Gå til innhold

Urimelig å ikke reise langt i bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Barn og ungdom under 26 år får gode rabatter på flybilletter. En reise fra Stavanger til Trondheim kan koste rundt 1000 kroner. Foreldrene betaler noe mer, men beløpet er langt unna 10 000 kroner.

Anonymkode: d4f08...023

Vis meg gjerne hvordan jeg får flybilletter til under 1000,- på kort varsel. Med noe planlegging ja, da er det mer sannsynlig men på kort varsel blir det dyrt. Var i begravelse på Vestlandet som naturlig nok kommer på kort varsel. 2 voksne og 2 barn, reier med fly, leiebil, ferje, sov hos familie. Totalsum tur-retur Tronsheim-Vestlandet ca 20k. Flyr du til nord-Norge kan du fort doble prisen. 

Skal sørover i Europa med familien fire døgn til høsten og betaler bare marginalt mer for reise OG fire netter på hotel. 

Anonymkode: 11f11...6f8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke vanlig å dra i bursdag til noen som bor så langt unna. Synes det er flott at dere reiser til runde dager og merkedager! :)  Spesielt om dere ikke har så god økonomi, å reise er veldig dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet

Barn og ungdom under 26 år får gode rabatter på flybilletter. En reise fra Stavanger til Trondheim kan koste rundt 1000 kroner. Foreldrene betaler noe mer, men beløpet er langt unna 10 000 kroner.

Hvis du er heldig og får tak i en av de få ungdomsbillettene

Anonymkode: d5bd0...235

Skrevet

Dere er ikke urimelige. 10 timer reisevei er det ikke noen svipptur over heia. Hadde det vært snakk 1 time hadde det vært noe annet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å møte opp i vanlige bursdager med den avstanden. Da er man heldig om man ses en eller to ganger i året. 

Anonymkode: 6f821...f1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ti timer for en vanlig bursdag?! Hallo…

Anonymkode: fbad6...b90

AnonymBruker
Skrevet

10 timer to ganger i mnd 😅 jeg hadde fått meg en god latter. Får dere besøk av dem de andre to helgene i mnd da eller?

Anonymkode: d05bc...4c5

• Liker 1
Skrevet

Søkte litt for moro skyld. Billigste billetter for en voksen t/r Evenes til Trondheim neste helg er 7200 uten bagasje. Bodø til Kristiansund er 7300. Det var Widerøe. Søkte opp Stavanger til Trondheim hos SAS, og det var enda dyrere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke normalt å møte opp i vanlige bursdager med den avstanden. Da er man heldig om man ses en eller to ganger i året. 

Anonymkode: 6f821...f1f

Det kommer nok an på prioriteringen 

Anonymkode: 00c5f...4fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi betaler 70% eller 80% (husker ikke) av prisen for voksenbillett for vår toåring så dette stemmer ikke. De siste gangene vi har reist til min hjemby fra Oslo har det kostet oss rundt 10 000 tur/retur for to voksneog ett barn. Da har jeg ikke regnet med pris på flytoget, flybuss og evt andre kostnader knyttet til reisen (feks leie bilstol der). 

Anonymkode: c52fd...902

AnonymBruker
Skrevet

Er enig med resten, det er urimelig å bli sint for dette. 

men når det er sagt så er det alles ansvar å holde en viss kontakt, tenker nå jeg da. Når man velger å bosette seg langt unna familie - og man faktisk ønsker kontakt - så bør det ligge en litt implisitt tanke på hvordan holde kontakt likevel. Det er urimelig hvis det alltid er en som må dra. Dette bør Være likt, og det bør nesten snakkes om, slik at det ikke blir misforståelser , slik som her. De ønsker jo bare besøket, og ble sikker skuffet 

Anonymkode: 66a2b...b4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

10 timer med bil er ofte 1 time med fly. Det er ikke så langt.

Nei, men det kan bli ganske dyrt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Inviterer dere dem til dere noen ganger da?

Anonymkode: 249de...ced

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 10.29):

Widerøe er ikke akkurat gratis og ikke alle er så heldige at de bor i nærheten av en flyplass. 

Anonymkode: dc0ec...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Rart å forvente at dere kommer hver mnd når dere bor såpass langt unna. Er de ofte hos dere da?

Anonymkode: dc0ec...ea9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 10.29):

For to helger siden var vi i selskap et sted unna det tar ti timer å kjøre til. Denne gangen valgte vi å ta fly, og da tok det fem timer fra dør til dør. Det er fremdeles ganske mye tid for et selskap på tre-fire timer. Jeg forstår TS godt.

Anonymkode: 79b1d...229

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 10.39):

Du er morsom. Kan ikke du for morroskyld søke opp litt flyruter mellom byer i Finnmark og forskjellige byer i Norge? Vi bestilte 4 måneder i forveien, var så heldige at vi fant fly til bare 20.000 t/r for to voksne og et barn for å besøke svigers i sommer. Skulle nylig i en begravelse, det endte med at mannen måtte dra alene pga flyprisene - 38.000kr hadde det kostet for oss tre. Har også nettopp vært på en legetime hos en spesialist som jeg måtte fly til, det kostet 13.000kr ÈN vei. Heldigvis dekket forsikringen det. 

Anonymkode: d1c4a...71f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 10.35):

Skrev du feil, eller har du null peiling på priser? 

Anonymkode: 5c424...9a0

Hørt om ironi? 

Anonymkode: 2bac7...3d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...