Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig gått inn i et forhold etter 5 år som singel, og partner min synes ikke det er greit at jeg er nær venn med eksen.

Jeg og eksen var venner flere år før vi ble sammen, var sammen i 2 år og har beholdt på vennskapet etter det ble slutt.

Jeg er ikke en sosial person, så eksen min har vært min eneste venn de siste årene. Vi hjelper hverandre mye og han føles som familie.

Jeg har ikke hatt sex med eksen på flere år, men han har ved noen anledninger gått ned på meg (sist gang ca 1 halvår før jeg møtte min nye partner). Det er ikke noen romantisk og seksuell stemning mellom oss, og de gangene det har skjedd har det kun vært oralsex, ikke noe kyssing eller beføling.

Min nye partner har visst om eksen fra starten, de har møttes ved flere anledninger og har en ok relasjon. Hver gang eksen ringer setter jeg telefonen på høyttaler slik at min nye partner skal høre at det ikke er noe å bekymre seg for.

Min nye partner har i det siste uttrykt at han ønsker at jeg skal velge mellom han og eksen. Jeg har ikke noen ønsker om å gå tilbake til eksen, men vi har vært gode venner i mange år og det føles feil å skulle bryte vennskapet så plutselig.

Jeg forstår veldig godt at relasjonen til eksen er ubehagelig for min nye partner, og synes dette er en vanskelig situasjon.

Er det urimelig av min nye partner å kreve at jeg skal velge mellom de, eller er det jeg som er urimelig her?

Det må også nevnes at jeg og eksen har et firma sammen, og at 70% av kontakten vår handler om firmaet.

Anonymkode: 74d6a...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo hatt sex med eksen din det siste året, oralsex er også sex

Anonymkode: 2a389...345

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det opp til deg å velge.

Og jeg ser både din side og hans.

Men å påstå at det ikke er noe seksuell stemning mellom dere mens dere har sex (ja oralsex er sex) er jo selvmotsigende.
Så jo du har tydeligvis hatt sex med eksen for ca et halvår siden, og ikke flere år som du sier.
Vet Partneren din om dette?

Men jeg ser også din side.
Han er en veldig god venn, og forretningspartner.

Her må du nok selv finne ut hva som er viktigst for deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Slarti skrev (2 minutter siden):

Så jo du har tydeligvis hatt sex med eksen for ca et halvår siden, og ikke flere år som du sier.

Dette lurer jeg også på. Vet han ikke om dette så har han jo god grunn til å være bekymret. Jeg er selv en engstelig person sånn som typen din. Hadde jeg fått vite at typen min ble sugd av "sin gode venn" eksen som han har masse kontakt med, et halvt år før jeg møtte han så hadde jeg gått. 

Dere slo opp. Du påstår det er null spenning der. Likevel driver han å sleiker deg. Er ikke det spenning? Da kan det jo i teorien skje når som helst. 

Bli kvitt dette spøkelset og benytt heller tiden fremover på å få deg nye venner. 

Anonymkode: a04d0...8ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Slarti skrev (4 minutter siden):

Her er det opp til deg å velge.

Og jeg ser både din side og hans.

Men å påstå at det ikke er noe seksuell stemning mellom dere mens dere har sex (ja oralsex er sex) er jo selvmotsigende.

Men jeg ser også din side.
Han er en veldig god venn, og forretningspartner.

Her må du nok selv finne ut hva som er viktigst for deg.

Jeg fortalte dette til min nye partner før vi gikk inn i forholdet. Helt riktig at det også er sex, men de gangene det har skjedd har det vært «har du lyst på en orgasme?» ikke noe flørting eller lignende som har ledet opp til det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fortalte dette til min nye partner før vi gikk inn i forholdet. Helt riktig at det også er sex, men de gangene det har skjedd har det vært «har du lyst på en orgasme?» ikke noe flørting eller lignende som har ledet opp til det.

For et sært vennskap. 

Anonymkode: 12607...488

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette lurer jeg også på. Vet han ikke om dette så har han jo god grunn til å være bekymret. Jeg er selv en engstelig person sånn som typen din. Hadde jeg fått vite at typen min ble sugd av "sin gode venn" eksen som han har masse kontakt med, et halvt år før jeg møtte han så hadde jeg gått. 

Dere slo opp. Du påstår det er null spenning der. Likevel driver han å sleiker deg. Er ikke det spenning? Da kan det jo i teorien skje når som helst. 

Bli kvitt dette spøkelset og benytt heller tiden fremover på å få deg nye venner. 

Anonymkode: a04d0...8ef

Ja han vet, men nei ikke noen spenning der. Jeg er ikke en person som ligger med hvem som helst og har omtrent ikke hatt sex de 5 årene jeg var singel. Så sleikingen hans har skjedd etter lange perioder uten noe seksuell kontakt med noen og det har vært «har du lyst på en orgasme». Jeg har disse gangene holdt øynene lukket og fantasert om at det er noen andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fremdeles seksuell stemning.
Og ikke normalt om man bare er venner og ikke noe annet en venner.
Bare det at det kommer opp sier litt om hvordan dere er mot hverandre.

Nå skjønner jeg typen din bedre faktisk.
Så heller mer på hans side nå.

Enten du liker det eller ikke, det er noe mer en bare et vennskap mellom deg og eksen din.
Hadde det bare vert et vennskap hadde aldri noen ut fra løse luften si "har du lyst på en orgasme?"

Så her bør du faktisk tenke litt på hva eksen din egentlig er for deg.
Du er tydelig fremdeles seksuelt interessert i han.

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

men nei ikke noen spenning der. Jeg er ikke en person som ligger med hvem som helst og har omtrent ikke hatt sex de 5 årene jeg var singel. Så sleikingen hans har skjedd etter lange perioder uten noe seksuell kontakt med noen og det har vært «har du lyst på en orgasme».

Hvorfor sa du ja?
Hadde du hatt null seksuell stemning med han hadde du sagt 
NEI!
Men du sa ja.
Du kan innbille deg hva du vil, men du sa ja.

Så tenk litt over hvordan forhold du faktisk har med fyren.

Så lenge du sier ja er det noe seksuelt der.

Endret av Slarti
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine venner går ikke ned på meg. Jeg suger heller ikke mine venner.  Det er ikke vanlig oppførsel mellom venner.  En sexpartner gjør det, ikke vennene. 

Anonymkode: 0c8ef...eef

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres mer et som et "vennskap". Skjønner hans bekymring godt.

Hvor lenge siden var det du hadde en seksuell tanke om han? 

Anonymkode: 27f6b...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har nylig gått inn i et forhold etter 5 år som singel, og partner min synes ikke det er greit at jeg er nær venn med eksen.

Jeg og eksen var venner flere år før vi ble sammen, var sammen i 2 år og har beholdt på vennskapet etter det ble slutt.

Jeg er ikke en sosial person, så eksen min har vært min eneste venn de siste årene. Vi hjelper hverandre mye og han føles som familie.

Jeg har ikke hatt sex med eksen på flere år, men han har ved noen anledninger gått ned på meg (sist gang ca 1 halvår før jeg møtte min nye partner). Det er ikke noen romantisk og seksuell stemning mellom oss, og de gangene det har skjedd har det kun vært oralsex, ikke noe kyssing eller beføling.

Min nye partner har visst om eksen fra starten, de har møttes ved flere anledninger og har en ok relasjon. Hver gang eksen ringer setter jeg telefonen på høyttaler slik at min nye partner skal høre at det ikke er noe å bekymre seg for.

Min nye partner har i det siste uttrykt at han ønsker at jeg skal velge mellom han og eksen. Jeg har ikke noen ønsker om å gå tilbake til eksen, men vi har vært gode venner i mange år og det føles feil å skulle bryte vennskapet så plutselig.

Jeg forstår veldig godt at relasjonen til eksen er ubehagelig for min nye partner, og synes dette er en vanskelig situasjon.

Er det urimelig av min nye partner å kreve at jeg skal velge mellom de, eller er det jeg som er urimelig her?

Det må også nevnes at jeg og eksen har et firma sammen, og at 70% av kontakten vår handler om firmaet.

Hadde forhokdet vært helt uten som du sier i flere  år, så hadde jeg mulig droppet daten. Siden du kamuflerer sex og sier det ikke er det pga oralt. Så nei, da støtter jeg kjæresten din her. 

Litt dumt å sette seg i en slik posisjon.  Da det er mulig å ha begge deler, men ikke på de premissene

Anonymkode: be977...065

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja han vet, men nei ikke noen spenning der. Jeg er ikke en person som ligger med hvem som helst og har omtrent ikke hatt sex de 5 årene jeg var singel. Så sleikingen hans har skjedd etter lange perioder uten noe seksuell kontakt med noen og det har vært «har du lyst på en orgasme». Jeg har disse gangene holdt øynene lukket og fantasert om at det er noen andre.

Mener du dette er vanlig oppførsel blant venner?

Og ville du likt mannen din hadde et nært vennskap med en venn han relativt nylig hadde hatt sex med, mens de var "venner"? Og i tillegg bagataliserte den seksuelle kontakten de hadde hatt? 

Anonymkode: 27f6b...161

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og kjæresten er vennskapelige med ekser, men den relasjonen du beskriver hadde jeg ikke vært komfortabel med, nei. 

Jeg har ikke sex med vennene mine. 

Anonymkode: a7477...eda

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke gitt etter for dette ultimatumet siden dere har firma sammen men det var dumt av deg å evt fortelle om sexen etter eksen ble ex.. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synst helt ærlig at du er ekkel og respektløs. Du gjør livet til partneren din vanskelig, og dersom du lurer på om du skal velge vennen din over han, er du vell ikke glad nok i kjæresten din eller? Venner har man ikke sex med

Anonymkode: 6ac14...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Snu situasjonen.

Hadde du vært ok om han hadde en eks som var venninne med og som var FF med han frem til dere møttes og at de jobber sammen?

Anonymkode: 8d5ac...274

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud.....oregasmer kan vi få i fleng med dildoer og vibratorer, ikke en x som suger.....hadde ALDRI kommet med en x som jeg ikke tenner på engang....hsdde ALDRI fortsatt med min kjæreste om jeg hadde vist han hadde latt seg suge av x, just for the fun of it......

DU bør vise respekt og bli singel!!

Anonymkode: 941c8...49b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...