Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søstera mi skal ha med magnesium- pulver (eller hva det heter) på fly.

Hun er redd for at en koffert skal bli borte, for hun er avhengig av dette for å komme på toalettet.

Jeg skal derfor ta med en boks for henne. Den opprinnelige boksen er gigantstor, så den kan vi ikke bruke. 

Kan dette skape noe problemer gjennom flyreisen? Altså å benytte en parasett- boks til å ha med magnesium- pulver (lovlig)

Anonymkode: 94550...0f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er null problem å ha det med på fly, spørsmålet er om du skal krysse landegrenser og da kan risikere å bli stoppet i tollen. 

Anonymkode: a0470...af8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hun er redd for at en koffert skal bli borte, for hun er avhengig av dette for å komme på toalettet.

Jeg skal derfor ta med en boks for henne. Den opprinnelige boksen er gigantstor, så den kan vi ikke bruke. 

Kan dette skape noe problemer gjennom flyreisen? Altså å benytte en parasett- boks til å ha med magnesium- pulver (lovlig)

Legemidler ol. Skal alltid ligge i original emballasjen. Blir kofferten og eieren stoppet så kan dette bety betydelige problemer. 

Anonymkode: 2aa53...b35

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Medisin o.l bør alltid pakkes i håndbaggasje. Helst i originalemballasje. Det er ikke mulig å kjøpe en reisestørrelse av pulveret hun trenger?

Anonymkode: 1a88c...4e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

..

Jeg skal derfor ta med en boks for henne.

Hvorfor skal du pakke / reise med det for henne?
Høres litt SUS ut. 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe pulver i mindre boks for å ta med på reise?

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta med pulver i uoriginal boks gjennom sikkerhetskontroller. Ikke i innsjekket bagasje heller.

Anonymkode: 019e6...577

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er du sikker på at det ikke er koka i veggen på boksen da?

Hilsen Bolivia damene,

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ikke kjøpe pulver i mindre boks for å ta med på reise?

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta med pulver i uoriginal boks gjennom sikkerhetskontroller. Ikke i innsjekket bagasje heller.

Pulver i små mengder er fullt lovlig, og det er ingen som bryr seg om det i sikkerhetskontrollen. Det er bare å lese seg opp på reglene. Jeg reiser mye og kun med håndbagasje. Har alltid med meg en liten beholder som jeg har helt over Biotex på, uten at de noen gang har sagt noe. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pulver i små mengder er fullt lovlig, og det er ingen som bryr seg om det i sikkerhetskontrollen. 

Du får ta på deg skylden hvis hun ikke rekker flyet pga pulveret da. Som ikke er såpe.

• Liker 2
Skrevet

Pulver i små mengder er fullt lovlig, og det er ingen som bryr seg om det i sikkerhetskontrollen. Det er bare å lese seg opp på reglene. Jeg reiser mye og kun med håndbagasje. Har alltid med meg en liten beholder som jeg har helt over Biotex på, uten at de noen gang har sagt noe. 

Vaskepulver er jo noe helt annet en andre stoffer, om hun er avhengig av det stoffet hun skal ha med, gjør de riktig om dere skal være sikker på at det kommer frem. Alt annet er bare tull og kan skape store problemer.

Du får ta på deg skylden hvis hun ikke rekker flyet pga pulveret da. Som ikke er såpe.

Du har helt rett, aldri gjør slikt mange land har strenge regler på dette og sjansen for at det blir beslaglagt er til stede.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager må du ta det med? Er det ikke bedre at hun selv har det i håndbagasjen sin?

Anonymkode: 2367b...e13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Men dette stoffet er lovlig kjøpt på apoteket, trenger ikke resept. Vi skal til Alicante.  Er det lovlig da?

Hvis en av koffertene blir borte under reisen, har hun fremdeles en boks. Derfor skal også jeg ha med.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for svar!

Men dette stoffet er lovlig kjøpt på apoteket, trenger ikke resept. Vi skal til Alicante.  Er det lovlig da?

Hvis en av koffertene blir borte under reisen, har hun fremdeles en boks. Derfor skal også jeg ha med.

TS

Det er uvesentlig at det er lovlig stoff. Hvis det blir stoppet i kontrollen og dere ikke kan bevise hva det er, kan de ta det fra dere. Dere blir ikke straffet utover det. Men jeg hadde uansett abefalt forseglet original innpakning, om dere har muligheten. Ettersom det er så innmari viktig for søsteren din. Evt sjekk om dere får kjøpt det dere trenger dere nede?

Nå går det sikkert bra, og det kan være lurt å ha medisin bøde i koffert og håndbaggasje.

Men du burde ikke bære det for henne, hun kan ha i egen koffert og håndbaggasje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta på meg skylda? Det var sånn vi sa da vi var barn, før vi forsto at vi selv var ansvarlige for våre egne handlinger. Er det ikke aldersgrense på dette forumet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta på meg skylda? Det var sånn vi sa da vi var barn, før vi forsto at vi selv var ansvarlige for våre egne handlinger. Er det ikke aldersgrense på dette forumet?

Blir du stoppet med dette pulveret så er det du som får problemet og ikke din søster. Så da tar du på deg skylden.

Anonymkode: 6f9d9...4b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar!

TS

Fullt lovlig.

Men det er ikke det som er utfordringen.

Utfordringen er hvis du pakker det i en annen beholder og blir tatt ut til kontroll. Du rekker neppe flyet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar!

TS

Magnesium er da enkelt å få kjøpt i Spania også. Helt unødvendig å stresse med dette.

Anonymkode: f6a49...f35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fullt lovlig.

Men det er ikke det som er utfordringen.

Utfordringen er hvis du pakker det i en annen beholder og blir tatt ut til kontroll. Du rekker neppe flyet.

Eeh, kan du forklare hva slags situasjon du mener som potensielt kan inntreffe med dette lovlige pulveret som gjør at hun ikke rekker flyet?  Til og med i et scenario hvor man har med seg noe ulovlig gjennom sikkerhetskontrollen, tar det ikke mange minuttene for vekterne å se gjennom håndbagasjen og evt. beslaglegge gjenstanden før de sender deg videre.

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du må ha med boksen? Kan hun ikke ha den i veska eller en ryggsekk som hun har som håndbagasje? Den vil hun jo ikke miste, med mindre hun er veldig distre.

Anonymkode: 2367b...e13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (3 timer siden):

Er du sikker på at det ikke er koka i veggen på boksen da?

Hilsen Bolivia damene,

Boksen blir nok sniffet, så det er går nok bra for TS og søsteren. Men dette får dere kjøpt i Spania også, så hvorfor slepe det med seg?

Anonymkode: 22ee9...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...