AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:28 #1 Skrevet fredag kl 16:28 Har en nær venn. Har kjent henne siden ungdomstiden, og vi har vært mye sammen. Både som familier og oss to. Nå må hun inn og sone etter å ha blitt dømt for grovt bedrageri på egen jobb. Hun har over flere år tatt ut (hva som ble etter hvert)svært store summer. Disse har gått til privat forbruk som ferieturer og ting til familien. Det er snakk om millioner, og jobben er i knipe på grunn av dette. Hun har hatt en normal jobb, med en grei lønn. Samme har mannen. Jeg forstår det bare ikke, dette er ikke den vennen jeg trodde jeg kjente. Bedrageriet er så grovt, hun må sone ganske lenge. Mannen har ikke visst noe. Barna er tenåringer, og vil jo skjønne at mamma er borte og trenger en forklaring. Jeg sliter med å stole helt på henne igjen, selv om hun jo aldri har gjort noe mot meg. Og jeg sliter med å forstå hvordan hun kan rote det sånn til. Hvordan tror du at du hadde taklet dette? Anonymkode: 60e3a...763
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:30 #2 Skrevet fredag kl 16:30 Du må rett og slett akseptere sannheten. Anonymkode: 5fdbb...427 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:35 #3 Skrevet fredag kl 16:35 Hvis du orker, og fortsatt ønsker, hadde hun nok satt pris på å beholde vennskapet. Alle kan gjøre feil, og feilene kan være store. Som du sier har hun aldri sviktet deg personlig. Du kan begynne med å spørre henne "hva skjedde? hvordan havnet du her?" Økonomisk press, avhengighet, sykdom, Det kan være mange årsaker. Hvis hun tar ansvar for det hun har gjort kan hun fremdeles være verdt det. Anonymkode: c1b6d...296 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:36 #4 Skrevet fredag kl 16:36 Hvis dette hadde vært min bestevenninne hadde jeg jo vært der for henne samtidig som jeg hadde vært ærlig på at hun er en dritt som gjorde det. Stakkars familien hennes, tenk å gjøre noe sånn mot egne barn. Var det hun som fortalte det til deg? Hvordan tar mannen dette? Anonymkode: c5cd0...e87
Snok1 Skrevet fredag kl 16:39 #5 Skrevet fredag kl 16:39 Du kan fint fortsette å være en venn og samtidig ta avstand fra det hun har gjort. Nå trenger hun en venn mer enn noensinne. 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:53 #6 Skrevet fredag kl 16:53 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis dette hadde vært min bestevenninne hadde jeg jo vært der for henne samtidig som jeg hadde vært ærlig på at hun er en dritt som gjorde det. Stakkars familien hennes, tenk å gjøre noe sånn mot egne barn. Var det hun som fortalte det til deg? Hvordan tar mannen dette? Anonymkode: c5cd0...e87 Jeg fikk ikke vite det før hun måtte møte i rettssak, og da var det mannen som fortalte det. Han var helt knust. Han hadde ikke visst noe. Anonymkode: 60e3a...763
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:05 #7 Skrevet fredag kl 20:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk ikke vite det før hun måtte møte i rettssak, og da var det mannen som fortalte det. Han var helt knust. Han hadde ikke visst noe. Anonymkode: 60e3a...763 Det er snakk om millioner da du? Til forbruk, ferier og ting til familien…..? Hvor i himmelens navn har han trodd pengene kom fra?!? Beklager, men den kjøper jeg ikke. Han har selvfølgelig visst at noe ikke stemte, men valgt å lukke øynene for det. Det er begrensa hvor mange millioner du kan skyte inn i familieøkonomien uten at det merkes liksom. Han har levd i sus og dus han også, og kost seg med. Å spille uvitende i ettertid finnes ikke troverdig. Anonymkode: 6ef99...003 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå