Gå til innhold

Hvorfor er det bare unge mennesker som jobber på burgerking og mc Donalds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi ingen voksne gidder å jobbe der?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor er alle som jobber på burger King og mc Donalds så unge ? Det er skjelden jeg ser noen der (uansett hvor vi kjører i landet) som ser ut som de er over 30-35. Og aldri sett noen 50++  . De fleste ser ut til å være 17-25 år

er årsaken at de kun ansettes unge? Eller er det for fysisk krevende og stressende til at voksne kropper klarer? Det er jo mye lyd, alarmer,bestillinger og logistikk 

Anonymkode: 125ea...ff5

Hvem vil stå og selge den typen mat hele dagen? 
Konseptet til den ene av kjedene du nevner er å lære unge opp. 
En annen sak er at folk flest får seg utdannelse og jobber som er bedre enn å selge «skrapmat».

Anonymkode: 19568...4d1

Skrevet

Ene barnet mitt jobbet hos McD i en årrekke, trivdes med et høyt tempo, vaktene gikk fort. Lønna/betingelsene var helt ok.  Det var et greit sted å begynne, selvsagt ikke for alle. Man får mye pepper fra hangry kunder. Har hørt enkelte butikker foretrekke folk med erfaring fra feks McDonalds, da er de vant til å jobbe under høyt press. En viktig ting barnet lærte var hvordan en IKKE skal oppføre seg mot folk. 😉 

At det ikke er så mange voksne som vil jobbe i et typisk ungdomsmiljø skjønner jeg. Det er litt hardcore, støy, stress, kjipe arbeidstider, kjeft fra kunder osv De stedene jeg ser voksne jobbe stabilt over tid er tradisjonelle konditori/bakeri. 

Anonymkode: d05e4...bf9

• Liker 2
Skrevet

Som voksen med god jobb - det måtte være et av de siste stedene jeg ville jobbet. Stressende, ekkel matlukt og dårlig lønn. Mulig det er "moro" med kolleger?

Anonymkode: b8b2c...f30

Skrevet

Er ikke stort anderledes enn å stå i grillen på en cafe og steke burger og pommes frites hele dagen. Eller å jobbe som barnehage"tante"eller vaske"dame". 

Anonymkode: af2c2...576

Skrevet

Fast food er vel for det meste franchise? Så man kan jo ikke bare jobbe hardt, bli flink også bli sjef, du må kjøpe en restaurant med dine egne penger.

Jobber du på Rema for eksempel så kan du bygge erfaring, og så bli butikksjef i en annen kjede som ikke er franchise, så senere kan du kjøpe en Rema butikk etter du har spart opp penger med butikksjefslønna di eller bare fortsette å jobbe som butikksjef i egeneid uten risikoen som kommer med franchise.

Anonymkode: f6b9f...fbf

Skrevet

McDonalds er en ettertraktet arbeidsgiver for unge, kjenner meg absolutt ikke igjen i den svartmalingen her… 

Lange åpningstider gjør det mulig å tjene penger, og ikke småvakter på tre-fire timer som andre butikkjobber kan tilby etter skolen er ferdig på ettermiddagen. 

Anonymkode: 317d9...9ef

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

McDonalds er en ettertraktet arbeidsgiver for unge, kjenner meg absolutt ikke igjen i den svartmalingen her… 

Lange åpningstider gjør det mulig å tjene penger, og ikke småvakter på tre-fire timer som andre butikkjobber kan tilby etter skolen er ferdig på ettermiddagen. 

Anonymkode: 317d9...9ef

Ja, bare å søke da... Synes ikke maten smaker særlig godt men det er i klasse med det meste av pizza-steder. Hvorfor folk løper til disse stedene vet ikke jeg.

Anonymkode: b8b2c...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...