkode: 11cb5...e85
AnonymBruker Skrevet 21. juni #9 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Alt dette forgår på dagtid så ikke noe galt sånn sett, men uansett er det ganske plagsomt egentlig da, å få høre alle mulige detaljer fra folk sitt liv som jeg egentlig ikke er interessert i å høre om, intime ting, krangling med kjæresten, foreldre, søsken, gråting ++. Hører alt GODT. Det er tydeligvis et vannvittig drama i vedkommendes liv. Det er en subjektiv vurdering, altså hva som er drama, og vanvittig sådan. Det kan være en vanskelig periode i livet. Hadde man hatt et godt naboforhold, kunne man kanskje spurt om det går bra.... og vennlig bare si "vet ikke om du er klar over det, men det høres godt når du snakker i telefonen"... Bare å banke på, ingenting å være redd for det. Lapp i postkassen er kanskje litt lite nabovennlig... det blir mer drama ved å involvere utleier eller styret... Anonymkode: 2f260...920 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #10 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er en subjektiv vurdering, altså hva som er drama, og vanvittig sådan. Det kan være en vanskelig periode i livet. Hadde man hatt et godt naboforhold, kunne man kanskje spurt om det går bra.... og vennlig bare si "vet ikke om du er klar over det, men det høres godt når du snakker i telefonen"... Bare å banke på, ingenting å være redd for det. Lapp i postkassen er kanskje litt lite nabovennlig... det blir mer drama ved å involvere utleier eller styret... Anonymkode: 2f260...920 Men det som aldri er greit er å utlevere andres drama over høyttaler, sannsynligvis uten at de vet det. Så jeg ville omformulert og sagt du, vi hører veldig godt hva den du snakker med i telefonen sier... Anonymkode: a9b00...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #11 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det som aldri er greit er å utlevere andres drama over høyttaler, sannsynligvis uten at de vet det. Så jeg ville omformulert og sagt du, vi hører veldig godt hva den du snakker med i telefonen sier... Godt poeng - enig. Anonymkode: 2f260...920
AnonymBruker Skrevet 21. juni #12 Skrevet 21. juni På sommeren så er det jo ikke uvanlig at man hører mye rart når man har vinduet oppe eller går seg en tur i nabolaget. Sånt må man tåle. Anonymkode: 5df78...7bd 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #13 Skrevet 21. juni Alaenera skrev (37 minutter siden): Du kan ikke nekte noen å snakke på telefon - selv med høyttaler - i eget hjem. Takler du ikke lyd fra naboer, må du eventuelt vurdere å flytte til et sted uten naboer. Ser dette blir nevnt hver gang noen oppretter en tråd om naboer som bråker og ikke tar hensyn. Jeg synes det er mer logisk at mennesker som ikke har noe lyst til å ta hensyn til andre flytter et sted uten naboer. Der kan de høre på så høy musikk de bare vil, la ungene skrike og løpe innendørs og ha samtlige telefonsamtaler på høyttaler. Anonymkode: 618ee...44e 3
nordlending Skrevet 21. juni #14 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg synes det er mer logisk at mennesker som ikke har noe lyst til å ta hensyn til andre flytter et sted uten naboer. Der kan de høre på så høy musikk de bare vil, la ungene skrike og løpe innendørs og ha samtlige telefonsamtaler på høyttaler. Anonymkode: 618ee...44e Mange av disse bryr seg dessverre ikke en døyt om hva andre mener, så lenge de ikke plages selv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #15 Skrevet 21. juni Folk som bruker høytaler så andre hører er helt mongo. Anonymkode: 8d108...b38 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #16 Skrevet 21. juni TS her. Enig i at man må tåle lyd i et borettslag, men jeg synes det er forskjell på feks musikk eller tv og å få høre intime detaljer og drama fra andres kjærlighets- eller sexliv. Den personen hun snakker med vet sikkert ikke at alle kan høre det heller. Men hvis dere mener jeg ikke har en sak får jeg vel bare prøve å godta det da. Anonymkode: 116aa...3d3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #17 Skrevet 21. juni Bland deg inn i samtalen da vel. Da får også den som er på høytaler vite at andre, vilt fremmede, vet altfor mye om dem. Anonymkode: 73736...b58 2
Rainstorm2.0 Skrevet 21. juni #18 Skrevet 21. juni Jeg tror jeg ville ringt på og gjort henne oppmerksom på at alt høres, alle detaljene, og at jeg bare ville hun skulle vite det. Og så, selv om jeg også kan synes det er ukomfortabelt å høre på andres drama mens jeg egentlig vil lese i fred f.eks så ville jeg jo bare tatt ansvar for meg selv med å sette på headset eller egen musikk på høytaler elns. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #19 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Folk som bruker høytaler så andre hører er helt mongo. Anonymkode: 8d108...b38 Mange utlendinger gjør det og ofte på bussen. Anonymkode: eb38a...282 1
Gjest Alaenera Skrevet 21. juni #20 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser dette blir nevnt hver gang noen oppretter en tråd om naboer som bråker og ikke tar hensyn. Jeg synes det er mer logisk at mennesker som ikke har noe lyst til å ta hensyn til andre flytter et sted uten naboer. Der kan de høre på så høy musikk de bare vil, la ungene skrike og løpe innendørs og ha samtlige telefonsamtaler på høyttaler. Anonymkode: 618ee...44e Som nabo er vel forhåpentligvis de fleste forståelsesfulle nok til å overholde de reglene som er i borettslaget o.l, men jeg synes det er ganske drøyt å forvente at barn ikke skal lage lyd, eller at man kan ha på musikk om dagen. Eller å snakke i mobiltelefon. Har man såpass høye krav til naboene sine hva stillhet angår, så tenker jeg at man bor best på et sted med mindre naboer, fremfor å forvente at alle andre skal tilpasse seg til at en trenger stillhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå