Gå til innhold

Ekstern tilkobling

Anbefalte innlegg

Gjest Grønnskallen
Skrevet

Jeg bruker trådløst internett, har svakt signal men det går helt greit og surfe på nettet, laste ned musikk og sende epost. Men enkelte ganger kommer det opp en dialogboks om ekstern tilkobling via telenor som spør om jeg vil koble opp. Grønn på data som jeg er skjønner jeg ikke hvorfor den kommer opp. Såvidt jeg vet trenger jeg ikke koble meg opp eksternt, og det går ikke heller (har prøvd for å få fred på den h...etes boksen som kommer opp hele tiden).

Er det noen som vet hva jeg snakker om? Er det noen måte å få den dumme dialogboksen til å slutte å komme opp? Jeg trenger den altså ikke for å logge meg på.........

Også etter at jeg installerte anti virus program (Norton), er maskinen blitt tregere å slå av, før Windows slås av stod det "installerer 1 av 1..." (før jeg installerte antivirus stod det ingenting. Og etter at jeg lastet ned LimeWire og begynte og laste ned musikk står det "installerer 1 av 27" og så teller den seg oppover "2 av 27" og så oppover. Jeg tuller ikke; det tar 5 minutter å slå av maskinen! Hva er det den intallerer....hver gang jeg slår av maskinen? Har kjørt antivirusen og det er altså ikke virus på maskinen...... Er det noen som vet?

Takk for all evt hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fjerne den eksterne tilkoblingen din fra kontrollpanel | nettverks og internett tilkoblinger.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Virusprogrammet ditt er mest sannsynlig innstilt på automatisk nedlastning av oppdateringer, noe som gjør at den laster ned, og oppdaterer selv. Derfor går det tregt når du skal avslutte, hvis Norton ikke er ferdig med dette. Norton er et stort og tungt program, så hvis du har en treg maskin, vil dette kanskje være litt for tungt for maskina di.

I tillegg har microsoft innstillinger for automatisk oppdatering, som også kan gjøre at det kommer slike "installerer 1 av 27" og lignende.

Prøv å se nederst i SysTray (ved klokka) om det dukker opp noen nye ikoner noen ganger, og hold musepekeren over en liten stund. Da dukker det som regel opp en melding som gjør at du får vite hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...