AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:55 #21 Skrevet lørdag kl 08:55 Ts her. Nei de kommer på runde dager vi er så gamle vi ikke pleier å ferie de andre dagene. Ungene våre fyller året rundt jul så vi pleier å ha bursdag i romjulen når vi er samlet uansett. Anonymkode: 27922...341 2 1
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 09:05 #22 Skrevet lørdag kl 09:05 Aldri vært borti folk som inviterer til bursdager med DEN avstanden 😅 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:10 #23 Skrevet lørdag kl 09:10 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takket nei til bursdagsfeiring neste helg siden det var kort varsel, jobbehelg og sånt. Vi pleier å komme på runde dager, dåp Komf osv. Fikk da en skjennepreken om at vi ikke prioriter familie. Er jeg urimelig? Eller bør de vise forståelse for at vi ikke kan komme et par ganger i mnd? Anonymkode: 27922...341 Hva slags familie er det som blir grinete av at folk takker nei til en bursdag på kort varsel ti timer unna? Anonymkode: 4d989...2e2 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:19 #24 Skrevet lørdag kl 09:19 10 timer for en vanlig bursdag… nei, det hadde jeg ikke gjort. 18.årsdag, 20.årsdag, etc ..ja, det kunne jeg nok. Men 10 timer for litt kaffe og kaker i to timer hadde jeg ikke gjort nei. Og jeg har veldig god økonomi, men det spiller ingen rolle her. Anonymkode: 0efd7...c77 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:19 #25 Skrevet lørdag kl 09:19 Vi reiser i; dåp, konfirmasjon, bryllup, runde dager, begravelse. Hender besteforeldre reiser for barnebursdager ellers, men langt fra hver barnebursdag. Vi har vel aldri reist ene og alene for en barnebursdag. Ellers blir det slik det passer seg. Vi tar en langhelg eller ferieuke ut av landet sammen. Besøker hverandre ene eller andre retningen. Og slikt. Ingen fast rutine, eller krav. Anonymkode: 295d1...a05 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:21 #26 Skrevet lørdag kl 09:21 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): 10 timer med bil er ofte 1 time med fly. Det er ikke så langt. Anonymkode: d4f08...023 For alle bor jo rett ved en flyplass 🙄 skal vi kjøre til en flyplass og beregne nok tid så må vi dra hjemmefra MINIMUM 4 timer før avgang. Å så er det tiden fra man lander til man faktisk kommer seg avgårde fra flyplass også. Så vi sparer ikke nødvendigvis noe tid, eller penger. Anonymkode: 6f9ce...3d0 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:56 #27 Skrevet lørdag kl 09:56 Ytterst spesielt av familien å forvente dette av dere, TS. Jeg bor åtte timer med bil unna min familie, jeg blir alltid inkludert i messenger-gruppen hvor de informerer om bursdager, men ingen forventer at jeg kommer. Anonymkode: 576b2...1b4 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:03 #28 Skrevet lørdag kl 11:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 10 timer med bil er ofte 1 time med fly. Det er ikke så langt. Anonymkode: d4f08...023 For en dum påstand. 10 timer i bil er langt uansett hvor mye du vrir og vrenger på det. Om man skal ta fly bruker man uansett mye mer enn 1 time. Kjøring til flyplassen, ventetid på flyplassen osv. Anonymkode: e382d...91d 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:11 #29 Skrevet lørdag kl 11:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 10 timer med bil er ofte 1 time med fly. Det er ikke så langt. Anonymkode: d4f08...023 Det er slett ikke alle plasser som har flyplasser, og flybilletter er gjerne svindyrt. Veldig dårlig forslag. Anonymkode: 9e47e...c99 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:23 #30 Skrevet lørdag kl 11:23 10 timer? Nei nei. Jeg synes 2 timer kjøring er langt og jeg. Mannen min har familie ca 2 timer unna og det er tjukt med bommer på turen så blir 600kr i bom. Har to små som hater å kjøre bil og. Så 4 timer til sammen i bil, pluss 600 bortkastede kroner på drittbom for et kakestykke og en kaffe synes jeg egentlig er helt horribelt. Drivstoff og gave unner jeg dem kostnaden. Bare alt annet. Anonymkode: 4c774...dd9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:27 #31 Skrevet lørdag kl 11:27 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 10 timer med bil er ofte 1 time med fly. Det er ikke så langt. Anonymkode: d4f08...023 Ikke for å være frekk - men er du litt enkel? Her bor både vi og familie relativt nær flyplass, med direktefly på 50 minutter. Det tar 4 timer fra dør til dør, minimum. Det er den mest populære strekningen i landet, så prisene er lave. Totalpris for hele familien - ca 13 000 om vi er begrenset til fredag-søndag. Anonymkode: 295d1...a05 4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:30 #32 Skrevet lørdag kl 11:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fikk da en skjennepreken om at vi ikke prioriter familie. Er jeg urimelig? Eller bør de vise forståelse for at vi ikke kan komme et par ganger i mnd? Enkelte eier ikke bakkekontakt!! Dra når det passer dere! Anonymkode: 1cf8d...c99 3
Grüner Skrevet lørdag kl 11:32 #33 Skrevet lørdag kl 11:32 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi er ikke de sterkeste økonomiske men klarer oss fint med planlegging og nøkternt levevis. Vi har familie ca 10timer unna med små barn som blir fornærmet fordi vi ikke kommer oftere på besøk, bursdager osv. Med prisen på drivstoff, bom osv blir det fort en del kr. Samme med overnatting osv. Vi jobber og en del helger. I sommer blir det en del turer i område, telttur osv siden vi har ting vi må fikse på hus og bil. Takket nei til bursdagsfeiring neste helg siden det var kort varsel, jobbehelg og sånt. Vi pleier å komme på runde dager, dåp Komf osv. Fikk da en skjennepreken om at vi ikke prioriter familie. Er jeg urimelig? Eller bør de vise forståelse for at vi ikke kan komme et par ganger i mnd? Anonymkode: 27922...341 Helt greit å si nei da. 2
BobbySocks Skrevet lørdag kl 11:34 #34 Skrevet lørdag kl 11:34 10 timer? Jeg hadde bare ledd og lagt på. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:23 #35 Skrevet lørdag kl 12:23 Vi har familie 8 timer unna. Møtes i bryllup, begravelse, konfirmasjon, dåp og kanskje runde dager. Men aldri en vanlig bursdag. Det er for lang. Heller ingen som forventer det. Heller ikke alltid alle kommer de andre anledningene heller. Men ingen som maser. Folk gjør jo så godt de kan og alle har egne liv. Anonymkode: d2dcf...922 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:39 #36 Skrevet lørdag kl 12:39 Vi reiser i de bursdagene vi kan , det er 9 t hver vei, vi prioriterer familie da og at vi har bosatt oss langt borte netyr ikke at vi bare dropper å være en del av hverdagen. Kan dere ta fly evt, Anonymkode: 00c5f...4fd
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:40 #37 Skrevet lørdag kl 12:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke for å være frekk - men er du litt enkel? Her bor både vi og familie relativt nær flyplass, med direktefly på 50 minutter. Det tar 4 timer fra dør til dør, minimum. Det er den mest populære strekningen i landet, så prisene er lave. Totalpris for hele familien - ca 13 000 om vi er begrenset til fredag-søndag. Anonymkode: 295d1...a05 😂ikke frekk? Eh Anonymkode: 00c5f...4fd
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:41 #38 Skrevet lørdag kl 12:41 AprilLudgate skrev (3 timer siden): Aldri vært borti folk som inviterer til bursdager med DEN avstanden 😅 Hadde blitt skikkelig lei meg om vi ikke ble invitert fordi vi bor langt borte Anonymkode: 00c5f...4fd
got2go Skrevet lørdag kl 12:43 #39 Skrevet lørdag kl 12:43 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her Da både vi og dem bor på «landet» er dessverre verken tog, fly eller buss noe vi ka benytte hadde vi alle bodd i en storby hadde det vert lettere og rimeligere. Anonymkode: 27922...341 Så hva syns du selv at du er da? Tør du ikke si imot de slektningene dine?
-venter- Skrevet lørdag kl 12:47 #40 Skrevet lørdag kl 12:47 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skrev du feil, eller har du null peiling på priser? Anonymkode: 5c424...9a0 Det var nok ironi, frøken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå