Gå til innhold

Venninna spør bare hvor eksen skal flytte når jeg sier han skal selge huset vi bodde i, skuffa jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Calaska
Skrevet (endret)

Hva er det som skjer når hun ikke skjønner at dette er vondt for meg? 

Hun vet godt historien bak, dette er barndomshjemmet til mine barn, vi bodde der i 20 år. Altså jeg og barnefar med barna ...  Barna er lei seg. Og han fortalte det ikke selv, mitt eldste barn sa det til meg. 

Det er det verste, men uansett... Burde ikke venninner si noen trøstens ord i stedet for å spørre hvor eksen skal flytte? 

Lurer på å kutte henne ut. 

Endret av Calaska
Feil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens litt ubetenksom, men ikke alle har samme sterke forhold til et hus. Og hvis du allerede bor et annet sted så tenkte hun vel ikke på at det skulle være så vondt for deg. Hvis du virkelig ønsker litt omtanke rundt dette, så får du fortelle henne hva du føler om det da, i stedet for å bare bli sur for at hun ikke reagerer slik du skulle ønske at hun gjorde.

Det er i hvert fall ingen grunn til å kutte henne ut... 

• Liker 33
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trøstens ord for hva? Fordi din ex selger et hus han eier og som du valgte å ikke eie? 

Dersom det plager deg å se huset på det frie marked så kan du jo by på det? Alternativt kan barna dine by på det? (20 år tilsier at de er voksne nå)

Anonymkode: 7066e...4f5

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det er ikke alle som har så sterke følelser for et hus, og særlig ikke et hus de ikke lenger eier eller bor i. Jeg hadde ikke brydd meg det døyt, om jeg var i dine sko og eksen eide et hus vi hadde tidligere bodd i sammen. Et hus er et hus. Ikke noe annet. Legger ikke så mye og dype følelser i det.

Tror kanskje venninnen din er av omtrent samme oppfatning ang. hus, og ikke forstår at du har dype følelser for en samling treverk og takstein. Prøv å snakk med henne og fortell om dine følelser for huset i stedet for å true med å kutte henne ut. Med mindre du har så mange venninner at du føler du bare kan kvitte deg med noen for bagateller da.

Endret av Million
stavefeil rettet
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trøstens ord for hva? Fordi din ex selger et hus han eier og som du valgte å ikke eie? 

Dersom det plager deg å se huset på det frie marked så kan du jo by på det? Alternativt kan barna dine by på det? (20 år tilsier at de er voksne nå)

Anonymkode: 7066e...4f5

Tror du folk på 20 år har råd til hus? Morsomt.

Anonymkode: 7fd86...802

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du folk på 20 år har råd til hus? Morsomt.

Anonymkode: 7fd86...802

Det står at ts bodde der i tjue år. Det har kanskje gått mange år siden hun skilte seg fra barnefar (eier av huset) og flyttet fra det huset, så ungene er sikkert eldre enn 20.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (8 timer siden):

Hun vet godt historien bak, dette er barndomshjemmet til mine barn, vi bodde der i 20 år. Altså jeg og barnefar med barna ...  Barna er lei seg. Og han fortalte det ikke selv, mitt eldste barn sa det til meg. 

Det er det verste, men uansett... Burde ikke venninner si noen trøstens ord i stedet for å spørre hvor eksen skal flytte? 

Altså, det er bare et hus. Hvorfor i alle dager skal barnefar ha meldeplikt til deg? 

Jeg hadde heller ikke forstått at dette hadde smertet min venninne, ettersom jeg forstår, så har ikke du bodd der de siste årene? 

Og dere har voksne barn? 

Anonymkode: 16df7...d1b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Venninner som deg er skikkelig stressende syns jeg. Har ei slik i omgangskretsen, som alltid snakker om hvordan andre reagerer og responderer på hist og pist, mens hun har klare meninger om hvordan de burde respondert, og blir fornærmet når de ikke reagerer og sier det hun ønsker og forventer, men ingen er tankelesere. 

Du må være tydelig i kommunikasjonen. «Eksen min skal selge huset, og dette syns jeg er skikkelig trist, det gikk hardt inn på meg», kan du for eksempel si. Dersom hun da responderer med å spørre hvor han skal flytte så kan jeg forstå at du er skuffet. 

Anonymkode: 8ba03...d95

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (8 timer siden):

Du får kjøpe det da 

Anonymkode: cc0a4...a7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg du leter og graver etter ting å bli lei deg for. Enten jeg var deg eller venninna hadde mitt første spørsmål vært "hvor skal han flytte?". Nettopp fordi det mest intressante er om han flytter bort fra barna eller blir boende i nærheten.

Anonymkode: 958c9...7df

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er så ille med det? Jeg regner med han ikke trenger huset lenger? Skal selv selge huset som mine barn er oppvokst i. Det er for stort for oss når barna har flytta ut. Jeg gleder meg til å bli kvitt det. Nettopp fordi jeg synes det ble alt for stort når vi ble alene. Han kjenner vel på det han å. 

Anonymkode: 331e4...b37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig plagsomt med venner som tar seg nær av alt. 

Anonymkode: 9ee48...187

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (9 timer siden):

Hæh? Du tuller vel?! Det er jo bare et hus? Hvorfor skal det være spesielt vondt for deg når du tydeligvis har valgt å flytte derifra? 
Eksen din har jo ikke meldeplikt til deg ang bosted. Du legger altfor mye følelser ned i en materiell ting og det naturlige her er å gjørevakkurstvdet venninnen din har gjort, å spørre hvor Eksen skal flytte til. 

Du overdramatiserer og leter etter en ekstremt dårlig grunn til å kutte ut venninnen din. Jøye meg. 

Anonymkode: 31cf2...d4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæh? Du tuller vel?! Det er jo bare et hus? Hvorfor skal det være spesielt vondt for deg når du tydeligvis har valgt å flytte derifra? 
Eksen din har jo ikke meldeplikt til deg ang bosted. Du legger altfor mye følelser ned i en materiell ting og det naturlige her er å gjørevakkurstvdet venninnen din har gjort, å spørre hvor Eksen skal flytte til. 

Du overdramatiserer og leter etter en ekstremt dårlig grunn til å kutte ut venninnen din. Jøye meg. 

Gjøre akkurat det * 

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann solgte huset i fjor, fem år etter skilsmissen. Jeg hadde ikke bodd der på fem år. Det var jo huset vi hadde planlagt og jobbet med selv. Venninner var vel mer opptatt av hvordan jeg tok det da jeg ikke hadde råd til å kjøpe han ut. 5 år etter, da huset ble solgt var jeg ferdig med det. Tror ingen spurte meg hvordan jeg tok det, hvorfor skulle de det? Samme hadde det vel vært om det ble solgt tidligere eller senere og.  Det var jo ikke mitt hus etter skilsmissen og. Ja, det var der barna mine hadde sine første år, men det ble jo ikke det samme etter vi flyttet og det ble pappa sitt hus. Like greit med to nye boliger og nye minner på hver kant

Anonymkode: 60570...ca7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er representativt for hvordan du reagerer og kommuniserer, er hun antagelig better off.

Anonymkode: 8b7e8...3b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (10 timer siden):

Burde ikke venninner si noen trøstens ord i stedet for å spørre hvor eksen skal flytte? 

Du vurderte å kutte henne ut før det spørsmålet tror jeg.

Hvis ikke bør du oppsøke hjelp for å få perspektiv på hvilke tanker du skal henge deg opp i.

Anonymkode: e6a33...642

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skuffa du. 

Anonymkode: 963d3...e17

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Venninner som deg er skikkelig stressende syns jeg. Har ei slik i omgangskretsen, som alltid snakker om hvordan andre reagerer og responderer på hist og pist, mens hun har klare meninger om hvordan de burde respondert, og blir fornærmet når de ikke reagerer og sier det hun ønsker og forventer, men ingen er tankelesere. 

Du må være tydelig i kommunikasjonen. «Eksen min skal selge huset, og dette syns jeg er skikkelig trist, det gikk hardt inn på meg», kan du for eksempel si. Dersom hun da responderer med å spørre hvor han skal flytte så kan jeg forstå at du er skuffet. 

Anonymkode: 8ba03...d95

Dette er jeg så 110 prosent enig i! Det er en urimelig forventning fra TS sin side, hun tar for gitt at omgivelsene skal ha fullstendig forståelse for alt som rører seg av emosjoner inne i henne og møte disse på en måte hun allerede har forutbestemt… slik fungerer ikke mennesker.

Ikke en gang Jesus ville være «god nok» for noen med dette reaksjonsmønsteret, og ja, jeg kjenner igjen det da jeg har hatt bekjente med samme væremåte, de er veldig ofte indignert eller såret over noen som har gjort eller unnlatt å gjøre noe som ikke følger deres forventede narrativ ut ifra hva de mener er adekvat respons på deres eget indre følelsesliv. 

TS: dette sier jeg med all respekt: du må gjøre noe med måten du kommuniserer på! Du kan ikke forvente at venninna di skal være så «påkoblet» deg emosjonelt at hun reagerer nøyaktig slik du ønsker det fordi hun har en slags usynlig evne til å se hvordan du vil reagere på absolutt alt mulig som foregår i livet ditt.

Det er litt «main caracter syndrome» å bli skuffa over at noen ikke er tankeleser .. din venninne kan ha helt andre ting som foregår i SITT liv som gjør at hun har nok med å være emosjonelt påkoblet seg selv. Videre kan hun ha helt andre verdier og holdninger til ting enn du, som gjør at hun ikke nødvendigvis trenger å være enig en gang i at det er naturlig å sørge over eksen sitt hussalg. Det er altså mange faktorer som spiller inn i HENNES liv som avgjør hvordan HUN agerer i forhold til dette her og som AB over sier: hvis du har ett tydelig behov for trøst av henne så må du faktisk FORTELLE henne det, i det minste før du konkluderer med at du er skuffa over henne. For den største taperen i denne historien vil ende opp med å være deg om du fortsetter på dette viset.

kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon :) 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du mener din venninne har reagert feil. Jeg hadde faktisk trodd motsatt, dvs at du kom til å være glad for at eksen selger og flytter. Så da er jo ikke akkurat det å spørre om hvor han skal flytte noe problem. 

Hadde skjønt det dersom dere hadde mindreårige barn, og at han hadde kjøpt deg ut for at de skulle bli boende der. 

Anonymkode: 80ef8...017

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...