Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor klarer ikke dere anti-Temuer å forstå at Temu kun er en SALGSPLATTFORM?

Anonymkode: 19d40...fac

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor klarer ikke du å forstå hva dette giftige overforbruket gjør med kloden?

Anonymkode: 16dd4...bd4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk flest er for opptatt med å fylle husene sine med billig ræl. 

Anonymkode: 0d533...d8a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor klarer ikke du å forstå hva dette giftige overforbruket gjør med kloden?

Er mer snakk om å bry seg/ikke bry seg enn om å forstå. Tror de fleste forstår at det ikke er heldig, men man bryr seg ikke så mye om det.

Anonymkode: ce496...25e

AnonymBruker
Skrevet

Beste er å være kritisk, ikke handle noe du strengt talt ikke trenger eller må ha. Selvom ting ser kjekt ut på nett så er det veldig ofte noe du ikke bruker allikevel. Her i Norge virker det som vi er nesegruse ovenfor Influensere feks. Dette utnyttet seff aktører rundt de som beriker seg på  fastfashion konseptet. Få avtale med en influenser. Kjøp billig varer inn fra Kina, pakk det inn i at dette er ett hull i markedet driv aggressiv og uregulert influensermarkedsføring direkte rettet mot følgerene dine. Folk handler på dropp og knapphetsprisipper og folk føler de må skynde seg sikre seg plagg.  

Sjekk Tise, Finn og div fb sider; masse klær ligger ute, halvparten av det som ligger ute er ikke brukt og med lappen på. Billig plastprodukter, solgt dyrt til følgere som tror de må handle fra influenserene fordi det ikke finnes andre alternativ der ute. 

verden vil bedras. 

Anonymkode: efc23...049

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk bryr seg generelt ikke.

Kjøper dyretestede produkter over en lav sko også, L’Oréal, Maybelline osv for eksempel.

Anonymkode: f28e5...678

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er nettopp dette. 

Jeg har ikke lest noe som helst om tvangsarbeid blant ansatte på salgsplattformen Temu så hvorfor er folk så hysteriske?

Anonymkode: 31d02...19d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Uansett så gjør Temu det lett å handle produkter man strengt tatt ikke trenger eller som er noe særlig for miljøet. Beste er om folk hadde brukt forbrukermakten sin og sluttet å handle unødvendig selvom det er «billig». Handle brukt eller på Tise/Finn osv -så bidrar man ikke like mye til merkjøp og normaliserer det at brukt er like bra som nytt i hvertfall .

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 10.28):

Det der er helt feil.

Det er iselvfølgelig kke slik at all produksjon i Kina foregår på samme vis. 

Det man kan si sikkert: Jo lavere pris, jo verre er det med tanke på arbeidsforhold, ressursbruk, utslipp, bærekraft, kontroll av produksjon.

Anonymkode: 338be...f74

Ikke når man kutter ut en haug av mellomledd. Clas Ohlson selger ikke produktene til innkjøpspris og arbeiderne lever ikke i luksus...

Anonymkode: 3bbab...18c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bryr meg ikke. Det er mine penger og jeg bruker dem til det jeg har lyst så lenge det er lovlig. Du får la være å handle der da, men slutt å vift med pekefingeren mot oss som handler der.

Moralister er noe av det verste jeg vet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett så gjør Temu det lett å handle produkter man strengt tatt ikke trenger eller som er noe særlig for miljøet. Beste er om folk hadde brukt forbrukermakten sin og sluttet å handle unødvendig selvom det er «billig». Handle brukt eller på Tise/Finn osv -så bidrar man ikke like mye til merkjøp og normaliserer det at brukt er like bra som nytt i hvertfall .

Kjøper ikke brukt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøper ikke brukt.

Det er ikke brukt alt som selges -gå på Tise feks. om det er klær -Der får man kjøpt nytt og ubrukt. Om jeg trenger noe sjekker jeg nett først og om det er noe jeg liker så sjekker jeg Tise etterpå og søker på produktnavnet og str, der finne jeg nesten uten unntak det samme, nytt til reduserte priser. Aldri hatt problemer. 

Det handler om mindsett og hvordan forbruker man ønsker være.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bryr meg ikke. Det er mine penger og jeg bruker dem til det jeg har lyst så lenge det er lovlig. Du får la være å handle der da, men slutt å vift med pekefingeren mot oss som handler der.

Føler du deg truffet😅 Det er jo det vi driver med overforbruk og «forgiftning» av kloden. Bare å se hvor all søpla vår havner. Alle kan ikke gjøre alt men vi kan gjøre noe. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Føler du deg truffet😅 Det er jo det vi driver med overforbruk og «forgiftning» av kloden. Bare å se hvor all søpla vår havner. Alle kan ikke gjøre alt men vi kan gjøre noe. 

Dersom hele Norges befolkning (rundt 5,5 millioner mennesker) plutselig forsvant og all menneskelig aktivitet i landet stanset, ville Norges utslipp av klimagasser falle til nær null. Norge står i dag for omtrent 0,1–0,2 % av verdens totale CO₂-utslipp. Så det vi hadde fått gjort er seriøst tilnærmet ingenting. Ikke engang om alle i Norge hadde forduftet. 

Hvis man sier at enn million av oss handler på Temu. Og at alle slutter, så hadde vi bidratt med 0.018  prosent hjelp til kloden. Fantastisk.  Hva med å ta seg en bolle med at vi i Norge skal redde hele verden?

Anonymkode: ab040...35a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Eg er fullstendig klar over at folk flest ikkje bryr seg, men det at eg reduserer forbruket for at ungen min skal få arve ein levelig planet nytter lite når 90% av befolkninga nektar å ta det same ansvaret. 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 16.11):

Det er ikke brukt alt som selges -gå på Tise feks. om det er klær -Der får man kjøpt nytt og ubrukt. Om jeg trenger noe sjekker jeg nett først og om det er noe jeg liker så sjekker jeg Tise etterpå og søker på produktnavnet og str, der finne jeg nesten uten unntak det samme, nytt til reduserte priser. Aldri hatt problemer. 

Det handler om mindsett og hvordan forbruker man ønsker være.

Bryr meg verken om Tise eller Finn. Det jeg trenger, kjøper jeg på Temus eller Ali Express.

AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (5 timer siden):

Eg er fullstendig klar over at folk flest ikkje bryr seg, men det at eg reduserer forbruket for at ungen min skal få arve ein levelig planet nytter lite når 90% av befolkninga nektar å ta det same ansvaret. 

Mennesskeheten dør ut om noen millioner år og planeten vil dø om noen milliarder år. Det er ikke vits i å "redde" planeten ved å gjøre en masse tull.

• Liker 2
Skrevet

Mennesskeheten dør ut om noen millioner år og planeten vil dø om noen milliarder år. Det er ikke vits i å "redde" planeten ved å gjøre en masse tull.

Du kan jo google konsekvensane av klimaendringane som dagens barn vil få kjenne på kroppen om vi ikkje får bremsa dei noko så fandens fort. Det er ikkje millionar av år til. Vi har allereie begynt å få meir ekstremvêr og økosystem som er i ulage, og eg vil faktisk at ungen min skal få leve like godt som eg har det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (3 minutter siden):

Du kan jo google konsekvensane av klimaendringane som dagens barn vil få kjenne på kroppen om vi ikkje får bremsa dei noko så fandens fort. Det er ikkje millionar av år til. Vi har allereie begynt å få meir ekstremvêr og økosystem som er i ulage, og eg vil faktisk at ungen min skal få leve like godt som eg har det. 

Har ikke barn, så jeg bryr meg ikke.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dersom hele Norges befolkning (rundt 5,5 millioner mennesker) plutselig forsvant og all menneskelig aktivitet i landet stanset, ville Norges utslipp av klimagasser falle til nær null. Norge står i dag for omtrent 0,1–0,2 % av verdens totale CO₂-utslipp. Så det vi hadde fått gjort er seriøst tilnærmet ingenting. Ikke engang om alle i Norge hadde forduftet. 

Hvis man sier at enn million av oss handler på Temu. Og at alle slutter, så hadde vi bidratt med 0.018  prosent hjelp til kloden. Fantastisk.  Hva med å ta seg en bolle med at vi i Norge skal redde hele verden?

Anonymkode: ab040...35a

Det er helt ufattelig at omtrent ingen skinnhellige nordmenn evner å forstå slike grunnleggende fakta! Der er det kun følelsene - spesielt det å føle seg bedre enn andre - som gjelder, tydeligvis. 

Anonymkode: cd463...9be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...