Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du nøye på hvor kjøttet du spiser kommer fra?

Spiser du Ross 308 kylling? 

Tenker du på hvordan dyret du spiser har hatt det i løpet av det korte livet sitt?

Hvis ikke så håper jeg du begynner å tenke på det.

Anonymkode: b1641...8da

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenker så mye på det at jeg til og med har egne høns så jeg slipper å støtte den industrien da verpehøns har det fælt. Det hjelper ikke så mye å kjøpe økologiske egg heller da verpehybrider ofte får bekkenbrudd fordi de er avlet frem til å verpe alt for store egg for kroppen sin, og at de skal verpe daglig. 

Jeg har derfor rasen wyandotte og så lever de som prinsesser.

Anonymkode: dfe89...7f3

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, tenker så mye på det at jeg til og med har egne høns så jeg slipper å støtte den industrien da verpehøns har det fælt. Det hjelper ikke så mye å kjøpe økologiske egg heller da verpehybrider ofte får bekkenbrudd fordi de er avlet frem til å verpe alt for store egg for kroppen sin, og at de skal verpe daglig. 

Jeg har derfor rasen wyandotte og så lever de som prinsesser.

Anonymkode: dfe89...7f3

Fantastisk😍Du er god👏❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke kjøtt av dyrevelferdmessige grunner. Økologiske egg.

Anonymkode: 42af7...b08

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Rema 1000 har mange kyllingprodukter som er merket med god dyrevelferd. Kjøper kun disse. 

Men du vet ts, det er ikke bare kyllinger som har det ille, den lille tiden de har å leve. For meg er det produkter av gris som står høyest på verstingelisten. Der og har Rema produkter merket god dyrevelferd. Koster mer for lommeboken, men synes det er verdt det. Ofte mye bedre produkter. Baconet f eks, er som fileter, ikke strimler med mye fett og litt kjøtt. 

Anonymkode: 034a9...1f6

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rema 1000 har mange kyllingprodukter som er merket med god dyrevelferd. Kjøper kun disse. 

Men du vet ts, det er ikke bare kyllinger som har det ille, den lille tiden de har å leve. For meg er det produkter av gris som står høyest på verstingelisten. Der og har Rema produkter merket god dyrevelferd. Koster mer for lommeboken, men synes det er verdt det. Ofte mye bedre produkter. Baconet f eks, er som fileter, ikke strimler med mye fett og litt kjøtt. 

Anonymkode: 034a9...1f6

Enig, gris er bare helt forferdelig. Er det 2 % eller noe som ser dagslys i løpet av livet?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttindustrien er grusom, derfor er jeg pescetarianer. Oppdrettsfisk har det ikke så godt de heller så jeg prøver å kjøpe villfanget eller fiske selv. 

Anonymkode: 6821e...947

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oppdrettsfisk har det ikke så godt de heller så jeg prøver å kjøpe villfanget eller fiske selv. 

Men det er ikke så viktig at du ikke kjøper oppdrett i det hele tatt?

Anonymkode: 723d1...939

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spesielt, nei. 

Anonymkode: 2a068...e56

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker du på hvordan dyret du spiser har hatt det i løpet av det korte livet sitt?

Jeg spiser ikke noen form for animalske produkter nettopp pga dyrevelferden. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
celmarith skrev (3 timer siden):

Det er bra at du er bevisst og konsekvent, men det er dessverre ikke så enkelt som at å kutte animalsk mat betyr mindre lidelse for dyr. Det kommer helt an på hva du spiser. Hvis du spiser ting som har vært dyrket på store gårder, spesielt i andre verdensdeler, bidrar du til at ekstremt mange dyr lider og dør og at natur ødelegges pga. avskoging, sprøyting og bekjempelse av det som i gårdsdrift regnes som skadedyr (små gnagere, fugler osv).

Samtidig kan du spise utelukkende animalsk med svært god dyrevelferd, om du bor i Norge og har råd til det. Mange steder kan du kjøpe lokale egg og meieriprodukter fra dyr som har det mye bedre enn i storskalaproduksjon. Husk også at når vi ofrer livet til én ku blir det MYE mat av det. Hvis vi måler ut fra antall liv som går tapt, blir det fort mange flere som må dø for at et menneske skal leve av grønnsaker, enn om den samme personen skulle levd av kjøtt.

Anonymkode: 83ece...0e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
celmarith skrev (6 timer siden):

Avokado er den matvaren som tar livet av mest dyreliv.

Anonymkode: a7baa...e1f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Avokado er den matvaren som tar livet av mest dyreliv.

Anonymkode: a7baa...e1f

Når ble det dokumentert? Er vel ikke så mange dyr som spiser det, det innholder persin som er giftig for mange dyr. Men at det finnes dokumentasjon på hvor mange dyr som dør av avokado er jeg mer usikker på.

Anonymkode: 51d9e...48e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er du nøye på hvor kjøttet du spiser kommer fra? nei

Spiser du Ross 308 kylling? ja

Tenker du på hvordan dyret du spiser har hatt det i løpet av det korte livet sitt? nei

Hvis ikke så håper jeg du begynner å tenke på det. vil ikke skje.

Jeg skulle gjerne sett mer laboratoriedyrket kjøtt for å få ned dyreindustrien, men folk er så skeptiske til det, så det skjer jo ikke den største utviklingen der. Så, da må jeg spise den maten som finnes, og da er det pris jeg går etter, ikke hvordan dyret har hatt det. Det finnes noen dyr med høy emosjonell intelligens som feks elefanter og hund. Men, så spiser jeg ikke elefant og hund. 

Kyr er avlet frem for å lage mat til mennesket. Kyr er ikke et ursprungsdyr. Hvor mye lidelse er det blant kyllingene? Sånn egentlig? 

Anonymkode: 6437b...2c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Og jeg håper å slippe slike prekener. 

Anonymkode: 9e3e1...fa5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser kortreist lokal økologisk kjøtt og grønsaker der navn på produsent står oppført.

Anonymkode: fe3ff...72b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men det er ikke så viktig at du ikke kjøper oppdrett i det hele tatt?

Anonymkode: 723d1...939

🙄 Det er ikke alltid jeg får fisk når jeg fisker. Og det er ikke alltid butikken har akkurat det produktet jeg skal ha... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og jeg håper å slippe slike prekener. 

Anonymkode: 9e3e1...fa5

Bare å scrolle forbi det vet du🤪 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjøper mest kverna kjøtt fra Reco-ringen eller lokalt hjortekjøtt. Der kjenner jeg både bonden og jegeren. 

Anonymkode: 67ab5...616

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...