Gå til innhold

Trenger hjelp til hvor det er fint å bo rundt Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 26 år, nyutdannet og jobber i Oslo. Jeg sparer til bolig og ønsker å kjøpe noe så fort som mulig, men jeg har ikke veldig mye egenkapital. Tipper jeg kan kjøpe leilighet for 3 milioner maks. Jeg vil gjerne bo et fint sted nær Oslo, samtidig som jeg ikke synes det er verdt å bo knøttlite for å bo i sentrum. Og jeg vet jo jeg ikke får noe i Oslo til den summen da.

Jeg trenger ikke veldig stor leilighet, men vil ha 2-roms i hvert fall. Er det noen som har tips til fine områder jeg kan følge med litt ekstra på? Og hvilke områder jeg bør unngå? Jeg er helt nyinnflyttet og ikke kjent her i det hele tatt 😊 Så jeg setter stor pris på alle tips. 

Anonymkode: 73ad5...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med så lavt budsjett, så er det få områder du kan velge i nærheten av Oslo. 

Hvor lang reisevei er greit? Og når du sier du ikke trenger så stor leilighet, hva er minste størrelse? 

Anonymkode: fa90f...dcb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med så lavt budsjett, så er det få områder du kan velge i nærheten av Oslo. 

Hvor lang reisevei er greit? Og når du sier du ikke trenger så stor leilighet, hva er minste størrelse? 

Anonymkode: fa90f...dcb

Reisevei under 1 time går fint så lenge det er gode kollektivforbindelser. Så lenge det er 2-roms er jeg ikke så kresen på størrelse, men vil ha mulighet til å ha både stue/kjøkken og eget soverom 😊

AnonymBruker
Skrevet

Askim, fint å pendle derfra når toget går. 

Anonymkode: 40628...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bo i Mjøndalen. Under 1 time med tog. 

Anonymkode: f1787...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bo på Jessheim eller på Råholt. Du får 2-roms til den prisen der og det ligger ved toglinja, sånn at du kommer deg på jobb på henholdsvis 35-40 minutter. 

Anonymkode: 96a1c...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan bo så mye som 1 time med tog unna Oslo, så har du mange valg. Moss, Jessheim, Eidsvoll, Nittedal, Sande, Drammen. Eidsvoll virker langt unna, men er are 30 min med tog. Jeg personlig ville valgt Moss siden det er en trivelig by med skjærgård og fine turmuligheter, og er drøyt halvtime med tog. 

Anonymkode: 8cbdd...96c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 21.10):

Askim, fint å pendle derfra når toget går. 

Anonymkode: 40628...a3b

Går også buss. Bussen er mer pålitelig enn toget. ;) 

Anonymkode: 99f44...576

AnonymBruker
Skrevet

Fint og billig sted i må vel være området Grønland, Tøyen og Vaterland. Billig fin kebab har de der. 
Eneste minuset er at området kalles for Oslos "lille sharia". Hvor bl.a. lesbiske og homofile frarådes å gå hånd i hånd. 

Anonymkode: 6c6a5...167

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fint og billig sted i må vel være området Grønland, Tøyen og Vaterland. Billig fin kebab har de der. 
Eneste minuset er at området kalles for Oslos "lille sharia". Hvor bl.a. lesbiske og homofile frarådes å gå hånd i hånd. 

Anonymkode: 6c6a5...167

2-roms for max 3 mill var kriteriene her, så det er nok utelukket.

Anonymkode: ea575...065

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 20.47):

Hei! Jeg er 26 år, nyutdannet og jobber i Oslo. Jeg sparer til bolig og ønsker å kjøpe noe så fort som mulig, men jeg har ikke veldig mye egenkapital. Tipper jeg kan kjøpe leilighet for 3 milioner maks. Jeg vil gjerne bo et fint sted nær Oslo, samtidig som jeg ikke synes det er verdt å bo knøttlite for å bo i sentrum. Og jeg vet jo jeg ikke får noe i Oslo til den summen da.

Jeg trenger ikke veldig stor leilighet, men vil ha 2-roms i hvert fall. Er det noen som har tips til fine områder jeg kan følge med litt ekstra på? Og hvilke områder jeg bør unngå? Jeg er helt nyinnflyttet og ikke kjent her i det hele tatt 😊 Så jeg setter stor pris på alle tips. 

Deleeie er tingen 👍 

F.eks denne: https://www.finn.no/403839750

AnonymBruker
Skrevet

Sofiemyr

Anonymkode: afa0a...f63

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...