AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Skal på et event i morgen (fylla) og en kompis av meg skal også dit. Jeg vet han er interessert i meg, men han vet han ikke har sjans og oppi dette er vi venner og i samme vennegruppe. Men møtes kun på fylla. Han pleier å dra meg bort for å prate om ting. Jeg tror han kun vil ha oppmerksomheten, for han er som en hakk i plata om temaene. Jeg vil jo være med alle og syntes dette er slitsomt. Får han ikke oppmerksomheten så blir han veldig lei seg. Hva kan jeg si for å slippe bli dratt unna de andre? Og som ikke gjør han lei seg… Han har allerede sendt meg melding om at han har noe han vil prate med meg om privat på festen, og jeg gruer meg… Jeg sliter med angst og trenger være i god stemning om det er fylla. Han tar alltid opp negative ting, og da får jeg angst og drikker mer, dårlig kombo hva skal jeg gjøre med dette 😫 Anonymkode: dd9da...18f
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Du må sette grenser. Si klart i fra at du ikke ønsker å prate om sånne ting på fest, og at i morgen vil du bare ha det gøy ! Anonymkode: 81065...463 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Vær streit med han - si at du har lyst å hygge deg med gjengen når han forsøker å dra deg bort eller snakke seriøst. Det får han faktisk bare tåle. Allier deg også med en venn som kan hjelpe å diffuse situasjonen litt om han blir masete. Anonymkode: 2f5a2...cce 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni Du svarer "Blir gøy med fest i morgen! Jeg foreslår at vi legger privat prat til et annet tidspunkt, og har det hyggelig med de andre i morgen " Anonymkode: b0160...f26 9 2
BeeKind Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni Grenser og tydelighet er så vanskelig!! Sender deg en klem ❤️ Jeg tror et clue her er at du ikke kan forsikre deg om at han ikke blir lei seg. Men det er heller ikke ditt ansvar å "beskytte" han fra å bli skuffet og trist. Du kan ikke styre hans følelser eller reaksjoner eller forventninger, du kan kun kontrollere og ha ansvar for hva du selv gjør og sier. Hvis du setter grenser på en så fin og hensynsfull måte som mulig, en måte som du er komfortabel med og du kan stå inne for - så har du gjort alt det du kan gjøre. Hvordan han reagerer på det er ute av dine hender. Grenser kan føles slemt og egoistisk, men er ikke det. Det kan være at han faktisk trenger å øve seg litt på å stå på egne bein og klare seg uten den oppmerksomheten, eller lære å få den på en passende og sunn måte. Kanskje han reagerer veldig negativt, men at det faktisk er det beste for han på sikt. Jeg tror jeg ville sagt noe snilt, men tydelig typ "Det er hyggelig at du vil snakke med meg om det, takk for tilliten! Akkurat nå har jeg veldig behov for å koble av og slappe av med de andre, så jeg tenker at det er bedre vi tar den praten til uken. Ha en fin kveld!" 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Da sier du «dette har du sagt før, og jeg kommer ALDRI til å bli interessert» også går du. Anonymkode: d9c91...383
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Jeg kjenner meg igjen her. En av kompisene til min kompis blir sånn. Jeg er konfliktsky og har unngått sammenkomster hvor jeg vet han kommer til å være fordi jeg orket ikke maset. Men det ble for dumt og barnslig, så måtte bare kvinne meg opp og si det direkte til han. "jeg har ikke energi til den diskusjonen i kveld, sorry" Anonymkode: 12e67...ab5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Siden han har sendt melding ville jeg benyttet anledningen til å sende noe skriftlig jeg. Svar feks at du gleder deg til å henge med alle i morgen og ha det gøy, og at du ikke ønsker å ta noen sånne private samtaler på festen. Da har du iallfall satt forventningen, og når han prøver å dra deg bort kan du minne på at du ikke ønsker å snakke om noe alvorlig 1-1 nå. Allier deg også med en venninne eller flere som skal så kan de følge etter, dra deg med tilbake osv hvis han ikke gir seg eller det blir vanskelig. Anonymkode: 7b0d9...535 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni Dere er ikke kompiser.. beklager, men med den dynamikken er det alt for vanskelig å være venner. Hadde roa ned kraftig med kontakten. Snapper dere? Slutt med det. Skriv at du ikke ønsker å ta privat snakk på festen: så tar han hintet til slutt. Anonymkode: 3ca3a...be5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni Ta det opp i edru tilstand, FØR festen, at du ikke gidder negativt snakk. Anonymkode: 64128...a29
AnonymBruker Skrevet 21. juni #11 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vær streit med han - si at du har lyst å hygge deg med gjengen når han forsøker å dra deg bort eller snakke seriøst. Det får han faktisk bare tåle. Allier deg også med en venn som kan hjelpe å diffuse situasjonen litt om han blir masete. Anonymkode: 2f5a2...cce Defuse. Ikke det samme som diffus. Roe ned? Anonymkode: 97fb3...434 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #12 Skrevet 21. juni Jeg har ikke noe i mot å være direkte. Så om du har ei venninne som meg kan du jo bare be henne om å få deg ut av situasjonen? Da tar hun også støyten for "ubehaget". At han blir lei seg er på han, ikke på deg. Anonymkode: fe731...6dd
AnonymBruker Skrevet 21. juni #13 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg vil jo være med alle og syntes dette er slitsomt. Får han ikke oppmerksomheten så blir han veldig lei seg. Han tar alltid opp negative ting, og da får jeg angst og drikker mer, dårlig kombo Anonymkode: dd9da...18f Ikke vær redd for å være direkte. Si rett ut at nå skal du ha det gøy og ikke prate om negative ting. VI menn er ganske enkle sjeler, han har ikke vondt av å bli korrigert hvis han har misforstått noe. Enklere for deg og enklere for han. Hilsen mann. Anonymkode: f200a...8e0
AnonymBruker Skrevet 21. juni #14 Skrevet 21. juni Svar på meldingen med «Jeg gleder meg til fest og moro og er ikke veldig giret på seriøs prat☺️ så hvis det var det du tenkte på så kan vi ta det i edru tilstand engang istedenfor» du har ikke ansvar for hans sårede følelser. Han må lære seg å takle avvisning uten å oppføre seg som en surmulende unge. Anonymkode: f0e30...97d
AnonymBruker Skrevet 21. juni #15 Skrevet 21. juni Ikke vær "kompis" med menn, du setter dem i friendzone å forventer at de ikke skal bli glad i deg. Anonymkode: f524e...630 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå