AnonymBruker Skrevet 21. juni #21 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nettopp. "alt" kommer fra Kina uansett, direkte eller indirekte, med eller uten dyre mellomledd, så blir det uansett praktisk talt det samme. Anonymkode: cd463...9be Det der er helt feil. Det er iselvfølgelig kke slik at all produksjon i Kina foregår på samme vis. Det man kan si sikkert: Jo lavere pris, jo verre er det med tanke på arbeidsforhold, ressursbruk, utslipp, bærekraft, kontroll av produksjon. Anonymkode: 338be...f74 2 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #22 Skrevet 21. juni Bryr meg ikke om tvangsarbeidet, men bryr meg om alt søppelet, så derfor kjøper jeg aldri noe fra Temu, fast fashion, eller annet sånt. Anonymkode: 1cde0...9e1 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #23 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøver å unngå alt dette. Ja til lavere forbruk! Anonymkode: 16dd4...bd4 Dårlige arbeidsforhold finnes overalt. Også her i Norge. Eneste som hjelper er å kutte på forbruket. Det er også bra for lommeboka din (og min) og ikke minst for miljøet og klimaet. Anonymkode: f1fb2...a8c 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #24 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der er helt feil. Det er iselvfølgelig kke slik at all produksjon i Kina foregår på samme vis. Det man kan si sikkert: Jo lavere pris, jo verre er det med tanke på arbeidsforhold, ressursbruk, utslipp, bærekraft, kontroll av produksjon. Anonymkode: 338be...f74 Bevis det. Det er naivt å tro noe annet. "Slavearbeid" foregår for øvrig i de aller fleste land (om ikke samtlige), som personen under nevnte, men Kina er en av verstingene - det er bare fakta, uansett hva du velger å tro. Det andre poenget ditt er jeg selvfølgelig ening i. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dårlige arbeidsforhold finnes overalt. Også her i Norge. Eneste som hjelper er å kutte på forbruket. Det er også bra for lommeboka din (og min) og ikke minst for miljøet og klimaet. Anonymkode: f1fb2...a8c Helt sant. Anonymkode: cd463...9be 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #25 Skrevet 21. juni Hadde helt glemt at temu eksisterte, er lang tid siden jeg bestilte fra der sist. Takk TS for at du minnet meg på om det, skal bestille noe greier nå 😁. Anonymkode: 5216c...592 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #26 Skrevet 21. juni Fordi nordmenn er generelt ganske korttenkte, egoistiske og aldri så lite dumme. Anonymkode: f4f36...c6d 4
NakenPanda Skrevet 21. juni #27 Skrevet 21. juni Det er fantastisk at vi nordmenn tror at alle arbeiderne i Kina burde jobbe under samme forhold som her, det finnes betydelige verre land enn Kina. Bestiller fra Temu uten dårlig samvittghet da de ofte har ting som jeg ikke kan finne andre plasser, samme gjelder Alibaba. 4
TinaChristina Skrevet 21. juni #28 Skrevet 21. juni Da må du slutte å handle overalt der varene er "made in" China, Taiwan, Indonesia osv. Ikke vær naiv. Svart arbeid, barnearbeid og utnyttelse foregår overalt der det lages varer til store kjeder, også de i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #29 Skrevet 21. juni Jeg bryr meg når det er dokumentert. Det holder ikke at noe påstas fra den ene siden. Det høres unektelig merkelig ut at en stat som Kina skulle være så slappe på sikkerheten at fanger rett som det er rømmer fra fengsel og kan fortelle verden at Kina driver med etnisk rensning. Det er også merkelig at uigurene fengsles kun for å være uigurer, men så slipper de ut etter å ha sonet 10-15 år. Driver man med etnisk rensning så virker det rart å slippe fri de man rensker ut. Og det er heller ikke dokumentert at det er noen årsakssammenheng mellom konflikter i Øst-turkmenistan/Xinjang og produktene som Temu formidler på sin plattform. Det virker mer som om Temu er en bra målskive for å fremme uigurenes sak fordi plattformen er kjent over hele verden. Anonymkode: ff1da...7e7 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #30 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det man kan si sikkert: Jo lavere pris, jo verre er det med tanke på arbeidsforhold, ressursbruk, utslipp, bærekraft, kontroll av produksjon. Anonymkode: 338be...f74 Nei. Jo lavere pris, jo færre mellomledd. Anonymkode: 31d02...19d 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #31 Skrevet 21. juni Nei det gjør jeg ikke. Har aldri handlet på Temu, men ofrer ikke en tanke på det uansett hvor jeg handler Anonymkode: f02af...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #32 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor klarer vi ikke å stoppe forbruk av billig søppel produsert av folk i tvangsarbeid? Det strømmer inn over grensene, og gir en enorm søppelhaug ☹️ https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tenk-pa-sosknene-mine-nar-du-handler-pa-temu/17796726/ Anonymkode: 16dd4...bd4 Så bra at du bryr deg om arbeidsforholdene til de som produserer klærne dine. Dessverre gjelder dette langt flere enn de som produserer det som blir solgt via Temu. Du kan utvide med å boikotte Nike og Adidas også. Og Apple. For å nevne noen få. https://www.vg.no/nyheter/i/9vyl1W/rapport-minst-80-000-muslimske-kinesere-tvunget-til-aa-produsere-merkeklaer https://digital.sandiego.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1017&context=ksb-sscm Anonymkode: d211e...4b3 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #33 Skrevet 21. juni Du får begynne først og fremst å stoppe importen fra Kina til alle butikkene i Norge. For ALT ER LAGET I KINA !!!! Hvorfor angriper dere alltid den vanlige fattige personen på gaten ? Alt er importert til Norge, bare fem ganger dyrere i butikkene...for den fattige er Temu det eneste nye vi har råd til, hvorfor ta i fra de fattige her i landet ? Anonymkode: efe55...9cb 5
000VF000 Skrevet 21. juni #34 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor klarer vi ikke å stoppe forbruk av billig søppel produsert av folk i tvangsarbeid? Anonymkode: 16dd4...bd4 Fordi nordmenn er at kaldt folkeslag som gir faen i urettferdighet så lenge det skjer i andre land. 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni #35 Skrevet 21. juni 000VF000 skrev (4 timer siden): Fordi nordmenn er at kaldt folkeslag som gir faen i urettferdighet så lenge det skjer i andre land. Det stemmer helt det Anonymkode: f02af...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #36 Skrevet 21. juni mommyaka skrev (14 timer siden): El bil er ikke billig...de koster fra 500.000 opp til over 1 millioner. Ja det er billigere en bensin. Og vil si el bil er bedre en all eksos som kommer ut, men da får man tilbake at batteriet som blot laget er ille. Så her kommer de bare an på hva du som person liker Nei de er mye rimeligere Anonymkode: 8e006...257 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #38 Skrevet 22. juni De største kjedene du ser går igjen på alle handelssentre kjøper varer av fra samme sted. Flott at problemet blir tatt opp. Men TEMU er ikke den eneste. Anonymkode: 2f325...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #39 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Temu er fantastisk. Anonymkode: e0dfa...208 Ja,masse fint der. Anonymkode: a5163...b37
AnonymBruker Skrevet 22. juni #40 Skrevet 22. juni Nei, jeg bryr meg ikke nevneverdig om det. Anonymkode: ce496...25e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå