AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Jeg er hovedomsorgsperson. Har vært utmattet i flere år, og nå er jeg vanvittig utbrent. Tåler ikke støy, lyder , input eller å ha ansvar for noe som helst. Barna er 9 og 4. De er godt tilknyttet pappaen sin, og han er greit nok god pappa, men de er nok mest tilknyttet meg. Jeg klarer ikke mer og må hente meg inn et sted uten krav, ansvar og støy. De har aldri vært borte mer enn 4 dager ved ett tilfelle ellers 2-3 dager annenhver dag. Anonymkode: fa46f...6d8 9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Har vært der. Når jeg endelig fikk mulighet til å legge meg ned, smalt det. Dette var en planlagt innleggelse på DPS. Hadde tre barn mellom 8- 12 år. Det var ikke noen mulighet for å velge. Planen var vel 14 dager, men tror det ble 2 måneder. Deretter tre, fire år på å hente meg inn igjen. Men da med barna rundt meg, og mer avlastning. For en man for sliten over for lang tid, blir man psykisk syk. Vet ikke hvor sliten du er, men ta i mot hjelp og veiledning. Snakk med barna, vær åpen! Si at du gleder deg til å bli bedre, for det skal du. Men vær åpen på at du trenger å sove og hvile mye en stund fremover Anonymkode: a8199...c14 5 4 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Ville i første omgang tatt minimum 5 dager, med planer om flere strekk i løpet av sommerferien. 4-åringen er jo en del i bhg, 9-åringen skal kanskje på sfo eller sommerleir? Viktig at du får mye hvile siden sommerdagene fort kan bli lange og intense. Søkt deg på et rehabiliteringsopphold til høsten? De kan gå over flere uker. Anonymkode: 26ebb...9db 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville i første omgang tatt minimum 5 dager, med planer om flere strekk i løpet av sommerferien. 4-åringen er jo en del i bhg, 9-åringen skal kanskje på sfo eller sommerleir? Viktig at du får mye hvile siden sommerdagene fort kan bli lange og intense. Søkt deg på et rehabiliteringsopphold til høsten? De kan gå over flere uker. Anonymkode: 26ebb...9db Hva slags rehabilitering finnes det for utbrente mødre? Anonymkode: fa46f...6d8 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva slags rehabilitering finnes det for utbrente mødre? Anonymkode: fa46f...6d8 Du må snakke med fastlegen din. Fastleger skal kjenne til hvilke tilbud som finnes i din kommune, feks aktiv på dagtid eller frisklivssentral. Anonymkode: 616e4...c72 4
Abra Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Ville ikke vært noe borte fra dem. Familien er eneste lykken jeg har i livet akkurat nå. 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er hovedomsorgsperson. Har vært utmattet i flere år, og nå er jeg vanvittig utbrent. Tåler ikke støy, lyder , input eller å ha ansvar for noe som helst. Barna er 9 og 4. De er godt tilknyttet pappaen sin, og han er greit nok god pappa, men de er nok mest tilknyttet meg. Jeg klarer ikke mer og må hente meg inn et sted uten krav, ansvar og støy. De har aldri vært borte mer enn 4 dager ved ett tilfelle ellers 2-3 dager annenhver dag. Anonymkode: fa46f...6d8 Jeg dro på opptreningsenter i 4 uker. Det gikk veldig bra. Viktig å ikke hause det opp som at det er synd på dem for at man er på sånt. Men heller fokusere på at det å bli bedre er en gave til alle sammen. Og det var det. Barna holdt på med sitt vante, så det var jo ikke noe problem Anonymkode: 5af1e...07e 6 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg dro på opptreningsenter i 4 uker. Det gikk veldig bra. Viktig å ikke hause det opp som at det er synd på dem for at man er på sånt. Men heller fokusere på at det å bli bedre er en gave til alle sammen. Og det var det. Barna holdt på med sitt vante, så det var jo ikke noe problem Anonymkode: 5af1e...07e Hvor gamle var de? Kan du si noe om innholdet på oppreningsstedet? Anonymkode: fa46f...6d8
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni Abra skrev (3 minutter siden): Ville ikke vært noe borte fra dem. Familien er eneste lykken jeg har i livet akkurat nå. Da er ikke denne tråden for deg Anonymkode: c5a8d...c4f 26 1 16
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er ikke denne tråden for deg Anonymkode: c5a8d...c4f Takk fra ts. Det er uforsvarlig og ikke noe egentlig noe valg. Anonymkode: fa46f...6d8 2 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk fra ts. Det er uforsvarlig og ikke noe egentlig noe valg. Anonymkode: fa46f...6d8 uforsvarlig å ha hovedomsorgen, mente jeg. Ts Anonymkode: fa46f...6d8 1 5
Abra Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da er ikke denne tråden for deg Anonymkode: c5a8d...c4f Svarte da bare på spørsmålet. Slapp av. 2 1
Grüner Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er hovedomsorgsperson. Har vært utmattet i flere år, og nå er jeg vanvittig utbrent. Tåler ikke støy, lyder , input eller å ha ansvar for noe som helst. Barna er 9 og 4. De er godt tilknyttet pappaen sin, og han er greit nok god pappa, men de er nok mest tilknyttet meg. Jeg klarer ikke mer og må hente meg inn et sted uten krav, ansvar og støy. De har aldri vært borte mer enn 4 dager ved ett tilfelle ellers 2-3 dager annenhver dag. Anonymkode: fa46f...6d8 Kanskje far kan overta hovedomsorgen en periode, men at du besøker barna ukentlig eller tar dem med ut på en aktivitet? 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni Er planen et rehabiliteringsopphold? Det høres kanskje ut som du er for dårlig til å få noe ut av det? Jeg ville hvilt meg hjemme. Jeg hadde også støy og lysømfintlighet og for meg ble det altfor mye inntrykk å være på rehabiliteringssenter. Du må spise i matsal med masse lys lyd og mennesker. Du må forholde deg til masse ukjente mennesker du skal bli kjent med. Og du skal på aktiviteter. Anonymkode: 68618...b0f 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni Åh❤️ føler med deg. Jeg har vært der du er, med alvorlig ME, men hadde da bare ett barn på 2 år og mannen tok alt hjemme. Men å være så utmattet er bare så grusomt, og det kan ta så lang tid å komme til hekter at du må nesten bare tenke mer på dine behov enn på barna dine.. spesielt om du har ME eller en lignende sykdom der man kan bli helt ufattelig utmattet.. 🙏 Håper du klarer å hente deg inn, sakte med sikkert🤞❤️🙏 Anonymkode: 3aea5...57f 2 2
Abra Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er planen et rehabiliteringsopphold? Det høres kanskje ut som du er for dårlig til å få noe ut av det? Jeg ville hvilt meg hjemme. Jeg hadde også støy og lysømfintlighet og for meg ble det altfor mye inntrykk å være på rehabiliteringssenter. Du må spise i matsal med masse lys lyd og mennesker. Du må forholde deg til masse ukjente mennesker du skal bli kjent med. Og du skal på aktiviteter. Anonymkode: 68618...b0f Var og på 8 ukers rehabilitering, som autist. Trengte ikke forholde meg særlig til de andre, slapp sosiale utflukter. Og fikk ta med meg maten til eget rom. De tilrettelegger for deg så lenge du etterspør det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #17 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ville i første omgang tatt minimum 5 dager, med planer om flere strekk i løpet av sommerferien. 4-åringen er jo en del i bhg, 9-åringen skal kanskje på sfo eller sommerleir? Viktig at du får mye hvile siden sommerdagene fort kan bli lange og intense. Søkt deg på et rehabiliteringsopphold til høsten? De kan gå over flere uker. Anonymkode: 26ebb...9db Rehab.opphold kan være altfor krevende når man er så syk, dessverre❤️ Jeg ble mye sykere etter et slikt opphold på 4+2 uker. Anonymkode: 3aea5...57f 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #18 Skrevet 20. juni Abra skrev (27 minutter siden): Ville ikke vært noe borte fra dem. Familien er eneste lykken jeg har i livet akkurat nå. i denne konteksten er et slikt svar totalt malplassert. Det er lov å vise medmenneskelighet. .. nesten synd man ikke kan gi minuspunkter på innlegg her inne Anonymkode: 33f21...cbf 13 1 1
Lillemy8 Skrevet 20. juni #19 Skrevet 20. juni (endret) Barn på 4 og 9 klarer seg lenge med en god pappa de er trygg på og som har vært omsorgsperson hele veien uansett om de har vært mest hos deg! Din helse bør være førstepri nå❤️ sjekk med fastlegen hva beste alternativ i kommune/nabokommune er (det man får benytte). Endret 20. juni av Lillemy8 5 1
Abra Skrevet 20. juni #20 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): i denne konteksten er et slikt svar totalt malplassert. Det er lov å vise medmenneskelighet. .. nesten synd man ikke kan gi minuspunkter på innlegg her inne Anonymkode: 33f21...cbf Svarte direkte på det ts spør om. Er noe malplassert så er det vel spørsmålet fra ts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå