AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Jeg satt på bussen der hvor 2 doble seter står mot hverandre. Mannen tvers overfor meg begynte plutselig å nyse noe voldsomt, og han bøyde han seg fremover når nyset kom, og selv om han holdt seg for nesen, sprutet det litt væske bort på hendene mine en gang. Etter det 6 nyset og like før det 7 nyset kom, flyttet jeg meg over midtgangen slik at jeg ble sittende med ryggen mot mannen, og da han gikk av og passerte meg sa han med sur stemme: "Er du så fisefin du da at du ikke tåler at folk nyser i nærheten av deg?" og så gikk han av. Wtf? Har ikke lyst å bli forkjølet Anonymkode: fee20...34d 11 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Og dette opprører deg sånn…? Let it go….. Anonymkode: ac479...bcf 9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni 100% han som er den rare - og uhøflige - her. Anonymkode: a983e...74c 32 8
carbos Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni Maskinfører skrev (Akkurat nå): Det kan ha vært allergi og den smitter ikke fremdeles ganske ekkelt da..... 19 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Du må få sitte der du vil, og det har han ingenting med! Anonymkode: f098b...f7b 10 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Jeg hadde flyttet meg før det. Sitter aldri på de setene der faktisk, orker ikke ha folk rett i mot nettopp fordi mange er ekle. Anonymkode: e0033...527 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Du fikk et spørsmål, men utifra det du skriver fikk du ikke noe kjeft… Anonymkode: 5d390...3c6 4
Boetica Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg satt på bussen der hvor 2 doble seter står mot hverandre. Mannen tvers overfor meg begynte plutselig å nyse noe voldsomt, og han bøyde han seg fremover når nyset kom, og selv om han holdt seg for nesen, sprutet det litt væske bort på hendene mine en gang. Etter det 6 nyset og like før det 7 nyset kom, flyttet jeg meg over midtgangen slik at jeg ble sittende med ryggen mot mannen, og da han gikk av og passerte meg sa han med sur stemme: "Er du så fisefin du da at du ikke tåler at folk nyser i nærheten av deg?" og så gikk han av. Wtf? Har ikke lyst å bli forkjølet Anonymkode: fee20...34d Her er det han som bærer skammen. Over å være et ubehøvlet menneske. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du fikk et spørsmål, men utifra det du skriver fikk du ikke noe kjeft… Anonymkode: 5d390...3c6 Et tips, det heter ikke "utifra", hvis du på død og liv skal briljere med flisespikking. Anonymkode: 2d5f1...60d 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni Jeg hadde kjeftet så tilbake. Hva faen? Når ble det liksom sosialt forventet at man bare skal sitte å bli nyst på av fremmede? Tenk å bli fornærmet av det. Ekkel mann. Og om jeg hadde fått et nyseanfall på en buss, så hadde jeg godt forstått om folk flytta seg. Hadde faktisk satt pris på det. Anonymkode: 5246b...300 6 1
Luckiness Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni Forstår det godt. Hvis det er allergi så klarer man å raskt si «jeg er bare allergisk, beklager» mellom nysene. For å forsikre seg om at andre ikke opplever det som ufint eller er redd smitte. 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du fikk et spørsmål, men utifra det du skriver fikk du ikke noe kjeft… Anonymkode: 5d390...3c6 Kjeft er kanskje ikke ordet, det er nå så. Man er uansett klin gæren hvis man konfronterer en ukjent medpassasjer på bussen med at hun (eller han) helt stille og rolig byttet sete. Særlig når man gjør det med en spydighet bygget på et premiss om at folk som misliker å føle en spray av fremmedes kroppsvæsker er «fisefine». Anonymkode: a983e...74c 6 1
Maskinfører Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni carbos skrev (14 minutter siden): fremdeles ganske ekkelt da..... Ja det er jo det men
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni Maskinfører skrev (20 minutter siden): Det kan ha vært allergi og den smitter ikke Så du synes det er greit å ha fremmede mennesker sitt snørr på deg, bare fordi det ikke smitter? Anonymkode: 98dc1...1f1 8 1
Maskinfører Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så du synes det er greit å ha fremmede mennesker sitt snørr på deg, bare fordi det ikke smitter? Anonymkode: 98dc1...1f1 Kunne jo gått an og løst det på en bedre måte ?
AnonymBruker Skrevet 20. juni #17 Skrevet 20. juni Det er ikke din oppgave, ts, å regulere andre menneskers følelser. Mannen du satt ved siden av valgte å la være å regulere egne følelser. Det er hans frie valg som menneske. Det er dysfunksjonelt, men voksne har lov til å velge å fungere dårlig. Hans følelser handler om han. Og han alene. Hans følelser (og manglende regulering av dem) kan kun gå utover deg om du velger å la dem. Så velg å la være. Maskinfører skrev (39 minutter siden): Det kan ha vært allergi og den smitter ikke Kan det. Men hvorfor mener du det er relevant? Det er fortsatt helt ok å flytte seg. Ville vært helt ok å flyttet seg selv om han verken hostet, nøs eller annet. Det er nemlig helt ok å flytte seg. Og det er fortsatt dysfunksjonelt å velge å ikke regulere egne følelser og slik ha en «meltdown» fremfor fremmede på bussen, som var du en voksen med en emosjonelle modenhet korrekt for et barn på 3-7 år. Anonymkode: 7fffa...afd 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #18 Skrevet 20. juni Maskinfører skrev (8 minutter siden): Kunne jo gått an og løst det på en bedre måte ? Hvordan får du løst det uten å flytte deg? Anonymkode: c9bfc...986 7 1
Apis Skrevet 20. juni #19 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg satt på bussen der hvor 2 doble seter står mot hverandre. Mannen tvers overfor meg begynte plutselig å nyse noe voldsomt, og han bøyde han seg fremover når nyset kom, og selv om han holdt seg for nesen, sprutet det litt væske bort på hendene mine en gang. Etter det 6 nyset og like før det 7 nyset kom, flyttet jeg meg over midtgangen slik at jeg ble sittende med ryggen mot mannen, og da han gikk av og passerte meg sa han med sur stemme: "Er du så fisefin du da at du ikke tåler at folk nyser i nærheten av deg?" og så gikk han av. Wtf? Har ikke lyst å bli forkjølet Anonymkode: fee20...34d Han passet sikkert også på å stemple hendene han nøs i, alle steder han kunne når han gikk av bussen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #20 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan får du løst det uten å flytte deg? Anonymkode: c9bfc...986 Tja, jeg ville betraktet det som drapsforsøk og handlet deretter. Anonymkode: 4ad88...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå