AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Hvorfor er alle som jobber på burger King og mc Donalds så unge ? Det er skjelden jeg ser noen der (uansett hvor vi kjører i landet) som ser ut som de er over 30-35. Og aldri sett noen 50++ . De fleste ser ut til å være 17-25 år er årsaken at de kun ansettes unge? Eller er det for fysisk krevende og stressende til at voksne kropper klarer? Det er jo mye lyd, alarmer,bestillinger og logistikk Anonymkode: 125ea...ff5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Fordi de godtar dårlig lønn og arbeidsvilkår. Anonymkode: 8b108...4f1 8 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi de godtar dårlig lønn og arbeidsvilkår. Anonymkode: 8b108...4f1 Si meg, hva tror du lønna ligger på i McDonald's? Timelønn, for eksempel. Anonymkode: a9d12...b58
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni de er studenter og er glad for muligheten og en liten inntekt. Bedre enn ingenting og krever ikke noe hjernearbeid Anonymkode: 9c1bc...e7d
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni Fordi de ønsker å gi unge muligheten til å prøve seg Anonymkode: 52ab6...053 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Dette er jobber som kun ungdom synes er gøy. Alle andre kommer seg videre til andre arbeidsplasser eller blir sjefer. Anonymkode: fb437...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Reklamene deres markedsføres mot ungdommer, så de satser vel på de unge. Anonymkode: dabea...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fordi de godtar dårlig lønn og arbeidsvilkår. Anonymkode: 8b108...4f1 Dette. Anonymkode: 9a864...fc6 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni Hvis en ser på reklamene til McDonald's, så er det åpenbart at de har som mål å gi unge en mulighet i arbeidsmarkedet. Men selv om det på et visst plan kommer fra et godt sted, så er det som alltid penger det handler om. Hadde McDonald's vært fullt av mer voksne som stiller mer krav i arbeidslivet, så vil det bli dyrere for de Anonymkode: 6e9fb...734 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni Fordi voksne ikke vil ha slike vakter som fe tilbyr. Anonymkode: 735be...b61 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni Det er nok en kombinasjon av lønn, arbeidstid, høyt tempo, forholdsvis mye gjennomtrekk, få utviklingsmuligheter og en satsning på et ungt arbeidsmiljø som gjør at det er lite attraktivt for voksne å jobbe der. Der er ikke så veldig mange på disse stedene som ser for seg å jobbe der lenge, med unntak av lederne. Det er et sted du jobber mens du er student, for å få arbeidserfaring eller mens du venter på noe bedre. Anonymkode: 29dd0...9d3 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni Fordi det er de eneste jobbene du kan få uten utdanning og tidligere karriere. Ingen voksne mennesker ønsker de drittjobbene. Som første kommentar skrev, det er dårlig lønn og arbeidsvilkår. Anonymkode: 94624...030 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi voksne ikke vil ha slike vakter som fe tilbyr. Anonymkode: 735be...b61 Hva med alle voksne i turnus? Anonymkode: 8de4d...a15
Snok1 Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni Det er nok mest deltidsarbeid i tirnuser som er lite familievennlige, men som passer for f.eks VGS-elever og studenter. Lønna er tarifflønn. Den er nok hverken bra eller dårlig, men McD betaler vanlig norsk tariff som andre seriøse arbeidsgivere. 1
Rhodiola Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni Tråden er ryddet for brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder. Rhodiola, adm.
Knirke Skrevet 21. juni #16 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva med alle voksne i turnus? Anonymkode: 8de4d...a15 Hva med dem? De liker vel turnus, siden de har valgt det🤷♀️ Jeg tipper det er vanskelig å forholde seg til langtidsplaner på hurtigmatrestauranter. Det er nok heller masse ekstravakter, bytting av vakter, doble vakter etc. Passer dårlig for folk med barn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #17 Skrevet 21. juni Jeg kunne aldri tenke meg å jobbe på MC. Har jobbet i flere butikker, og på kino, da jeg var ung. Samme med min datter, hennes først jobb var rush, da hun var 17 år, så har hun jobbet i butikk. Hun og vil ikke jobbe på MC. Anonymkode: 8daef...587
AnonymBruker Skrevet 21. juni #18 Skrevet 21. juni Ser ikke mange godt voksne bak disken på bensinstasjoner heller, eller hos pizzakjedene osv. Billigere arbeidskraft og lettere å kombinere med skole da det er mye ettermiddag/kveldsjobbing. Ikke alle kan jobbe i dagligvare heller! Anonymkode: d68f5...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #19 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser ikke mange godt voksne bak disken på bensinstasjoner heller, eller hos pizzakjedene osv. Billigere arbeidskraft og lettere å kombinere med skole da det er mye ettermiddag/kveldsjobbing. Ikke alle kan jobbe i dagligvare heller! Anonymkode: d68f5...d3c Det spørs nå litt hvor en bor. På bensinstasjonene rundt der jeg bor er stort sett alle 40 pluss. De 2 stedene vi kjøper pizza så er familie bedrift virker det nesten som yngste 17 og eldste 70år Anonymkode: de01b...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #20 Skrevet 21. juni Fordi det er elendige vakter. Også får du ikke så stor stilling heller. De lurer seg unna all tilleggene. Får 19 prosent stilling og slik. Anonymkode: b3824...b2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå